LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] cash back actie Friesland Zorgverzekeraar

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
madeliefje01

cash back actie Friesland Zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door madeliefje01 »

Als je je eind december 2013 via de website Geld.nl aanmeldde bij de Friesland Zorgverzekeraar dan had je recht op een welkomstgeschenk oftewel een korting op je maandelijke zorgpremie van 96,00 euro per persoon.
Dit bedrag zou in de maand maart 2014 uitbetaald worden.
Nu blijkt dat de Frieslandse een piepsysteem hanteert. Wie niet reageert krijgt niets!!!
Het bedrag wordt niet volautomatisch op je rekening gestort.!!Je moet eerst "bewijzen opsturen" dat je je hebt aangemeld voor dit geschenk!
Het is te gek voor woorden, je meld je aan op de website geld nl., die stuurt keurig bericht dat ze je doorgemeld hebben bij de Frieslandse maar dat is kennelijk geen "bewijs"voor de Frieslandse.
Ik begrijp het wel want elke klant die dit vergeet is weer kassa voor de Frieslandse

defriesland

Re: cash back actie Friesland Zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door defriesland »

Goedemorgen Madelief,

Vervelend om te lezen dat je dit idee krijgt bij onze actie. Momenteel zijn wij druk bezig met de uitbetaling van onze nieuwe verzekerden die gebruik hebben gemaakt van de cashback. Inmiddels is een heel groot gedeelte hiervan al uitgekeerd. We doen onze uiterste best om de rest van de uitbetalingen in maart te realiseren.

Mocht je nog vragen hebben dan kun je mij bereiken via [email protected].

Met vriendelijke groet,

Annelies
Webcare De Friesland Zorgverzekeraar

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

defriesland schreef:Goedemorgen Madelief,

Vervelend om te lezen dat je dit idee krijgt bij onze actie. Momenteel zijn wij druk bezig met de uitbetaling van onze nieuwe verzekerden die gebruik hebben gemaakt van de cashback. Inmiddels is een heel groot gedeelte hiervan al uitgekeerd. We doen onze uiterste best om de rest van de uitbetalingen in maart te realiseren.

Mocht je nog vragen hebben dan kun je mij bereiken via [email protected].

Met vriendelijke groet,

Annelies
Piep systeem in progress...

madeliefje01

Beste Annelies (Friesland Zorgverzekeraar)

De strekking van de door mij ontvangen mail was heel duidelijk; zonder "bewijs" geen geld.
Nu komen met een reactie "wij zijn druk bezig met het geld over te maken" is een social wenselijk antwoord, maar niet de waarheid. In mijn omgeving zijn diverse mensen die tot op heden ook nog geen geld terug hebben ontvangen. Ik had van de Friesland zorgverzekeraar meer verwacht.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

dat er überhaupt bij verzekeraars financiële ruimte is voor een dergelijke actie , is wel een bewijs dat de premie dus feitelijk omlaag kan, integraal voor alle verzekerden...

Willem 88

Ongelezen bericht door Willem 88 »

Tja, de Webcare van De Friesland Zorgverzekeraar is er als de kippen bij maar ik heb ook nog steeds geen 96 euro retour ontvangen van de Friesland Zorgverzekeringen terwijl de Friesland Zorgverzekering hier drie maanden de tijd voor heeft gehad om dit over te maken. Ook een aantal van mijn collega's hebben via Geld.nl deze Zorgverzekering afgesloten bij de Friesland Zorgverzekeringen en gebruik gemaakt van deze Cash Back actie met 96 euro retour en ook zij hebben nog niets ontvangen.
Ik denk er hard over na om de premie maar te gaan storneren, want het premie afschrijven verloopt wel vlekkeloos.
Laatst gewijzigd door Willem 88 op 10 apr 2014 17:45, 2 keer totaal gewijzigd.

defriesland

Ongelezen bericht door defriesland »

Goedemiddag Madelief,

Kun je de e-mail naar mij toesturen? Dan kan ik voor je bekijken wat de reden is dat je deze hebt ontvangen. Dat mensen in je omgeving het bedrag nog niet hebben ontvangen kan kloppen, we zijn druk bezig met de uitbetaling en hebben bij de cashback acties gecommuniceerd dat we in maart uitbetalen. We doen nog steeds onze uiterste best om dit te realiseren.

