Hallo,
Ik kan via een collectiviteitsverzekering overstappen naar bovengenoemde verzekeraar.
Ik heb echter geen idee of dit een " goede" verzekeraar is of niet, iemand wat te melden hierover? positieve of negatieve ervaringen?
graag een mailtje naar mij of een berichtje op dit forum.
Groet Sonja
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Centraal Beheer/Achmea
-
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23
Re: Centraal Beheer/Achmea
Mijn autoverzekering loopt bij centraal beheer achmea en geen problemen mee gehad tot nu toe.
Toen ik een aanrijding heb gehad (niet mijn schuld) hebben ze ook alles voor mij geregelt.
En met de korting die je krijgt is het voor mij nog ook de goedkoopste verzekering!
Nou laat je het nog horen als je een besluit hebt genomen ?
Toen ik een aanrijding heb gehad (niet mijn schuld) hebben ze ook alles voor mij geregelt.
En met de korting die je krijgt is het voor mij nog ook de goedkoopste verzekering!
Nou laat je het nog horen als je een besluit hebt genomen ?
Re: Centraal Beheer/Achmea
Sonja,
Tgv van een ernstig verkeersongeval kwam ik in aanraking met CB/Achmea als TP. De materiele schade werd adequaat afgehandeld. Prima dus. De letselschade, ik raakte oa. m'n baan kwijt tgv van ernstig door het trauma opgelopen ruggenmergletsel, werd een lijdensweg die nog immer niet volledig is opgelost. En dat ongeval was 11 jaar geleden.
Leuke jongens dus daar. Even "apeldoorn" bellen? Vergeet het maar als het letselschade betreft.
H.
Tgv van een ernstig verkeersongeval kwam ik in aanraking met CB/Achmea als TP. De materiele schade werd adequaat afgehandeld. Prima dus. De letselschade, ik raakte oa. m'n baan kwijt tgv van ernstig door het trauma opgelopen ruggenmergletsel, werd een lijdensweg die nog immer niet volledig is opgelost. En dat ongeval was 11 jaar geleden.
Leuke jongens dus daar. Even "apeldoorn" bellen? Vergeet het maar als het letselschade betreft.
H.
Re: Centraal Beheer/Achmea
Sonja,
Ik heb zelf alles bij Centraal Beheer lopen, ook via een collectieve verzekering, al ruim 11 jaar. Wij zijn altijd netjes en goed geholpen bij diverse schades. Wij zijn er tot nu toe zeer te vreden over. Ik zelf vind het ook een voordeel dat alles bij hen telefonisch of via internet kan. Doordat ik mijzelf collectief kan verzekeren zijn wij goedkoop uit. Zelfs de autoverzekering staat op mijn naam terwijl mijn man de bestuurder/eigenaar is. Dat was geen enkel probleem.
Wat betreft de letselschade van de gast hierboven. Dat is een probleem bij heel veel verzekeraars. Mijn zwager heeft ruim 5 jaar geleden ook een ernstig ongeluk gehad buiten zijn schuld om en die is ook nog steeds in de weer wat betreft zijn letselschade. Nog niet zo lang geleden is de afhandeling van letselschades op het journaal geweest. Het is daar in Nederland blijkbaar zowieso heel slecht mee gesteld. Ik denk dat dat komt omdat materiele schade makkelijk vast te stellen is en immateriele schade iets moeilijker. Men wil zich denk ik niet branden aan Amerikaanse tafrelen als men schuld moet bekennen terwijl de schuldvraag vaak heel duidelijk is. Dat vermoed ik tenminste.
Wij zij destijds weg gegaan bij Avero na een nare ervaring met schadeafhandeling. Kennissen zijn na jaren weggegaan bij de Rabobank, daar hadden zij hun verzekeringen lopen en zij zijn na een zwaar auto ongeluk door de Rabobank ook van de regen in de drup geraakt.
Je ziet het, het is overal wel wat en dat maakt de keuze zo moeilijk.
Ik heb zelf alles bij Centraal Beheer lopen, ook via een collectieve verzekering, al ruim 11 jaar. Wij zijn altijd netjes en goed geholpen bij diverse schades. Wij zijn er tot nu toe zeer te vreden over. Ik zelf vind het ook een voordeel dat alles bij hen telefonisch of via internet kan. Doordat ik mijzelf collectief kan verzekeren zijn wij goedkoop uit. Zelfs de autoverzekering staat op mijn naam terwijl mijn man de bestuurder/eigenaar is. Dat was geen enkel probleem.
