Sinds 2 jaar heb ik een verzekering lopen bij autoweek verzkeringen voor mijn auto. Rond april was er een lelijke kras op een portier gemaakt door middel van een sleutel o.i.d.. Aangezien ik all risk verzekerd was deed ik navraag wat ik hieraan kon doen. Bij de verzekering stelde ze voor het schadeformulier voor alleen mijn auto in te vullen en op te sturen.
Zo gezegd zo gedaan en een tijd later kreeg ik bericht dat ik de auto naar een schadeherstel bedrijf kon brengen en moest laten weten wat de kostten zijn. Bij het herstelbedrijf rekende ze meer dan 1000 euro voor het herstellen van een portier. Omdat er geen dader bekend was en ik het toch wel veel geld vond heb ik ervoor gekozen de schade niet te laten herstellen.
Eind goed al goed zou je denken? Vanaf deze maand wordt er opeens 10 euro extra per maand afgeschreven door autoweek verzekeringen. Nadat ik gebeld had bleek dat autoweek mij 6(!) schadevrije jaren terug heeft gezet maar ze hebben het geld nooit uitgekeerd. Als ik het bedrag gewoon had gehad had ik het simpel af kunnen doen door het bedrag gewoon terug te betalen maar ik vind deze gang van zaken geen stijl.
Aan de telefoon werd het allemaal een beetje afgewimpeld dat ze het moesten uitzoeken en dat ik nog wel bericht kreeg. Zelfs na aandringen het gelijk uit te zoeken omdat ze mijn gegevens hadden wilde ze niet net als een deadline stellen. Wat kan ik hier aan doen want ik heb echt het idee dat dit niet zo hoort.
Mvg,
C.W
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Autoweek autoverzekeringen
Re: Autoweek autoverzekeringen
Tja, verzekeringen bij een supermarkt, drogist of zoals hier bij een tijdschrift. Dat kun je dit soort "vergissingen"verwachten.
Inhoudelijk, nee ze mogen uw schadevrije jaren niet verlagen omdat u geen claim hebt ingediend. Maar mischien is die boodschap (geen claim) niet overgekomen?
Overigens is een terugval van 6 jaar nogal veel!
Maak ze (nogeens) duidelijk, dat er geen claim is of komt en dat ze e.e.a. snel moete herstellen. (dreigen met kifid wil ook nog wel eens helpen).
Inhoudelijk, nee ze mogen uw schadevrije jaren niet verlagen omdat u geen claim hebt ingediend. Maar mischien is die boodschap (geen claim) niet overgekomen?
Overigens is een terugval van 6 jaar nogal veel!
Maak ze (nogeens) duidelijk, dat er geen claim is of komt en dat ze e.e.a. snel moete herstellen. (dreigen met kifid wil ook nog wel eens helpen).
Re: Autoweek autoverzekeringen
Leek mij ook, maar het volgende staat in de voorwaarden:Overigens is een terugval van 6 jaar nogal veel!
Ik heb trouwens de voorwaarden vluchtig doorgelezen, maar ik zie alleen staan "jouw schuld" echter lijkt mij deze schade niet jouw schuld, maar goed ik heb de voorwaarden dus niet tot in detail bekeken...Schade zonder de Premiekorting Garantie, dan:
• Heb je wel malus. Dat betekent dat je bij een schade terugvalt naar een lagere trede.
• Val je 6 treden terug als de schade jouw schuld is. Je kunt echter niet lager komen dan
trede 1.
• Stijg je een trede op de Bonus/Malus ladder als de schade niet jouw schuld is.