LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bedriegelijke verschillen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
cesar

bedriegelijke verschillen

Ongelezen bericht door cesar »

:!:
Als oefentherapeut cesar is mij opgevallen dat er een groot verschil zit in de aanvullende paketten bij de zorgverzekeraars, ook al lijkt het aantal keer dat therapie vergoed wordt in eerste instantie vrijwel gelijk te zijn. Het is bijvoorbeeld zo dat het V.G.Z. 6 behandelingen in hun basis aanvulling vergoed en het CZ 9 keer in hun basispakket. Groot verschil is echter dat het V.G.Z. dit per indicatie per jaar vergoed (u kunt bijv. drie keer per jaar een andere klacht hebben waarvoor 3 keer 6 behandelingen vergoed worden), terwijl het CZ 9 keer per jaar vergoedt (ongeacht de indicatie!) Heeft u dus 3 keer een andere klacht; u krijgt slecht 1 keer 9 behandelingen vergoed!!
Dit wordt totaal niet duidelijk vermeld in de voorwaarden. Vraag dit dus goed na (ook bij andere zorgverzekeraars zijn dit soort verschillen!!!)

Mevr. Bruin

Re: bedriegelijke verschillen

Ongelezen bericht door Mevr. Bruin »

Vandaag hoorde ik van mijn fysiotherapeut, dat de OZ de fysiotherapeuten een kontrakt hebben aangeboden met de voorwaarden, dat zfs-patienten gemiddeld maar 10,5 behandelingen maximaal mogen hebben per jaar. In de voorlichtingsfolder staat bij de aanvullende verzekering 12 behandeling per jaar. De fysiotherapeuten hebben massaal geprotesteerd tegen OZ. OZ heeft de therapeuten verboden om de patienten in te lichten.
Het is toch van de zotte, dat ze op zo,n manier de patienten oplichten.
Zilveren Kruis/Achmea en DSW zijn goede vervangers voor OZ.

maxima

Ongelezen bericht door maxima »

Kan het niet zo zijn dat het gemiddelde 10,5 is , maar dat dat niet het maximum is. Dus als je meer of minder nodig hebt, dan klopt dat aantal van 12 misschien toch wel? Volgens mij is 10,5 meer dan voldoende als gemiddelde. Heel vaak ben je met een paar behandelingen al klaar (als je een goede fysiotherapeut hebt.)
Ik denk dat de fysiotherapeut ook aan zijn eigen inkomsten denkt als hij veel behandelingen wil doen.

sabine

Ongelezen bericht door sabine »

IK KREEG VAN AGIS IN DECEMBER EEN BRIEF,IK BEN COMFORT VERZEKERD, DAT ER VOOR MIJ NIETS VERANDERT, HEB AL SINDS 1989 FIJSIOTHERAPIE, VANWEGE NEKKLACHTEN.
nu zei mijn fysiothrapeut, dat ik nog maar 13 behandelingen vergoed krijgt, maar nergens in de polis van agis staat dit vermeldt.
WIE HEEFT DIT PROBLEEM OOK,HEB AGIS ER OVER GEBELDT,IK WACHT NOG OP ANTWOORDT VAN HEN.

SABINE

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ga fietsen, is veel goedkoper, en gezonder dan te zeuren over fysio...

Ron 2

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Sabine, bij die brief zat ook een boekje met vergoedingen van de comfort polis, daar kun je het in terugzoeken.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Jullie hadden van te voren een goede zorgverzekeraar uit moeten kiezen. Groene Land Achmea dekt 100% tegen een redelijke prijs. Zorg dat je voor de basisverzekering bij het Groene Land komt

EchteMeisje

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Ook Groene Land Achmea heeft zo haar valkuilen in de verzekering zitten hoor! Bijvoorbeeld bij vergoedingen voor tandheeldkundige hulp.

Zo heeft elke zorgverzekeraar wel iets.

Gesloten