LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Begrafenisverzekering blijkt niet afkoopbaar te zijn

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Maurice1972
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2018 20:03

Begrafenisverzekering blijkt niet afkoopbaar te zijn

Ongelezen bericht door Maurice1972 »

Ik heb een aantal jaren geleden 4 begrafenis verzekeringen in natura bij ardanta afgesloten voor mijn gezin nu wilde ik naar de dela overstappen en wou de polissen afkopen en overhevelen naar de dela nu blijkt dat dit nooit afkoopbaar is alleen premie vrij maken dit is me ook nooit verteld door mijn oude tussenpersoon die ze heeft afgesloten deze aangesproken en offermans joosten groep trekt overal zijn handen af omdat ik naar een andere tussenpersoon ben gegaan dus ik kan nooit aan mijn ingelegd geld

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Begrafenisverzekering blijkt niet afkoopbaar te zijn

Ongelezen bericht door mahadma »

Natuurlijk, een natura verzekering is niet afkoopbaar, een geldverzekering ligt anders. Zij hebben al die tijd wel risico gedragen.

Lowieze
Berichten: 6873
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Begrafenisverzekering blijkt niet afkoopbaar te zijn

Ongelezen bericht door Lowieze »

Een tussenpersoon is toch niet aansprakelijk voor de verzekeringen waar u uw handtekening onder gezet hebt? Het is de bedoeling dat de verzekeringnemer de voorwaarden eerst leest en eventueel uitleg vraagt aan de tussenpersoon. Op het moment van afsluiten vond u dit waarschijnlijk niet belangrijk.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Begrafenisverzekering blijkt niet afkoopbaar te zijn

Ongelezen bericht door yan »

Eerst lezen, dan tekenen.
Niet zoals nu in de andere volgorde

witte angora
Berichten: 31974
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Begrafenisverzekering blijkt niet afkoopbaar te zijn

Ongelezen bericht door witte angora »

Maurice1972 schreef:Ik heb een aantal jaren geleden 4 begrafenis verzekeringen in natura bij ardanta afgesloten voor mijn gezin nu wilde ik naar de dela overstappen en wou de polissen afkopen en overhevelen naar de dela nu blijkt dat dit nooit afkoopbaar is alleen premie vrij maken dit is me ook nooit verteld door mijn oude tussenpersoon die ze heeft afgesloten deze aangesproken en offermans joosten groep trekt overal zijn handen af omdat ik naar een andere tussenpersoon ben gegaan dus ik kan nooit aan mijn ingelegd geld
Maar wat had je dan precies willen afkopen? Dat je de ingelegde premie terug krijgt? Dat gaat inderdaad niet gebeuren.

Gesloten