LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betalen declaratie's ziektekosten Zilveren Kruis/Achmea

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Lianne Zuidgeest

betalen declaratie's ziektekosten Zilveren Kruis/Achmea

Ongelezen bericht door Lianne Zuidgeest »

Wij zijn,vanwege een collectieve ziektekostenverzekering, verzekerd bij Zilveren Kruis/Achmea.
Nu gebeurt het meer dan eens dat een declaratie die wij insturen meer dan een maand bij hun in behandeling is.
Dat geeft nogal eens problemen met de betaling van onze rekening aan de zorgverlener (meestal heb je een betalingstermijn van 30 dagen)
Bij ons laatste telefonisch contact afgelopen maandag vertelde een mevrouw van de klantenservice dat er weer eens een achterstand was in de verwerking van declaratie's en dat hieover niet geklaagd kan en mag worden. Wij, als klant, zijn zelf verantwoordelijk voor de kosten die we maken en dienen ook zorg te dragen voor de betalingen op tijd.
Op zich is dat geen probleem maar 3 kinderen die elke maand naar de orthodontist op controle gaan en de daarbij behorende rekening tikt soms wel eens door.
Zijn er meer mensen die dit probleem herkennen

Gast

Re: betalen declaratie's ziektekosten Zilveren Kruis/Achmea

Ongelezen bericht door Gast »

Er staan al een paar reacties op de topic gezondheidszorg over dit onderwerp. (Betalen declaraties enz.)

WGWEtF

Ongelezen bericht door WGWEtF »

Ook mijn man is collectief verzekerd bij Geove en we wachten nu al vanaf 17 januari 2005 op een teruggave van ongeveer 850 euro maar ze hebben wel 518 euro van onze rekening afgetrokken zodat we de hele maand in het rood stonden

opus4

Ongelezen bericht door opus4 »

Als je gebruikt maakt van de declaratieformulieren en je plakt een postzegel dan betaalt zilveren kruis binnen 2 weken. Ik heb echt nog nooit langer hoeven wachten op een betaling van terecht ingediende nota's........

sandraW

Ongelezen bericht door sandraW »

dit klopt niet opus4. Ik gebruik altijd de declaratieformulieren en plak ook een postzegel, maar wacht nu al sinds midden december op mijn geld. Ik heb ze erover geschreven en op 4 februari kreeg ik als antwoord dat ze met een achterstand te maken hadden en dat ik binnen de 2 weken meer nieuws per post zou krijgen. ONdertussen zijn we al 3 weken verder en heb nog steeds niks van ze gehoord. Dus vandaag nog maar eens een mail gestuurd.
Ik wacht nu dus al meer dan 2 maanden op mijn geld, maar hun rekeningen komen wel iedere maand netjes in de bus. Toch raar dat ze daar geen achterstand op hebben :evil:

Gast

Ik wacht al 2 maanden op mijn tandarts declaratie.

Fenkie

Ongelezen bericht door Fenkie »

Ik denk dat het wisselt qua tijd dat ze geld terugstorten. Ik heb ook weleens meer dan een maand :shock: moeten wachten maar soms duurt het ook twee weken :P . Hangt inderdaad van de achterstand af. De vorige keer hadden ze een nieuw computersysteem waardoor er achterstand opliep :? . De medewerker die ik destijds sprak was erg aardig.

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe zeer tevreden ben met het Zilveren Kruis.

Met vriendelijke groet

Fenkie.

Gast

Zilverenkruis/Achmea. Dat zegt genoeg. Achmea ontzorgt. En elk bedrag dat langer op hun eigen rekening kan blijven staan levert poen op. Voor Achmea. Vervolgens mensen aan 't lijntje houden met "achterstand" en/of "computerprobleem" verhaaltjes. Tel uit de winst als je dat met een X-aantal klantjes flikt.
Mensen gaan voor regels. De vraag welke mensen daarmee bedoeld worden is duidelijk.

Hans

sandraW

deze mail kreeg ik vandaag terug:

In reactie op uw e-mail van 27 februari deel ik u het volgende mee.

Ik heb uw declaraties voor tandheelkundige kosten opnieuw ter behandeling
voorgelegd aan de vakafdeling.

Ik kan mij goed voorstellen dat u het vervelend vind dat de afhandeling van
uw declaraties lang op zich laat wachten.
Namens Zilveren Kruis Achmea bied ik u mijn excuses aan voor het ontstane
ongemak.

Dus ben benieuwd hoe lang ik nu ga waachten :wink:

sandraW

en vandaag mijn geld gekregen na 3 maanden en 1 week

Ez

Ongelezen bericht door Ez »

Ik kan zelf wel janken. Echt allen gaat fout bij Achmea. Na meer dan een half jaar vragen ze of ik nog studiefinancieringgerechtigd ben? NEE, tegelijk met mijn OV opzegging, heb ik hun gebeld, alles zou geregeld worden, doen wij voor je werd gezegd. Ik blij want werk ik de horeca en heb daar simpelweg geen tijd voor. Moet ik mijn reactie snel terugsturen anders kost met me voortaan bijna €150,- per maand. Ook hebben ze er 7 keer over gedaan om mijn telefoonnummer te wijzigen. Ze belden me telkens op het werk&daar was ik het NIET mee eens. Eerder nog belde ik ze dat ik over wilde stappen daar ziekenfonds omdat ik fulltime werk. Krijg ik een nummer door, zou alles geregeld worden. Ik bellen, nee hoor, dat kan niet, ik stuur ff een formulier op.
Na al dat gedoe belde ik dus meteen op en heb alles nog eens meegedeeld. Zegt ze schrijf maar een briefje, komt het vast allemaal goed. We doen ons best! De reactie op mijn brief: kosten 220 per maand met terugwerkende kracht. Bezwaar indienen? Kost je bijna 40 euro. Over een korte tijd loop ik dus met een flinke schuld rond. En nu? Weet ik het even niet meer.....
Ester

Gesloten