Mijn Beste,
Al 6 jaar woon ik met plezier in een mooi appartement. De opstalverzekering is via de VVE bij centraal beheer achmea afgesloten.
Enige tijd geleden kreeg ik een kleine verkleuring in mijn parket. Geen enkel moment heb ik aan lekkage gedacht. Pas toen na een aantal jaar een bolling verscheen wist ik dat het mis was. Ik heb meteen de vve en een parket legger gebeld. Slecht nieuws de vloer was niet meer te repareren, schade bijna €5500,-. Gelukkig kon zowel de parket legger als de vve melden dat ik hier voor verzekerd was. Ik had zelf geen idee, in mijn 30 jaar heb ik nog nooit iets bij een verzekering geclaimd.
Ik heb contact opgenomen met centraal beheer achmea en zij zouden een "onafhankelijke" schade expert sturen om de schade op te nemen. Toen de beste man langs kwam bleek hij gewoon bij centraal beheer achmea te werken. Geen probleem en ik heb een prima gesprek met hem gehad. Hij heeft het een en ander genoteerd en ging vrij snel weer weg. So far so good.
Tot dat ik kort daar op een brief kreeg van centraal beheer achmea. In welgeteld 4 regels leggen ze uit de claim niet in behandeling te nemen omdat ik niet in het appartement zou wonen en omdat ik de schade te laat heb gemeld. Ik heb zelf van zowel de parket legger als de loodgieter te horen gekregen dat voor een leek het niet te zien was dat dit een verzekeringskewstie was. Het was een heel vreemde lekkage waarbij heel weinig water vrij kwam en het dus ook altijd droog bleef. De loodgieter heeft met 2 man 1,5 dag nodig gehad de oorzaak te vinden. De parket legger is zelf schade expert geweest en weet dus van wanten.
Ik heb daarop meteen gebeld. In dit gesprek vertelde ze mij dat de schade expert in zijn rapport had geschreven dat ik niet meer dan 2 keer per jaar in het appertement kom??????? Ik was verbaasd dit is niet wat ik hem gezegd heb. Ik heb in een leuk informeel gesprek gezegd dat ik vaak ergens anders slaap, voor mijn werk of bij mijn vriending. Volgens de verzekering moet ik 1 x per 3 maanden in het appartement verblijven, dat haal ik met gemak. Het is mijn hoofdverblijf en ik woon daar. Ik snapte dan ook niet hoe de schade expert dit kon zeggen. De mevrouw zou alles nog een keer onderzoeken en er bij mij op terug komen. In dit gesprek wist ze mij ook te vertellen dat de betreffende schade expert momenteel op vakantie was. De mevrouw zou mij in het begin van de volgende week terug bellen. Dit is helaas niet gebeurd. Ik heb zelf op weer contact gehad met Centraal Beheer Achmea. De betreffende mevrouw was niet beschikbaar maar haar collega kon wel vertellen dat ze een brief naar mijn VVE had gestuurd. Dit was niet de afspraak. Er is duidelijk afgesproken mij te bellen. Ik moet de schade immers betalen. Mijn VVE zegt overigens niets ontvangen te hebben en na weer enkele telefoongesprekken is de brief uiteindelijk naar mijn VVE gemaild en die heeft hem naar mij gemaild.
In deze brief stond dat ze bij hun standpunt bleven. Ik heb wederom telefonisch contact opgenomen met centraal beheer achmea. De betreffende werkenemr zegt in dit gesprek dat ze na overleg heeft besloten bij het standpunt van de schade-expert te blijven. Op de vraag of de schade-expert verklaard heeft of het rapport klopt antwoordt zij volmondig ja. Iets wat op zijn minst opmerkelijk is aangezien ze mij in ons eerste gesprek kon melden dat de schade-expert bog op vakantie is. Toen ik haar daar mee confronteerde bleek dat ze een mailtje had gestuurd waar zij nog geen antwoord op had ontvangen. Het lijkt me een vreemde gang van zaken dat bij een verzoek om herziening van een rapport de betreffende schade-expert niet gehoord wordt.
Tevens kan het niet door de beugel om tegen klanten te liegen.
Vervolgens heb ik een aangetekende brief naar de klachten manager van cetraal beheer achmea gestuurd. Weer kreeg ik een flutbrief terug waar niet in werd gegaan op mijn verhaal en mij klachten. Ik heb de klachten manager van centraal beheer achmea gebeld en een goed gesprek gehad. Meermaals vroeg ze of ik er een zaak van ging maken al ze niet zouden uitkeren, natuurlijk! Ze wilde alles nog een keer overwegen en zou er die week op terug komen. op vrijdag had ik een voicemail waarin de klachten manager vertelde dat er wegens vakantie geen tijd was en de week er op uitsluitsel had. Ook stuurde ze een mail waarin ze schreef dat ze twee weken later uitsluitsel had. Jullie raden het al? Na 3 weken zelf maar weer gebeld en ze wist me te vertellen dat de brief de dag er voor de deur uit was gegaan.