Met vriendelijke groet,

Annelies

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

vroem schreef:dat er überhaupt bij verzekeraars financiële ruimte is voor een dergelijke actie , is wel een bewijs dat de premie dus feitelijk omlaag kan, integraal voor alle verzekerden...
Inderdaad Vroem !

crazyme

Piep systeem.

Madelief krijgt nu supersnel uitbetaald zodat "bewezen" is dat ze "druk" bezig zijn met het uitbetalen van de cashback actie.

Wel vreemd dat je als organisatie weet welke klanten gebruik hebben gemaakt van deze actie maar dat je de klant toch nog een kunstje laat doen zodat ze daadwerkelijk de korting krijgen...

Misschien kan de webcare de achterliggende reden duidelijk maken ?

Vooralsnog lijkt het op een onzichtbare hindernis met als doel kortingen van onoplettende consumenten in de zak te houden.

Willem 88

Tja, de Webcare van De Friesland Zorgverzekeraar is er als de kippen bij maar ik heb ook nog steeds geen 96 euro retour ontvangen van de Friesland Zorgverzekeringen terwijl de Friesland Zorgverzekering hier drie maanden de tijd voor heeft gehad om dit over te maken. Ook een aantal van mijn collega's hebben via Geld.nl deze Zorgverzekering afgesloten bij de Friesland Zorgverzekeringen en gebruik gemaakt van deze Cash Back actie met 96 euro retour en ook zij hebben nog niets ontvangen.
Ik denk er hard over na om de premie maar te gaan storneren, want het premie afschrijven verloopt wel vlekkeloos.
Laatst gewijzigd door Willem 88 op 10 apr 2014 17:52, 2 keer totaal gewijzigd.

madeliefje01

Beste Annelies (Friesland Zorgverzekeraar),

Het is niet mijn bedoeling om een voorkeursbehandeling te krijgen. Mijn intentie is en was het handelen van de Friesland Zorgverzekeraar onder de aandacht te brengen zodat iedereen die zich via geld nl. bij jullie heeft aangemeld zijn/haar geld teruggestort krijgt.

Overigens, alle gegevens die de Frieslandse daarvoor nodig heeft zijn bij jullie voorhanden, n.a.w.-gegevens en heel belangrijk het bank/girorekeningnummer.
Hiervoor heeft de Frieslandse ruim de tijd gehad, 3 maanden! In deze tijd van internetbankieren weet iedereen onderhand wel dat je een betalingsopdracht kan agenderen of is dit bij de Frieslandse een onbekend fenomeen?

Als een client informeert waar het bedrag blijft, verwacht hij misschien het antwoord dat men druk bezig is (onzin natuurlijk) maar zeker niet het antwoord dat hij dit eerst moet bewijzen. Misschien kan jullie klantenservice het draaiboek met antwoorden aanpassen en zonodig uitbreiden.
Sneller reageren door de klantenservice is mijn inziens ook een aandachtspuntje.

Inmiddels heb ik begrepen dat er meerdere (ook cashback) acties van de Frieslandse zijn geweest, o.a ook bij de Independer. Ook hier zijn vragen gesteld waar het geld blijft.

Ondertussen wacht ik en mijn vrienden af of wij het bedrag nog krijgen en zoja wanneer

Willem 88

Beste Mensen,

Ik heb inmiddels besloten om geen actie richting Friesland Zorgverzekeringen te nemen maar af te wachten of zij zo netjes zijn om de 96 euro terug te storten zoals zij beloofd hebben in deze actie.
Tot op heden heb ik echter nog niets ontvangen en mijn collega's ook niet.

Zodra ik de 96 euro van de cash back actie ontvang zal ik hiervan melding maken op dit forum.

Houdt dit dus goed in de gaten.

Het is erg jammer dat een verzekeringsmaatschappij als de Friesland zich op deze manier profileert.

vroem

In maart uitbetalen is dus uiterlijk maandag. Kan allemaal nog hoor.

crazyme

crazyme schreef:Piep systeem.

Madelief krijgt nu supersnel uitbetaald zodat "bewezen" is dat ze "druk" bezig zijn met het uitbetalen van de cashback actie.

Wel vreemd dat je als organisatie weet welke klanten gebruik hebben gemaakt van deze actie maar dat je de klant toch nog een kunstje laat doen zodat ze daadwerkelijk de korting krijgen...

