LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bromfietsverzekering
bromfietsverzekering
hallo,wie kan mij vertellen hoe het precies zit met de leeftijds categorie van bromfietsverzekeringen?
b.v.mijn zoon van 16 rijd op een brommer en ik ben verschillende verzekeringen gaan bellen voor het nieuwe verzekeringsjaar.
bij de ene verzekering word mijn verteld dat de jongste van het gezin verzekerd moet zijn om schade te kunnen verhalen en bij de ander word gezegd dat het niets uitmaakt want die zet de geboortedatum van mijn zoon op het verzekeringsbewijs en de brommer word verzekerd op mijn naam.maar als hij dan een ongeluk krijgt is hij dan verzekerd?
nog een voorbeeld, ik als echtgenote ben 47 mijn man is 51.hij rijd ook op de brommer.als ik hem verzeker op hem naam schilt dat 30 euro.volgens de verzekering kan dit ook niet.de brommer moet op mijn naam verzekerd worden,dus duurder.is dit allemaal wettelijk?
hoe zit het nu?
b.v.mijn zoon van 16 rijd op een brommer en ik ben verschillende verzekeringen gaan bellen voor het nieuwe verzekeringsjaar.
bij de ene verzekering word mijn verteld dat de jongste van het gezin verzekerd moet zijn om schade te kunnen verhalen en bij de ander word gezegd dat het niets uitmaakt want die zet de geboortedatum van mijn zoon op het verzekeringsbewijs en de brommer word verzekerd op mijn naam.maar als hij dan een ongeluk krijgt is hij dan verzekerd?
nog een voorbeeld, ik als echtgenote ben 47 mijn man is 51.hij rijd ook op de brommer.als ik hem verzeker op hem naam schilt dat 30 euro.volgens de verzekering kan dit ook niet.de brommer moet op mijn naam verzekerd worden,dus duurder.is dit allemaal wettelijk?
hoe zit het nu?
Re: bromfietsverzekering
Het is alweer een poosje geleden dat ik me met brommerverzekeringen heb beziggehouden, maar volgens mij maakt de leeftijd niet uit.
Een bromfietsverzekering is niet persoonsgebonden maar verbonden met het object. Als je de brommer verkoopt gaat de verzekering over op de nieuwe eigenaar.
Ze willen dit gaan veranderen, maar wanneer.
Ik hoor het graag of deze info achterhaald is.
Een bromfietsverzekering is niet persoonsgebonden maar verbonden met het object. Als je de brommer verkoopt gaat de verzekering over op de nieuwe eigenaar.
Ze willen dit gaan veranderen, maar wanneer.
Ik hoor het graag of deze info achterhaald is.
Hier is de brommer op mijn naam verzekerd ik ben 36.Mijn dochter van 18 rijd erop en mijn man.Nooit geen problemen.Ze moeten alleen wel altijd het verzekeringsbewijs meenemen en hun eigen bromfietscertificaat
-
ben ook aan het rondneuzen voor scooterverzekering ook aangezien het overgaat in een kentekenplaat etc . in september. Op bijvoorbeeld : http://www.geencentteveel.nl/bromfiets/ kun je verschillende verzekeraars vergelijken en de voorwaarden staan er dan ook bij. Ook staat erbij vermeld of een jongere bestuurder toegestaan is. In alle gevallen nee dus. Kijk zelf maar.
groeten
groeten
Natuurlijk is leeftijd op brommerverzekeringen belangrijk.
Jongeren maken veel meer brokken.
Mocht blijken bij een schade dat de bestuurder niet id dezelfde
leeftijd is als opgegeven kunnen er problemen ontstaan bij een
mogelijk ongeluk. Ze kunnen zelfs zich beroepen op verzwijging
wat weer gevolgen heeft voor het later sluiten van verzekeringen
Peter
Jongeren maken veel meer brokken.
Mocht blijken bij een schade dat de bestuurder niet id dezelfde
leeftijd is als opgegeven kunnen er problemen ontstaan bij een
mogelijk ongeluk. Ze kunnen zelfs zich beroepen op verzwijging
wat weer gevolgen heeft voor het later sluiten van verzekeringen
Peter
-
dat snap ik rooker, maar dat betekend dat linda hierboven wel een probleem kan krijgen als er iets gebeurd. Je bent dan wel beperkt als je er alleen zelf op mag rijden.
Wellicht is het verstandig om de polisvoorwaarden er op na te slaan alvorens u een verzekering aangaat.
Het is namelijk wel van belang wat de leeftijd is van de (regelmatige) bestuurder. Het is logisch dat alleen om premietechnische redenen mensen de bromfietsen op naam van vader of moeder zetten. Daarbij worden de belangen van een verzekeraar geschaad.
Het is namelijk wel van belang wat de leeftijd is van de (regelmatige) bestuurder. Het is logisch dat alleen om premietechnische redenen mensen de bromfietsen op naam van vader of moeder zetten. Daarbij worden de belangen van een verzekeraar geschaad.
hallo
ik verzeker ook de bromfiets en brom skooter van mijn kinderen 17 en 20 jaar het scheeld wel heel veel ik ben bij london verzekerd maar het gaat weldegelijk naar leeftijd hoe ouder hoe goedkoper en niks van de leeftijd van de bestuurder want dan betaal je gewoon die prijs ik moet 51 euro per jaar betalen en hen over de 100 euro
groeten jolanda
ik verzeker ook de bromfiets en brom skooter van mijn kinderen 17 en 20 jaar het scheeld wel heel veel ik ben bij london verzekerd maar het gaat weldegelijk naar leeftijd hoe ouder hoe goedkoper en niks van de leeftijd van de bestuurder want dan betaal je gewoon die prijs ik moet 51 euro per jaar betalen en hen over de 100 euro
groeten jolanda