LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] caravan en voortent verzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
bsv266

caravan en voortent verzekering

Ongelezen bericht door bsv266 »

hallo,

Vorig jaar heb ik mijn caravan total-loss gereden. Deze is door de europeesche volgens dag waarde vergoed (ipv aanschaf waarde omdat ik dit niet kon aantonen ivm particuliere aanschaf bij sluiten van de polis was dit geen probleem). Hier ben ik uiteindelijk mee akkoord gegaan.

maar nu zit ik met volgende. Ik heb 3 maanden daarvoor een nieuwe voortent gekocht van ongeveer 1200 eur. hier heb ik nu niks meer aan.de voortent was in de zelfde verzekering allrisk mee verzekerd. Ik ben nu van mening van mening dat de schadepost die ik nu heb door de verzekering vergoed zou moeten worden. De verzerering is het hier niet mee eens.

Ik wil eigenlijk mijn rechtsbijstand verzereking hier voor inschakelen (andere verzekeraar) maar heb daar een eigen bijdrage en zou dus graag een gevoel krijgen of dit een zinnige stap is om te ondernemen.

Bram

dhc

Re: caravan en voortent verzekering

Ongelezen bericht door dhc »

Je verzekering gaat de vooortent niet vergoeden, dit is een accessoire en valt buiten de verzekering.
Het kan toch niet zo zijn dat bij een auto totall-loss ook de dure hifi-set wordt vergoed?
Je RB zal niet helpen, helaas....

Emcede

Ongelezen bericht door Emcede »

De voortent is verzekerd, dus bij een gedekte schade aan de voortent krijgt u een schadevergoeding. De voortent is echter niet beschadigd, dus u krijgt geen vergoeding. Het feit dat u de voortent niet meer kunt gebruiken maakt niets uit. U kunt:
- het zelfde type caravan kopen zodat de voortent past
- de voortent laten aanpassen
- de voortent verkopen

Rechtsbijstand inschakelen kan natuurlijk maar is in mijn ogen zinloos!

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

U heeft geen schade aan de voortent dus waarom zou de verzekering die vergoeden?

Marktplaats is de uitgelezen site daarvoor.

gr Henk

johannes79

Ongelezen bericht door johannes79 »

de verzekeraar keert inderdaad alleen uit als je schade hebt aan de voortent. in veel gevallen moet je ook apart een verzekering voor de tent afsluiten. Zie: http://www.topreisverzekeringvergelijke ... verzekerd/
je kunt de tent inderdaad op marktplaats zetten. bewaar sowieso altijd de bon als je een tent koopt. dan heb je een bewijs van de aanschafprijs voor verzekeraar.

gr. johannes

sourencs

Ongelezen bericht door sourencs »

Ik zou deze vraag vrijblijvend aan de RB voorleggen als intake voorwaarde.
Dat is iets dat zij gratis moeten doen buiten het ER bij klanten met een polis.

Gesloten