LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] betalingverricht maar DAS beweerd van niet
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 03 aug 2012 07:52
betalingverricht maar DAS beweerd van niet
Net klant bij de DAS rechtsbijstand. Op 23 juli geld overgemaakt en gisteren ontving ik een schrijven dat als ik niet binnen 5 dagen het bedrag overmaak, DAS een incassobureau inschakelt. Tevens ontving ik een andere brief met daarin de mededeling dat de polis ivm wanbetaling is beindigd (terwijl ik notabene wel heb betaald). Ik vind de DAS totaal niet klantvriendelijk en wil ook per direct mijn rechtsbijstand bij deze onprofessionele toko beindigen. Welke rechtsbijstand verzekering raden jullie mijn aan???? Svp niet SRK want daar heb ik in het verleden geen goede ervaringen mee....
Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet
23-7 en nu is het 3 augustus...... dat is 10 dagen.....
Hoelang deed u erover om de eerste rekening te betalen?
En is dit wel de eerste aanmaning? Of de laatste.....
Ik denk dat u uw hand in eigen boezem moet steken in plaats van naar de Das
Hoelang deed u erover om de eerste rekening te betalen?
En is dit wel de eerste aanmaning? Of de laatste.....
Ik denk dat u uw hand in eigen boezem moet steken in plaats van naar de Das
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet
Als u nu eens gewoon met DAS belt, en uw overschrijving bij de hand houdt, misschien berust alles op een misverstandJosefina11 schreef:Net klant bij de DAS rechtsbijstand. Op 23 juli geld overgemaakt en gisteren ontving ik een schrijven dat als ik niet binnen 5 dagen het bedrag overmaak, DAS een incassobureau inschakelt. Tevens ontving ik een andere brief met daarin de mededeling dat de polis ivm wanbetaling is beindigd (terwijl ik notabene wel heb betaald). Ik vind de DAS totaal niet klantvriendelijk en wil ook per direct mijn rechtsbijstand bij deze onprofessionele toko beindigen. Welke rechtsbijstand verzekering raden jullie mijn aan???? Svp niet SRK want daar heb ik in het verleden geen goede ervaringen mee....
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 03 aug 2012 07:52
Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet
Ik heb DAS al een mail gestuurd, ik wacht op hun reactie.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 03 aug 2012 07:52
Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet
Zeg Frantic2 , volgens mij indienst bij de Das (de indruk). de aanmaning was de eerste en laatste dus deze manier van communiceren bevalt mij niet. Wellicht beter eerst een neutrale positie op te stellen alvorens een vinger te wijzen
Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet
Dat heet doorpakken en dat wil je graag van je rechtsbijstand.Josefina11 schreef:Zeg Frantic2 , volgens mij indienst bij de Das (de indruk). de aanmaning was de eerste en laatste dus deze manier van communiceren bevalt mij niet. Wellicht beter eerst een neutrale positie op te stellen alvorens een vinger te wijzen
Toch ?
Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet
ik vraag schijnbaar lastige vragen voor TSJosefina11 schreef:Zeg Frantic2 , volgens mij indienst bij de Das (de indruk). de aanmaning was de eerste en laatste dus deze manier van communiceren bevalt mij niet. Wellicht beter eerst een neutrale positie op te stellen alvorens een vinger te wijzen
Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet
Natuurlijk, iemand die een antwoord geeft wat je niet zint werkt direct bij DAS....Josefina11 schreef:Zeg Frantic2 , volgens mij indienst bij de Das (de indruk). de aanmaning was de eerste en laatste dus deze manier van communiceren bevalt mij niet. Wellicht beter eerst een neutrale positie op te stellen alvorens een vinger te wijzen
Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet
Bellen is handiger. Een mail kan weer voor extra onduidelijkheid zorgen. E-mail is een hartstikke handig medium, maar niet voor alles.Josefina11 schreef:Ik heb DAS al een mail gestuurd, ik wacht op hun reactie.
Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet
Waarom wachten op een email, als de tijd in je nadeel werkt in dit geval?Josefina11 schreef:Ik heb DAS al een mail gestuurd, ik wacht op hun reactie.
Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet
Ik denk dat je beter kunt proberen er samen met DAS uit te komen, helemaal als je volgens jou al betaald hebt. Ik neem aan dat je daar ook bewijs voor hebt dus echt moeilijk kan dat niet zijn.Josefina11 schreef:Net klant bij de DAS rechtsbijstand. Op 23 juli geld overgemaakt en gisteren ontving ik een schrijven dat als ik niet binnen 5 dagen het bedrag overmaak, DAS een incassobureau inschakelt. Tevens ontving ik een andere brief met daarin de mededeling dat de polis ivm wanbetaling is beindigd (terwijl ik notabene wel heb betaald).
Bovendien willen verzekeringsmaatschappijen nog wel eens de vraag stellen of je ooit geweigerd bent bij een maatschappij. Met ingang van nu kun je daar geen Nee meer op antwoorden, lijkt me. Doe je dat toch dan kunnen ze wel eens moeilijk gaan doen met de uitbetaling.
Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet
Neem aan dat je bij de mail een bewijs van betaling bij hebt gedaan ?Josefina11 schreef:Ik heb DAS al een mail gestuurd, ik wacht op hun reactie.
Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet
Ik snap dat emailen, en vervolgens als een konijntje gevangen in de koplampen van een aanstormende auto af gaan zitten wachten werkelijk waar niet.
Pak dat betalingskenmerk, de datum van overmaken, de overige relevante gegevens. en bél die lui gewoon op. Stuur dáárna een mail ter bevestiging van het gevoerde telefoongesprek met datum, tijd en naam van contactpersoon die je hebt gesproken. En als je die naam vraagt tijdens het gesprek, vraag dan ook meteen even of ze gesprekken registreren, en zo ja, wat het nummer/kenmerk is. Kan je dat ook nog ter referentie bij je opvolgmail in zetten.
Pak dat betalingskenmerk, de datum van overmaken, de overige relevante gegevens. en bél die lui gewoon op. Stuur dáárna een mail ter bevestiging van het gevoerde telefoongesprek met datum, tijd en naam van contactpersoon die je hebt gesproken. En als je die naam vraagt tijdens het gesprek, vraag dan ook meteen even of ze gesprekken registreren, en zo ja, wat het nummer/kenmerk is. Kan je dat ook nog ter referentie bij je opvolgmail in zetten.
Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet
Beste TS,
Het is absoluut niet slim om af te wachten!!, Want als u polis wegen wanbetaling geroyeerd wordt KUNT u zich nergens meer verzekeren die eerste 5 jaar!!!
Bij aangaan van een polis ( bij wat voor soort verzekering dan ook) vragen ze of u wel eens een verzekering is opgezegd en dan moet u met JA antwoorden (anders pleegt u fraude) en dan kunt u de polis dus niet afsluiten.
Bovendien lijkt mij het sterk dat DAS de polis zo snel beeindigd, als u echt maar 5 dagen te laat betaald heeft.
Het is absoluut niet slim om af te wachten!!, Want als u polis wegen wanbetaling geroyeerd wordt KUNT u zich nergens meer verzekeren die eerste 5 jaar!!!
Bij aangaan van een polis ( bij wat voor soort verzekering dan ook) vragen ze of u wel eens een verzekering is opgezegd en dan moet u met JA antwoorden (anders pleegt u fraude) en dan kunt u de polis dus niet afsluiten.
Bovendien lijkt mij het sterk dat DAS de polis zo snel beeindigd, als u echt maar 5 dagen te laat betaald heeft.
Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet
Wat is de datum van de oorspronkelijke factuur? Is in de discussie misschien nog wel het belangrijkste.. Meeste verzekeraars hanteren een termijn waarin 30 dagen na vervaldatum de polis opgeschort wordt ( is iets anders overigens dan beëindigd) . Ben benieuwd dus.
Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet
Pas maar op.... dan wordt je meteen betiteld als medewerker van de DAS..... ik ook al..... maar de ingangsdd van de polis is nog niet vemeld!vroem schreef:Wat is de datum van de oorspronkelijke factuur? Is in de discussie misschien nog wel het belangrijkste.. Meeste verzekeraars hanteren een termijn waarin 30 dagen na vervaldatum de polis opgeschort wordt ( is iets anders overigens dan beëindigd) . Ben benieuwd dus.
Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet
Je mag van een bedrijf als DAS toch wel verwachten dat ze binnen een paar dagen een betaling kunnen verwerken?Frantic2 schreef:23-7 en nu is het 3 augustus...... dat is 10 dagen.....
Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet
ja maar je weet niet wanneer die laatste aanmaning is aangemaakt, kunnen we ook niet weten.... want we hebben geen ingangsdatum gekregen....
En als die aanmaning al geprint is dat gaat er echt geen medewerker hem uit de stapel vissen om niet te verzenden......
Staat er ook altijd in.... mocht u ondertussen betaald hebben dan kan u deze brief als niet geschreven beschouwen.....
En als die aanmaning al geprint is dat gaat er echt geen medewerker hem uit de stapel vissen om niet te verzenden......
Staat er ook altijd in.... mocht u ondertussen betaald hebben dan kan u deze brief als niet geschreven beschouwen.....
Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet
Op 23 juli geld overgemaakt
De hamvraag is, zoals Vroem ook al vroeg, voor welke datum moest de betaling binnen zijn
De hamvraag is, zoals Vroem ook al vroeg, voor welke datum moest de betaling binnen zijn
Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet
Gezien het feit dat er op 2 augustus een brief kwam dat er binnen vijf dagen betaald moest worden anders zouden er incasso kosten bijkomen, lijkt het me dat de betalingstermijn niet lang overschreden kan zijn. De opmerking van TS "de aanmaning was de eerste " lijkt dat te bevestigen.sephora30 schreef:Op 23 juli geld overgemaakt
De hamvraag is, zoals Vroem ook al vroeg, voor welke datum moest de betaling binnen zijn
Kennelijk is er een probleem met de verwerking van de betaling. Over de oorzaak kunnen we alleen maar gissen.