LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beschuldigd van autoschade

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Loupland
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 mei 2012 19:15

Beschuldigd van autoschade

Ongelezen bericht door Loupland »

Een buurman in een straat waar ik wel eens kom heeft mij beschuldigd van schade aan zijn auto. Hij zegt dat ik 2 of 3 maanden geleden met het inparkeren zijn auto heb beschadigd. Ik ontken dit. Mede omdat ik de bewuste auto al 5 maanden geleden heb weggedaan. Nu claimt hij dat hij een getuigen heeft die mijn kenteken heeft genoteerd.

Ik denk dat deze persoon mijn kenteken later heeft genoteerd op basis van "er staat weer een zwarte mazda in de straat".

Ik ontkende dus, maar hij zei er een politiezaak van te maken... Hoe sterk sta ik in deze situatie? Aangezien dit (als ik het überhaupt gedaan heb) zeker 8 maanden geleden had moeten zijn en ik zeker gemerkt had moeten hebben dat ik een auto had geraakt.

Ik vraag me af hoe sterk een getuigenis geldt... Ik denk namelijk dat het een vriend van hem is die bij hem in de straat woont en dat ze de schade gewoon op mij willen verhalen.

Dank voor jullie antwoorden.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Beschuldigd van autoschade

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Wie eist bewijst, maakt u zich maar geen tot weinig zorgen. Als u een datum door krijgt( niks zeggen over de verkoop dus) dan laat u de vrijwaring gewoon zien. Zorg ervoor dat ze alles schriftelijk gaan doen. EN ik hoop dat u een rechtsbijstandsverzekering heeft, dan die gewoon even bellen voor advies.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Beschuldigd van autoschade

Ongelezen bericht door kokka »

Precies..Geen zorgen om maken. Zeker als hij pas na een paar maanden met die beschuldiging komt

Loupland
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 mei 2012 19:15

Re: Beschuldigd van autoschade

Ongelezen bericht door Loupland »

Mooi, bedankt allen.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Beschuldigd van autoschade

Ongelezen bericht door tijger1 »

Niet in discussie gaan.

Emcede
Berichten: 303
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: Beschuldigd van autoschade

Ongelezen bericht door Emcede »

Frantic2 schreef:Wie eist bewijst, maakt u zich maar geen tot weinig zorgen. Als u een datum door krijgt( niks zeggen over de verkoop dus) dan laat u de vrijwaring gewoon zien. Zorg ervoor dat ze alles schriftelijk gaan doen. EN ik hoop dat u een rechtsbijstandsverzekering heeft, dan die gewoon even bellen voor advies.
Niet echt nodig. Mocht het tot een claim komen, dan kun je dit melden bij de autoverzekering die je destijds voor deze auto had. Natuurlijk mét jouw eigen verhaal. De verzekeraar voert dan wel verweer tegen de claim.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Beschuldigd van autoschade

Ongelezen bericht door vroem »

Niet gek laten maken..en vooral niet in discussie gaan en gaan argumenteren. en idd alleen schriftelijk doen. en met datum en tijd komen. kunnen ze niet meer veranderen wanneer het tegen hen werkt. En indien wat er op papier komt te staan daadwerkelijk hard te weerleggen is zou ik persoonlijk niet aarzelen aangifte wegens fraude oid te doen.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Beschuldigd van autoschade

Ongelezen bericht door chrisd1 »

vroem schreef: wegens fraude oid te doen.
Valsheid in geschrifte, art 225 Sr.

Gesloten