LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Centraal Beheer ellende, leugens

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
tukkerton

Centraal Beheer ellende, leugens

Ongelezen bericht door tukkerton »

Ervaring met centraal Beheer. helaas alleen maar negatief:
liegen, vertragen, afspraken niet nakomen,

ipv zo goed mogelijk een klant te helpen kunnen ze beter hun lijfspreuk veranderen
in " Zo goedkoop mogelijk de klant op kosten jagen"

Ik ben in mijn auto van achteren aangereden door een meisje met een centraal beheer autoverzekering. Ik stond stil voor een voorrangsweg, meisje had mijn niet gezien en reed mij aan.
Kan gebeuren, niemand gewond alleen autoschade

redelijk eenvoudig verhaal

maar dan komt de Centraal Beheer goochelafdeling in beeld en die goochelen net zo lang tot het blijkbaar iets heel complex wordt dat onbetaalbaar is.

Schade gemeld. brief van centraal beheer dat ik bij hun moest doorgeven bij welke garage de auto zou komen te staan zodat hun expert de schade kan beoordelen.

Volgens de garagehouder was de schade 2950 euro aan materiaal en reparatie. Meestal probeert de expert het lager aan te houden want die moet ook zijn eigen salaris verdienen volgens de garagehouder

Centraal beheer gebeld, ze moesten een heleboel gegevens hebben voor we de afspraak konden plannen.garage, adres gegevens, bank info ( ik dacht nog, attent, dom, heel dom van mij)

afspraak gepland op woensdag 20 februari, bevestigd door de Centraal beheer medewerker
ik moest de auto vanaf de half 8 de hele dat ter beschikking stellen voor de expert!!
irritant, een hele dag
in deze moderne tijd kun je toch redelijk online plannen, maar goed ik was nog steeds positief
op de avond ervoor een buurman geregeld om de auto bij de garage neer te zetten

woensdag rond de middag belde de garage dat de expert nog steeds niet geweest was en dat hij meestal s'morgens kwam.
hij adviseerde om Centraal Beheer even te bellen want dan konden ze nog wat regelen
Centraal beheer gebeld. wat vervelend nou
De afspraak stond niet in het systeem en de medewerker kon ook HELEMAAL niets vinden over deze schade. geen garage, geen datum, helemaal niets bekend
na aangeven dat ik hier niet blij mee was werd ik doorverbonden met een andere medewerker.
Wat vervelend vertelde ze gelijk.
en u zou de auto in Enschede bij die en die garage neerzetten

euhhhhhhhhhhhh JA
maar uw collega vertelde net dat er helemaal niets bekend was over deze schade of een afspraak op woensdag

gedraai, gesmoes en blabla
maar het was nu toch wel allemaal bekend
maar die vorige medewerker kon dat helemaal niet nakijken of de gegevens inzien
hij kon alleen maar een veld met een datum bekijken

waarom was ik dan een lange tijd in de wacht gezet en vertelde hij dat hij helemaal niets kon vinden
bah. leugenaars.

ik ga de auto niet weer een hele dag ergens neerzetten met alle kosten van dien
het is begin van de middag, dus u kunt vast nog wel een expert regelen
weer heel lang in de wacht, maar nee, dat was onmogelijk

moest echt een nieuwe afspraak maken en alle kosten waren voor mijn eigen rekening
bedankt centraal beheer

nieuwe afspraak bij de garage gemaakt
de garagehouder vertelde nog even dat het wel vaker voor kwam en dat hij voor een andere schade op dezelfde dag waar de expert niet was komen opdraven fotos mocht insturen
dan hoefde de klant niet nog een hele dag terug te komen

grrrrrr zal wel te lief zijn geweest want ik moest perse een nieuwe afspraak maken

nieuwe afspraak gemaakt
expert kwam zowaar opdraven en vond de schade wel 1000 euro ipv 2950
na veel gezeik en vertellen dat we dan een second opinion wilden kon hij het verhogen naar 1500 euro

nog maar de helft van de werkelijke schade
ik heb het maar geaccepteerd anders was ik de auto weer een tijd kwijt en ik heb hem nodig

eran uitgaande dat de schade nu wel snel zou worden afgehandeld was mijn volgende fout
we zijn 3 weken verder en centraal Beheer kon niet vertellen wanneer het nu afgehandeld zou worden

heel benieuwd wat het begrip snel bij hun betekend

wat een irritant bedrijf, fijn als je daarvoor mag werken, liegen
om de winst maar zo hoog mogelijk te houden

de gedupeerden houden vanzelf wel een keer op met klagen en dat hebben we dan weer mooi verdiend

schade auto 2950 euro
2x dag auto kwijt
tijd en energie

verdienste CENTRAAL BEHEER,

Met een paar leugens verteld
zitten wij nog lekker op ons geld

tukkerton

Rim69

Re: Centraal Beheer ellende, leugens

Ongelezen bericht door Rim69 »

Centraal Beheer is de verzekeraar van de tegenpartij. Verwacht jij nu werkelijk dat zij klakkeloos verstrekken waar jij meent recht op te hebben en ook nog even al je andere kosten vergoeden?

