LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Avero Achmea voldoet niet aan het verzekeringskeurmerk

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
changi

Avero Achmea voldoet niet aan het verzekeringskeurmerk

Ongelezen bericht door changi »

Hoi,

Ben al maanden bezig met het afkopen van mijn lijfrente verzekering. Eerst hoorde ik helemaal niks, kreeg toen een brief dat het nog even kon duren en ja hoor uiteindelijk januari 2012 kreeg ik bericht. Meteen alles teruggestuurd, inmiddels 3 weken later muisstil. Maar even bellen met Avero Achmea. Ja wij hebben het heel erg druk , kan nog wel 5 weken of langer duren. Mijn opmerking dat Avero Achmea is aangesloten bij het verzekeringskeurmerk en zich niet houdt aan de verplichtingen werd lacherig afgedaan met de opmerking, ja alle verzekeraars hebben het druk. Net of dat een reden is om je zo lang te laten wachten.

Hebben meerdere mensen deze ervaring? Zo ja stuur dat ook klacht naar het verzekeringskeurmerk. Dan wordt dit keurmerk voor Avero Achmea wellicht ingetrokken. Gezien de reactie van Avero Achmea zal ze het een worst zijn trouwens

changi

Re: Avero Achmea voldoet niet aan het verzekeringskeurmerk

Ongelezen bericht door changi »

Even een update.

2 dagen na mijn bericht hier op dit Forum kreeg ik een berichtje van de manager klachten van Avero/Achmea met het verzoek hem even te bellen. Ik dacht eindelijk dit gaat het probleem oplossen. 17 februari 2012 heb ik hem gebeld en hij zou e.e.a. gaan uitzoeken en mij terugbellen. Het is nu inmiddels 23 februari 2012 dus bijna een week later en geen telefoontje laat staan dat ik MIJN geld gestort heb gekregen van Avero Achmea. Ik overweeg nu maar een klacht bij het Kifid in te dienen omtrent deze handelswijze bij Avero Achmea want met deze maatschappij valt gewoon NIET te communiceren. Zelfs de manager klachten bij Avero Achmea laat niets van zich horen..... een zeer slechte zaak.

yavrum

Ongelezen bericht door yavrum »

Ik heb hetzelfde probleem. 5 januari een verzoek tot afkoop gedaan. 9 februari
kreeg ik van avero achmea de berekening en het overzicht van de afkoop.daarna niets meer vernomen. Een email gestuurd,geen reactie op gehad. 2 weken terug gebeld met avero achmea. Hetzelfde verhaal !!! Tis erg druk, kan nog wel even duren.... De berekening moet dus ook over, want de 50 euro inleg p.m gaat gewoon door. Ik ben dus al bjna 3 maanden bezig met de afkoop...
Wat voor stappen kan ik ondernemen?

mvg Willy

Stv

Ongelezen bericht door Stv »

Beste forumbezoeker,

De Stichting toetsing verzekeraars geeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren uit. Onze stichting toetst verzekeraars periodiek op alle normen van het keurmerk, bijvoorbeeld: wordt de telefoon snel genoeg opgenomen, wordt de post binnen de beloofde termijn beantwoord, etc. Die toets doen wij om het jaar heel uitgebreid en tussendoor houden wij vinger aan de pols in gesprekken.

Het Keurmerk Klantgericht Verzekeren is bedoeld om de kwaliteit van de dienstverlening van verzekeraars te waarborgen en te verbeteren voor de consument. Wanneer een verzekeraar tekortschiet, krijgt die verzekeraar een herkansing en moet hij zich binnen maximaal zes maanden hebben verbeterd. Voldoet hij na die periode nog niet, dan nemen wij het keurmerk af. Wij maken dat dan bovendien openbaar.

Als wij signaleren dat er over een verzekeraar meerdere klachten binnenkomen, kunnen we een tussentijds onderzoek uitvoeren. Als u dus klachten hebt over een verzekeraar met het keurmerk, die te maken hebben met de normen van het keurmerk, mailt u die dan naar: [email protected].

Meer informatie over het keurmerk vindt u op http://www.keurmerkverzekeraars.nl.

Met vriendelijke groet,

Ron van Kesteren
Directeur Stichting toetsing verzekeraars

Asbi

Ongelezen bericht door Asbi »

yavrum schreef:Ik heb hetzelfde probleem. 5 januari een verzoek tot afkoop gedaan. 9 februari
kreeg ik van avero achmea de berekening en het overzicht van de afkoop.daarna niets meer vernomen. Een email gestuurd,geen reactie op gehad. 2 weken terug gebeld met avero achmea. Hetzelfde verhaal !!! Tis erg druk, kan nog wel even duren.... De berekening moet dus ook over, want de 50 euro inleg p.m gaat gewoon door. Ik ben dus al bjna 3 maanden bezig met de afkoop...
Wat voor stappen kan ik ondernemen?

mvg Willy

Ik had ook te horen gekregen dat ze het druk hadden en dat alles dus langer zou gaan duren.
Ik heb ze een aangetekende klachtbrief richting directie gestuurd met eronder cc TrosRadar.
Aanvraag is met een week afgehandeld !!

scheh02

Ongelezen bericht door scheh02 »

Mijn ervaring:
Ben er ook al 2 maanden mee bezig ism een ondeskundige intermediair/tussenpersoon. Deze is inmiddels niet mijn tussenpersoon meer.
Ik heb 10 mei j.l. een definitief verzoek gedaan. Een verzekeraar(en ook mijn tussenpersoon) gaat er gemakshalve standaard vanuit dat je altijd de premies hebt afgetrokken voor de inkomstenbelasting. In mijn geval was dat niet zo omdat ik nooit aan de fiscale voorwaarden(jaarruimte) voldeed. Heb uiteindelijk alles zelf uitgezocht en samen met een verklaring van de Belastingdienst een dikke envelop die kant uit gedaan.
"vreemd, de brief is pas op 24 mei binnengekomen meneer". Ze legt het op bureau van de collega neer.
Afwachten dus.

ClaimConcept

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Stv schreef:Beste forumbezoeker,

De Stichting toetsing verzekeraars geeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren uit. Onze stichting toetst verzekeraars periodiek op alle normen van het keurmerk, bijvoorbeeld: wordt de telefoon snel genoeg opgenomen, wordt de post binnen de beloofde termijn beantwoord, etc. Die toets doen wij om het jaar heel uitgebreid en tussendoor houden wij vinger aan de pols in gesprekken.

Het Keurmerk Klantgericht Verzekeren is bedoeld om de kwaliteit van de dienstverlening van verzekeraars te waarborgen en te verbeteren voor de consument. Wanneer een verzekeraar tekortschiet, krijgt die verzekeraar een herkansing en moet hij zich binnen maximaal zes maanden hebben verbeterd. Voldoet hij na die periode nog niet, dan nemen wij het keurmerk af. Wij maken dat dan bovendien openbaar.

Als wij signaleren dat er over een verzekeraar meerdere klachten binnenkomen, kunnen we een tussentijds onderzoek uitvoeren. Als u dus klachten hebt over een verzekeraar met het keurmerk, die te maken hebben met de normen van het keurmerk, mailt u die dan naar: [email protected].

Meer informatie over het keurmerk vindt u op http://www.keurmerkverzekeraars.nl.

Met vriendelijke groet,

Ron van Kesteren
Directeur Stichting toetsing verzekeraars
Er wordt kennelijk niet getoetst op klachtbehandeling, want Achmea frustreert klachtbehandeling via Kifid al jarenlang structureel.
Met keurmerk .

Gesloten