LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boete onverzekerde brommer

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Boete onverzekerde brommer

Ongelezen bericht door VioletPrue »

stefan1964 schreef:
plotiemoos schreef:Al moet ik wel zeggen dat €260 euro veel is...
en iets te laat en gelijk voorkomen, neem aan dat je nog meerdere herrineringen hebt gehad? Lijkt mij wel in ieder geval...
ha 260 euro veel?
voor de overheid was het duidelijk dus niet hoog genoeg.
ik ben in het bezit van een tomos,die al een jaar niet kan rijden wegens (sloop) van de snorbrommer.
en kreeg 3 dagen terug een rekening van 337 euro.
ik rij op een soortgelijke tomos.dus lijkt me logisch dat de schorsing, een waarschuwing zou geven.
als deze zou verlopen,ze zien toch dat ik op een andere wel verzekerde rij.

de verzekering kost me normaal nog geen 50 euro,en dan een bon van 337.
ronduit schandalig.jammer dat ik wegens ziekte niet kan emigreren.
337 armer voor een brommer die al meer dan een jaar niet rijd en dus zelfs niet op straat komt.
hoezo een economische crisis als je mensen zo beboet dat dat ze een maand niets te besteden hebben in de winkels.
Sorry, maar waarom zou u een waarschuwing moeten krijgen?
U heeft twee brommers en moet zorgen dat alles in orde is.
De RDW wéét niet dat de ene brommer niet rijdt en de ander wel, dat kunnen zij namelijk niet zien.
U kunt dus wel boos zijn, maar u bent boos op de verkeerde persoon.
U had uw brommer meoten schorsen, heeft dit niet gedaan en krijgt dus een boete.

jobo1970
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2013 00:01

Re: Boete onverzekerde brommer

Ongelezen bericht door jobo1970 »

ik werd vandaag gebeld door parket diebst arnhem ze willen me gijzelen voor een onverzekerde scooter , maar ik ben 2010 me huis uitgezet me inboedel en scooter is daar blijven staan nu moet ik over 3 jaar betalen , en anders gijzelen ze me , ik zit al te wachten op bewint en weet niet hoe ik dit moet regelen! wie kan me helpen aub

Emcede
Berichten: 303
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: Boete onverzekerde brommer

Ongelezen bericht door Emcede »

jobo1970 schreef:ik werd vandaag gebeld door parket diebst arnhem ze willen me gijzelen voor een onverzekerde scooter , maar ik ben 2010 me huis uitgezet me inboedel en scooter is daar blijven staan nu moet ik over 3 jaar betalen , en anders gijzelen ze me , ik zit al te wachten op bewint en weet niet hoe ik dit moet regelen! wie kan me helpen aub
Dat kan iemand op dit openbare forum echt niet zo even oplossen, zonder verdere achtergrondinformatie. Het beste is om direct naar het juridisch loket te gaan en hen te laten bekijken wat je nog kunt doen.

Shiwirr
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2014 16:13

Re: Boete onverzekerde brommer

Ongelezen bericht door Shiwirr »

Mij ook overkomen maar dan was mijn scooter maar een dag te laat gelijk 337 euro boete en dat omdat de verzeekering hem een dag te laat had aangemeld en dan bel je de verzeekering en die zegt had je je rekening maar eerder moeten betalen en moet je nagaan mijn scooter staat al twee jaar stil is niet van zijn plek afgeweest

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Boete onverzekerde brommer

Ongelezen bericht door bprosman »

en moet je nagaan mijn scooter staat al twee jaar stil is niet van zijn plek afgeweest
Je had m ook kunnen schorsen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Boete onverzekerde brommer

Ongelezen bericht door berndv »

Shiwirr schreef:bel je de verzeekering en die zegt had je je rekening maar eerder moeten betalen
dus je had al een achterstand, waar ze waarschijnlijk meerdere herinneringen van hebt ontvangen, en uiteindelijk ben je schijnbaar geroyeerd, en toen heb je schijnbaar op het allerlaatste moment betaald. Dan gaat het hier niet om een rekening die 1 dag te laat betaalt is.
Shiwirr schreef:moet je nagaan mijn scooter staat al twee jaar stil is niet van zijn plek afgeweest
daar heeft de verzekering of de rdw niets mee te maken. De scooter kon administratief gezien gewoon de weg op. Dat jij er voor kiest om de scooter niet te schorsen kan je niemand anders dan jezelf kwalijk nemen.

Gesloten