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

tukkerton schreef:Ervaring met centraal Beheer. helaas alleen maar negatief:

ipv zo goed mogelijk een klant te helpen kunnen ze beter hun lijfspreuk veranderen

Ik ben in mijn auto van achteren aangereden door een meisje met een centraal beheer autoverzekering. Ik stond stil voor een voorrangsweg, meisje had mijn niet gezien en reed mij aan.

maar dan komt de Centraal Beheer goochelafdeling in beeld en die goochelen net zo lang tot het blijkbaar iets heel complex wordt dat onbetaalbaar is.

Schade gemeld. brief van centraal beheer dat ik bij hun moest doorgeven bij welke garage de auto zou komen te staan zodat hun expert de schade kan beoordelen.

Volgens de garagehouder was de schade 2950 euro aan materiaal en reparatie. Meestal probeert de expert het lager aan te houden want die moet ook zijn eigen salaris verdienen volgens de garagehouder

Centraal beheer gebeld, ze moesten een heleboel gegevens hebben voor we de afspraak konden plannen.garage, adres gegevens, bank info ( ik dacht nog, attent, dom, heel dom van mij)

afspraak gepland op woensdag 20 februari, bevestigd door de Centraal beheer medewerker
ik moest de auto vanaf de half 8 de hele dat ter beschikking stellen voor de expert!!
irritant, een hele dag
in deze moderne tijd kun je toch redelijk online plannen, maar goed ik was nog steeds positief

woensdag rond de middag belde de garage dat de expert nog steeds niet geweest was en dat hij meestal s'morgens kwam.
hij adviseerde om Centraal Beheer even te bellen want dan konden ze nog wat regelen
De afspraak stond niet in het systeem en de medewerker kon ook HELEMAAL niets vinden over deze schade. geen garage, geen datum, helemaal niets bekend
na aangeven dat ik hier niet blij mee was werd ik doorverbonden met een andere medewerker.

euhhhhhhhhhhhh JA
maar uw collega vertelde net dat er helemaal niets bekend was over deze schade of een afspraak op woensdag

waarom was ik dan een lange tijd in de wacht gezet en vertelde hij dat hij helemaal niets kon vinden
bah. leugenaars.

moest echt een nieuwe afspraak maken en alle kosten waren voor mijn eigen rekening
bedankt centraal beheer

de garagehouder vertelde nog even dat het wel vaker voor kwam en dat hij voor een andere schade op dezelfde dag waar de expert niet was komen opdraven fotos mocht insturen

grrrrrr zal wel te lief zijn geweest want ik moest perse een nieuwe afspraak maken

nieuwe afspraak gemaakt
na veel gezeik en vertellen dat we dan een second opinion wilden kon hij het verhogen naar 1500 euro

ik heb het maar geaccepteerd anders was ik de auto weer een tijd kwijt en ik heb hem nodig

eran uitgaande dat de schade nu wel snel zou worden afgehandeld was mijn volgende fout
we zijn 3 weken verder en centraal Beheer kon niet vertellen wanneer het nu afgehandeld zou worden

de gedupeerden houden vanzelf wel een keer op met klagen en dat hebben we dan weer mooi verdiend

schade auto 2950 euro
2x dag auto kwijt
tijd en energie

tukkerton

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Helaas ben jij niet de enige, ook dat je nog eens via de tegenpartij schade hebt.

Een dag de auto kwijt is normaal bij het controleren van de expert.
Wil je de schade vergoed krijgen, moet je toch een stukje minder moeilijk doen.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Beetje cru om CB voor leugenaars uit te maken.
Als jongen A niets in zijn scherm ziet staan en zijn collega legt uit dat dit komt omdat hij niet in het goede systeem kan, is toch niemand aan het liegen geweest?
Dat u het allemaal niet leuk vindt kan ik me voorstellen, maar u doet nu net alsof u weken en maanden van het kastje naar de muur bent gestuurd, terwijl het allemaal nog wel meevalt naar mijn mening.

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

wat een kolder! je claimt 3000 euro maar 1500 is ook wel goed.... en dan achteraf gaan piepen?

Wie probeert hier de boel nou te flessen? Blij dat Centraalbeheer de moeite neemt om een claim na te trekken.... mijn premie gaat namelijk naar deze (mi uitstekende) verzekering....

Je bent de tegenpartij.... waarom heb je geen rechtsbijstand die dit voor je regelt? Te duur?

bah

Leojes30

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Idd Frantic....Bah!!!

2950 voor een kop staart schade .....Leuk ook zo'n reparateur die daar vlot aan mee werkt...

En idd als er echt 2950 schade is, dan accepteer je dit toch nooit.

Laat me raden u laat de schade niet maken , maar uitkeren. Want u hebt natuurlijk de keus, UW reparateur heeft nu met de expert besproken dat het voor 1500 gemaakt kan worden, anders kan de expert niet afraporteren. Dus waarom niet laten maken??? Dan kost het u toch niets hoeft u ook niet te zeuren en te klagen.