Wat betreft de letselschade van de gast hierboven. Dat is een probleem bij heel veel verzekeraars. Mijn zwager heeft ruim 5 jaar geleden ook een ernstig ongeluk gehad buiten zijn schuld om en die is ook nog steeds in de weer wat betreft zijn letselschade. Nog niet zo lang geleden is de afhandeling van letselschades op het journaal geweest. Het is daar in Nederland blijkbaar zowieso heel slecht mee gesteld. Ik denk dat dat komt omdat materiele schade makkelijk vast te stellen is en immateriele schade iets moeilijker. Men wil zich denk ik niet branden aan Amerikaanse tafrelen als men schuld moet bekennen terwijl de schuldvraag vaak heel duidelijk is. Dat vermoed ik tenminste.
Wij zij destijds weg gegaan bij Avero na een nare ervaring met schadeafhandeling. Kennissen zijn na jaren weggegaan bij de Rabobank, daar hadden zij hun verzekeringen lopen en zij zijn na een zwaar auto ongeluk door de Rabobank ook van de regen in de drup geraakt.
Je ziet het, het is overal wel wat en dat maakt de keuze zo moeilijk.
Re: Centraal Beheer/Achmea
Ik heb sinds vele jaren al mijn verzekeringen ondergebracht bij FBTO. Een perfecte verzekeraar: communicatie en klantvriendelijkheid was perfect: totdat zij onderdeel werden van Achmea; Sindsdien is het kommer en kwel op die delen die tegenwoordig bij andere onderdelen van Achmea zijn ondergebracht. Centraal beheer: Hypotheek voorwaarden die niet nagekomen worden; communicatie droevig; offerte's die foutief worden uitgebracht; Achmea Rechtsbijstand: is helemaal dramatisch; geen specialisten, maar administratieve medewerkers, die totaal geen kaas gegeten hebben van het vak/materie. Fout, na fout stapelen zich op Daar ben je dan aan overgeleverd. Alleen dat deel wat er van FBTO nog aanwezig is loopt nog OK. Echter je merkt dat de oude FBTO medewerkers op het moment dat ze je naar andere onderdelen van Achmea moeten doorverwijzen, de aarzeling. Mijn vermoeden is dat ze soortgelijke ervaringen hebben (en er niet mee eens zijn).
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 09 sep 2004 21:23
Re: Centraal Beheer/Achmea
wij hebben 2 x autoruitschade gehad waarvan een reparatie en 1 keer hele ruit vervangen. Wij bellen met centraal beheer en werden meteen doorgeschakeld naar carglass voor een afspraak. We konden meteen terecht en alles netjes afgewikkeld. Ook een schade op een kast op de basischool, mijn dochter was daar tegenaan gegleden, werd netjes vergoed na invullen van schadeformulier.
Het is intussen alweer 2006 en hebben o.a. nog een beroep moeten doen op onze rechtsbijstand waar wij goed zijn geholpen. Ook had onze dochter in een showroom schade aan een auto veroorzaakt wat ook allemaal geregeld is. Al werd er wel gezegt dat je nu bij binnen 3 jaar weer schade veroorzaken wel een eigen risico zou moeten betalen.
Maar dat is dan weer wel netjes dat ze dat alvast aan je melden.
Het is intussen alweer 2006 en hebben o.a. nog een beroep moeten doen op onze rechtsbijstand waar wij goed zijn geholpen. Ook had onze dochter in een showroom schade aan een auto veroorzaakt wat ook allemaal geregeld is. Al werd er wel gezegt dat je nu bij binnen 3 jaar weer schade veroorzaken wel een eigen risico zou moeten betalen.
Maar dat is dan weer wel netjes dat ze dat alvast aan je melden.
Laatst gewijzigd door sjaan banaan op 09 sep 2006 12:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Centraal Beheer/Achmea
Sonja222,
De goede ervaringen die ik met "Apeldoorn" heb, hoeven geen garantie te zijn dat bij jou alles vlekkeloos zal verlopen.
Net zomin als de negatieve ervaringen die in de postings vermeld staat zal betekenen dat jij ook tegenslag zult hebben.
Een verzekeringsmaatschappij is voor iedereen altijd goed, tot het moment aanbreekt dat ze even "niet meewerken".
Dan zijn wij mensen snel geneigd om op zulke maatschappijen te gaan schelden.
Mijn advies is, lees de opmerkingen, maar laat deze niet van doorslaggevende aard zijn bij het nemen van een beslissing.
Succes
De goede ervaringen die ik met "Apeldoorn" heb, hoeven geen garantie te zijn dat bij jou alles vlekkeloos zal verlopen.
Net zomin als de negatieve ervaringen die in de postings vermeld staat zal betekenen dat jij ook tegenslag zult hebben.
Een verzekeringsmaatschappij is voor iedereen altijd goed, tot het moment aanbreekt dat ze even "niet meewerken".
Dan zijn wij mensen snel geneigd om op zulke maatschappijen te gaan schelden.
Mijn advies is, lees de opmerkingen, maar laat deze niet van doorslaggevende aard zijn bij het nemen van een beslissing.
Succes