Wat er in de brief stond, simpel. Niets anders dan in de eerste brieven. Het komt er op neer dat welke bewijzen en getuige ik ook aanlever ze alleen uitgaan van het verhaal van de schade expert. Ik heb alle telefonische gesprekken met centraal beheer achmea opgenomen dus ook de leugen. Daar kon dan net een sorry van af.
Ik ben van mening dat ik:
A in het appartement woon, ik heb hier ook meerdere getuige die dit willen verklaren. Alleen mijn vriendin is al vaker dan 1 x per 3 maanden bij mij thuis.
B ik de schade op tijd gemeld heb. Zodra het meer dan verkleuring werd en het dus echt schade was heb ik het meteen gemeld. Twee vakmensen, waaronder een schade expert, willen dit verklaren.
Naast dit alles vind ik de manier van handelen schandalig. Geen enkele afspraak is nagekomen, ik moet er elke keer zelf weer achter aan ook al zijn er afspraken gemaakt, ik ben voorgelogen en door de eerste medewerkster onbeschoft behandeld.
Nu heb ik alles voorgelegd aan een jurist die de zaak zeer positief tegemoet ziet. Mijn vraag is alleen of er ook andere stappen kan ondernemen? Zo een jurist kost meteen geld en het kan toch niet zo zijn dat dat de enige weg is?
Vriendelijke groet,
EJH
PS Denk drie keer na voor je zaken doet met centraal beheer achmea. Ze zijn niet zo leuk als hun reclames.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Centraal beheer achmea opstalverzekering klacht
Re: Centraal beheer achmea opstalverzekering klacht
contra-expert inschakelen. Daar had Centraal Beheer wel op mogen wijzen...
Dat valt zo goed als zeker onder de dekking van de verzekering indien er een expert is geweest en de verzekerde het niet met het rapport eens is. Kan ook meteen al, dat is bij flinke schade sowieso aan te raden. Bel centraal beheer dat u gebruik wilt maken van contra expertise. (indien nog mogelijk)
U noteert zo te lezen datum, tijd en persoon? U kunt een officiële klacht indienen bij de verzekeraar, kijken wat daaruit komt. (indien contra-expert geen succes heeft)
Ik begrijp dat u geen rechtsbijstandverzekering heeft?
Een voorbeeld waarom een goede tussenpersoon handig kan zijn, die had dit aan kunnen geven.
Dat valt zo goed als zeker onder de dekking van de verzekering indien er een expert is geweest en de verzekerde het niet met het rapport eens is. Kan ook meteen al, dat is bij flinke schade sowieso aan te raden. Bel centraal beheer dat u gebruik wilt maken van contra expertise. (indien nog mogelijk)
U noteert zo te lezen datum, tijd en persoon? U kunt een officiële klacht indienen bij de verzekeraar, kijken wat daaruit komt. (indien contra-expert geen succes heeft)
Ik begrijp dat u geen rechtsbijstandverzekering heeft?
Een voorbeeld waarom een goede tussenpersoon handig kan zijn, die had dit aan kunnen geven.
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 02 feb 2011 12:02
- Locatie: Nederland
Re: Centraal beheer achmea opstalverzekering klacht
Beste EJH,
Wij hebben elkaar inmiddels telefonisch gesproken. Helaas kan ik u op dit moment niet verder helpen.
Wat u op dit moment nog wel kan doen, is uw klacht voorleggen bij de KIFID. Een financieel klachteninstituut (financiële ombudsman). Voor meer informatie en werkwijze kunt u kijken op: http://www.kifid.nl
Mocht u alsnog vragen hebben dan kunt u ons mailen op: webcare[@]centraalbeheer.nl
Groet,
Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
055-5798000
Webcare[@]centraalbeheer.nl
https://www.centraalbeheer.nl
Wij hebben elkaar inmiddels telefonisch gesproken. Helaas kan ik u op dit moment niet verder helpen.
Wat u op dit moment nog wel kan doen, is uw klacht voorleggen bij de KIFID. Een financieel klachteninstituut (financiële ombudsman). Voor meer informatie en werkwijze kunt u kijken op: http://www.kifid.nl
Mocht u alsnog vragen hebben dan kunt u ons mailen op: webcare[@]centraalbeheer.nl
Groet,
Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
055-5798000
Webcare[@]centraalbeheer.nl
https://www.centraalbeheer.nl