LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Benadeeld door traagheid AEGON

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Sjappie1981
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mar 2012 12:01

Benadeeld door traagheid AEGON

Ongelezen bericht door Sjappie1981 »

Mijn partner en ik hebben beiden onze lijfrentepolis van Aegon om laten zetten naar een bankspaarproduct van Rabobank. Telkens hebben we tegelijkertijd de noodzakelijke papieren ingevuld. Bij mijn polis heeft inmiddels weken geleden de waardeoverdracht plaatsgevonden, maar bij mij vriendin is er ergens iets misgegaan. We hebben onze tussenpersoon meermaals verzocht dit uit te zoeken/ regelen en al een paar keer hebben we te horen gekregen dat er inderdaad iets mis was gegaan en dat ze er mee bezig zijn. Maar vooralsnog is het geld van mijn partner niet overgemaakt naar Rabobank.

Nu is het zo dat vandaag de rentes van Rabobank verlaagd zijn van 4.7 naar 4.6 procent. Dit betekent dat mijn partner over 35 jaar genomen bijna 500 euro minder aan waarde op zal bouwen. Feitelijk komt dit voor een belangrijk deel door de traagheid/ongeorganiseerdheid van de betreffende personen bij Aegon (vermoed ik). Kunnen we dit bedrag op de één of andere manier verhalen op Aegon?

Bedankt voor de antwoorden alvast!

Rense
Berichten: 285
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:23

Re: Benadeeld door traagheid AEGON

Ongelezen bericht door Rense »

Je hebt sowieso al een behoorlijk verlies door het geld bij de Rabobank neer te zetten. Dit vanwege hun wijze van rentevergoeden.

Zie het positief. Je hebt voor haar nog de mogelijkheid een goede bank uit te zoeken :D .

Succes.....

Sjappie1981
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mar 2012 12:01

Re: Benadeeld door traagheid AEGON

Ongelezen bericht door Sjappie1981 »

Kijk, daar kunnen we wat mee :D .

Ook iemand die wel inhoudelijk kan reageren?

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Benadeeld door traagheid AEGON

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Sjappie1981 schreef:Mijn partner en ik hebben beiden onze lijfrentepolis van Aegon om laten zetten naar een bankspaarproduct van Rabobank. Telkens hebben we tegelijkertijd de noodzakelijke papieren ingevuld. Bij mijn polis heeft inmiddels weken geleden de waardeoverdracht plaatsgevonden, maar bij mij vriendin is er ergens iets misgegaan. We hebben onze tussenpersoon meermaals verzocht dit uit te zoeken/ regelen en al een paar keer hebben we te horen gekregen dat er inderdaad iets mis was gegaan en dat ze er mee bezig zijn. Maar vooralsnog is het geld van mijn partner niet overgemaakt naar Rabobank.

Nu is het zo dat vandaag de rentes van Rabobank verlaagd zijn van 4.7 naar 4.6 procent. Dit betekent dat mijn partner over 35 jaar genomen bijna 500 euro minder aan waarde op zal bouwen. Feitelijk komt dit voor een belangrijk deel door de traagheid/ongeorganiseerdheid van de betreffende personen bij Aegon (vermoed ik). Kunnen we dit bedrag op de één of andere manier verhalen op Aegon?

Bedankt voor de antwoorden alvast!
1tiende % in 35 jaar 500,00 euro.....wat voor mega bedrag brengt u onder bij de Rabobank?

Sjappie1981
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mar 2012 12:01

Re: Benadeeld door traagheid AEGON

Ongelezen bericht door Sjappie1981 »

Het gaat even om het principe.. Ik zit niet te wachten op dit soort reacties.

loveyou234
Berichten: 75
Lid geworden op: 14 jul 2011 17:48

Re: Benadeeld door traagheid AEGON

Ongelezen bericht door loveyou234 »

Sjappie,

Rabo zegt op de website dat als je bij hen een offerte hebt getekend, dat ze de rente voor 8 weken vasthouden voor jou. Ik denk dat men ook niet moeilijk doet als je net een dag of twee te laat bent.

Voor de rest zou je een klacht in kunnen dienen bij de Aegon, maar weet niet of je er ver mee komt - gezien je niet vermeld hoe lang het feitelijk al duurt. Een week of 6 is vrij normaal.

Overigens, ben je er van op de hoogte gesteld dat:
*Je niet bij pensionering het bedrag in 1x kan later uitkeren, zonder boete van fiscus.
*Je betaald bij uitkering de loonheffing e.d. van je geld. Dit houd de uitkerende partij voor je in en dragen zij af aan de belastingdienst.

Gesloten