Centraal Beheer

Ongelezen bericht door Centraal Beheer »

tukkerton schreef:Ervaring met centraal Beheer. helaas alleen maar negatief:

irritant, een hele dag

euhhhhhhhhhhhh JA

bah. leugenaars.

bedankt centraal beheer

nieuwe afspraak gemaakt

schade auto 2950 euro
2x dag auto kwijt
tijd en energie

tukkerton
Beste Tukkerton,

Ik heb je verhaal gelezen.

Dit is voor jou een vervelende situatie.

Er zijn een aantal regels die wij hanteren bij een schade, het maakt niet uit of het een verzekeringsnemer gaat van Centraal Beheer Achmea of de tegenpartij. De regels blijven gelijk.

Wij maken altijd gebruik van een onafhankelijke schade-expert. In je verhaal geef je aan dat de garagehouder de schade heeft geschat aan materiaal en reparatie. Hij heeft alleen aangegeven wat de reparatie gaat kosten. Een garagehouder is natuurlijk geen schade-expert. Een schade-expert kijkt naar de schade, grootte van de schade, leeftijd van de auto en dergelijke. Het is zeker niet het geval dat een schade-expert de kosten bewust laag houdt om zijn eigen salaris. Het gebruikelijk dat de schade-expert aangeeft om de auto te bekijken zonder een tijdstip te noemen.

Wij hebben natuurlijk ook gegevens nodig om het een en ander na te kunnen kijken. Waaronder je N.A.W. gegevens. De bankgegevens hebben wij nodig om het schadebedrag over te boeken.

Het is spijtig dat er qua communicatie het een en ander niet goed is verlopen, excuses hiervoor. Je ervaring zullen we meenemen ter optimalisatie.

Zo te lezen ben je uitgegaan van de reparatiekosten zoals de garagehouder het heeft voorgesteld. Nogmaals, de garagehouder benoemt alleen de reparatiekosten.

Aangezien het om een schade gaat veroorzaakt door een ander kan de schadeafwikkeling langer duren dan je zult verwachten. In sommige gevallen kan het wel 6 weken duren. En niet alleen bij Centraal Beheer Achmea.

Wij begrijpen dat het voor jou vervelend is. Als je wilt kunnen wij nog het één en ander nakijken en navragen.

Je kunt je verhaal samen met het schadenummer mailen naar: webcare[@]centraalbeheer.nl o.v.v. Trosradar/tegenpartij.

Met vriendelijke groet,

Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
055 579 8000
Webcare[@]centraalbeheer.nl
Htttps://www.centraalbeheer.nl

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

tukkerton schreef:

nieuwe afspraak gemaakt

U probeert een slaatje te slaan uit de schade en de verzekeraar trapt daar niet in.

Fijn op te lezen dat CB dus niet klakkeloos elke schade uitkeert.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Centraal Beheer schreef:Beste Tukkerton,

Ik heb je verhaal gelezen.

Dit is voor jou een vervelende situatie.

Er zijn een aantal regels die wij hanteren bij een schade, het maakt niet uit of het een verzekeringsnemer gaat van Centraal Beheer Achmea of de tegenpartij. De regels blijven gelijk.

Wij maken altijd gebruik van een onafhankelijke schade-expert. In je verhaal geef je aan dat de garagehouder de schade heeft geschat aan materiaal en reparatie. Hij heeft alleen aangegeven wat de reparatie gaat kosten. Een garagehouder is natuurlijk geen schade-expert. Een schade-expert kijkt naar de schade, grootte van de schade, leeftijd van de auto en dergelijke. Het is zeker niet het geval dat een schade-expert de kosten bewust laag houdt om zijn eigen salaris. Het gebruikelijk dat de schade-expert aangeeft om de auto te bekijken zonder een tijdstip te noemen.

Wij hebben natuurlijk ook gegevens nodig om het een en ander na te kunnen kijken. Waaronder je N.A.W. gegevens. De bankgegevens hebben wij nodig om het schadebedrag over te boeken.

Het is spijtig dat er qua communicatie het een en ander niet goed is verlopen, excuses hiervoor. Je ervaring zullen we meenemen ter optimalisatie.

Zo te lezen ben je uitgegaan van de reparatiekosten zoals de garagehouder het heeft voorgesteld. Nogmaals, de garagehouder benoemt alleen de reparatiekosten.

Aangezien het om een schade gaat veroorzaakt door een ander kan de schadeafwikkeling langer duren dan je zult verwachten. In sommige gevallen kan het wel 6 weken duren. En niet alleen bij Centraal Beheer Achmea.

Wij begrijpen dat het voor jou vervelend is. Als je wilt kunnen wij nog het één en ander nakijken en navragen.

Je kunt je verhaal samen met het schadenummer mailen naar: webcare[@]centraalbeheer.nl o.v.v. Trosradar/tegenpartij.

Met vriendelijke groet,

Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
055 579 8000
Webcare[@]centraalbeheer.nl
Htttps://www.centraalbeheer.nl
Heel erg netjes!!
Fijn dat er een goede onderbouwing gegeven wordt, dit lijkt me niet alleen voor TS nuttig, maar ook voor toekomstige vragen.

Gesloten