Misschien kan de webcare de achterliggende reden duidelijk maken ?

Vooralsnog lijkt het op een onzichtbare hindernis met als doel kortingen van onoplettende consumenten in de zak te houden.
Uitleg geven over hun werkwijze is kennelijk ook teveel gevraagd...

madeliefje01

weer een reactie (mail) van de Frieslandse dat de persoon in kwestie eerst moet bewijzen voordat hij zijn geld krijgt.
madeliefje01 schreef:Beste Annelies (Friesland Zorgverzekeraar),

Het is niet mijn bedoeling om een voorkeursbehandeling te krijgen. Mijn intentie is en was het handelen van de Friesland Zorgverzekeraar onder de aandacht te brengen zodat iedereen die zich via geld nl. bij jullie heeft aangemeld zijn/haar geld teruggestort krijgt.

Overigens, alle gegevens die de Frieslandse daarvoor nodig heeft zijn bij jullie voorhanden, n.a.w.-gegevens en heel belangrijk het bank/girorekeningnummer.
Hiervoor heeft de Frieslandse ruim de tijd gehad, 3 maanden! In deze tijd van internetbankieren weet iedereen onderhand wel dat je een betalingsopdracht kan agenderen of is dit bij de Frieslandse een onbekend fenomeen?

Als een client informeert waar het bedrag blijft, verwacht hij misschien het antwoord dat men druk bezig is (onzin natuurlijk) maar zeker niet het antwoord dat hij dit eerst moet bewijzen. Misschien kan jullie klantenservice het draaiboek met antwoorden aanpassen en zonodig uitbreiden.
Sneller reageren door de klantenservice is mijn inziens ook een aandachtspuntje.

Inmiddels heb ik begrepen dat er meerdere (ook cashback) acties van de Frieslandse zijn geweest, o.a ook bij de Independer. Ook hier zijn vragen gesteld waar het geld blijft.

Ondertussen wacht ik en mijn vrienden af of wij het bedrag nog krijgen en zoja wanneer

madeliefje01

Voor diegene die de bevestigingsmail van Geld.Nl niet meer in hun archief hebben, even kontakt opnemen met Geld.Nl. Zij zijn bereid je te helpen.

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

De Friesland gaat fuseren met Achmea. Daarvan ondervinden ze nu al de kwalijke invloeden. Ook bij ZilVeren Kruis een dergelijke actie. Ook daar een hele late betaling en allerlei addertjes onder het gras.

madeliefje01

Mijn vriending kreeg van de Frieslandse de volgende reactie;
"omdat u niet automatisch bent aangemeld voorde welkomstbonus, hebben wij meer tijd nodig om te beoordelen of u via het juiste kanaal bent aangemeld. Dat u de bevestiging meestuurt helpt hierbij. Wij kunnen echter geen precieze datum geven waarop u een reactie ontvangt".

Laten we hopen dat het geen jaren duurt!

N.B.: ik heb ook nog geen geld ontvangen.

Willem 88

Update

Het is erg jammer en betreurenswaardig hoe de Friesland omgaat met deze cash back actie. Je kan als verzekeringsmaatschappij wel dit soort streken uithalen met je klanten maar zij vergeten één aspect uit het oog. Diezelfde klanten waar zij dit mee uithalen gaan aan het einde van het jaar weer een keus maken bij welke verzekeringsmaatschappij zij zich willen verzekeren.

Overigens hebben mijn collega's en ik nog niets ontvangen.

vroem

Willem, uiteraard houdt de verzekering er rekening mee dat een groot deel weer zal vertrekken. het zijn uitgerekend de shoppers waar zij zich met dit soort acties op richten en vertrek van een groot dele ervan einde jaar is een logisch gevolg. Volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen dus. Ook zonder deze slechte afronding van de binnenhaalactie zou een groot deel waarschijnlijk weer vertrekken , wanneer einde jaar bv FBTO of DSW met een soortgelijke actie komt, of iets anders in de strijd gooit.

Dat men niet door heeft dat door mee te doen met dit soort acties de geldverspilling van zorgpremiegelden alleen maar doorgaat, zelfs toeneemt is erg jammer, mn voor de kwaliteit en toegankelijkheid juist van datgene waar het om gaat, de zorg zelf.
.

Gesloten