LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Centraal Beheer laat ons hard vallen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
AnnoH94
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2017 12:27

Centraal Beheer laat ons hard vallen

Ongelezen bericht door AnnoH94 »

Hallo,
Dit is de eerste keer dat ik uberhaupt op een forum kom en schrijf maar wat me nu wordt aangedaan is echt niet normaal en doet ons heel erg pijn hopelijk heeft iemand een oplosing voor ons. Wij zijn nu een jaar verzekerd bij achmea en hebben op het begin dat we in het nieuwe huis gingen wonen een probleem gehad met het laminaat op zolder en meubels van de kinderkamer die kapot zijn gegeaan door waterschade omdat het dakraam lekten dat is gewoon allemaal opgelost en uitbetaald geweest via achmea maar nu het groote probleem. Wij hebben zelf een uitkering omdat we nu nog niet alles goed op orde hebben maar we hadden gespaard voor een dure goede laminaat duur was niet onze eerste keuz maar wel duurzaamheid aangezien we een dochtertje hebben en mijn vriendin in verwachting is van ons 2e kindje nou hadden qe gespaard het laminaat en plinten en ondervloer was in totaal 2200 nu hebben we dat onder liggen maar de raam bij het vensterbank lekten hoe zou ik niet weten maar de rubber was kapot na dat vervangen te hebben was het weer in orde maar aangezien we dat weekendje weg waren en het water over de vloer is gedruipt vanaf het vensterbank heeft dat sporen achtergelaten ook laten wij altijd de verwarming aan voor de hond die dat fijn vind maargoed het laminaat is dus bol gaan staan een vreselijke stank hier overal gapende planken en afgebrokelde randen hebben wij hier foto,s van gemaakt en weggebracht omdat het gevaarlijk was en de stank niet te harden was ook voor mijn vriendin die er erg veel last van had. Nou hadden we schade gemeld en foto,s gestuurd en het probleem uitgelegd dan wordt je eerst vriendelijk te woord gestaan maar dan krijg je te horen wacht dit moet naar een andere afdeling en het dosier is niet in behandeling genomen. Terweil ons werd verteld het is allemaal in orde we zijn het aan het behandelen en handelen het binnen 10 werkdagen af dus ik dacht ok fijn dan kunnen we gewoon weer laminaat gaan leggen en een hele stres viel van ons af. Maar na moeilijk contact te krijgen met achmea krijgen we op de 10e dag eindelijk iemand eraan die ons verteld dat de foto,s op de dag van schade melding waren gemaakt daar had mijn vrouw zich 1 dag in vergist ze heeft ook zwangerschaps dementie maargoed daar wordt nou alleen al zo een groot probleem gemaakt dat ze geleik afgezeikt wordt en dat was niet eens de enigste reden nee mevrouw achmea zegt tegen mijn vrouw u heeft glash schade gemeld dat nou ook nog eens erbij even een kleine toelichting mijn ouders zitten ook bij achmea al een aantal jaar en hadden glasschade dit wordt door achmea door elkaar gehaald nu beweert achmea dat we fraude plegen en dat ze stappen gaan ondernemen en niks uitbetalen op de volgende 3 factoren 1: mijn vrouw had zich perongeluk vergist in 1 dag verschil terweil ze zwangerschaps dementie heeft maar dat kan niet begrepen worden door achmea 2: dat wij het laminaat eruit hebben gehaald omdat het gevaarlijk was voor de kleine met rennen en de stank niet te harden was maar ik wel foto,s en dergelijke heb overhandigd 3: dat wij ook al glasschade hadden gemeld wat dus niet vanuit ons komt maar vanuit mijn ouders een ander gezin en door achmea maar allemaal door elkaar wordt gehaald. Nou hopelijk kan iemand ons helpen nogmaals heb geen verstand van forums dit is ook de eerste keer dit is onze eerste verzekering en eerste huis dus echt verstand van achmea hebben we niet maar ons werd geeist foto,s te maken en die waren allemaal goedgekeurd maar dat we nu dit allemaal zo krijgen heb ik wel erg veel spijt van achmea en de manier waarop ze ons behandelen is niet menselijk

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Centraal Beheer laat ons hard vallen

Ongelezen bericht door berndv »

ik denk dat het lastigste in het verhaal voornamelijk is dat de schade niet meer beoordeeld kan worden, behalve op de foto's. Een laminaatvloer van 2200 euro voor een slaapkamer is zeker geen goedkope, ook als de ondervloer er bij gerekend wordt. Dat de verzekering daarom zijn/haar vraagtekens zet bij een ingediende schadeclaim is niet heel erg raar. Daarbij komt het dat u 2 keer in 1 jaar tijd schijnbaar schade claimt welke veroorzaakt is door lekkage, waarbij bij de 2e schade een raamrubber schijnbaar spontaan kapot is geraakt, aangezien het probleem pas is ontstaan nadat het laminaat gelegd is.

AnnoH94
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2017 12:27

Re: Centraal Beheer laat ons hard vallen

Ongelezen bericht door AnnoH94 »

Het laminaat is voor een woonkamer van 47 m3 en de verzekering heeft mij verteld dat het is afgewezen omdat de datum op een foto niet klopte er zit 1 dag verschil tussen en dat ze ons verwaren met mijn ouders dat ze die dingen door elkaar halen mag al niet van een verzekeringsmaatschapij

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Centraal Beheer laat ons hard vallen

Ongelezen bericht door berndv »

Ok, duidelijk. Dat kon ik uit uw warrige verhaal waarmee u begon niet echt ontcijferen, excuses.

Als het goed is, kan aan de foto's ook wel achterhaald worden wanneer deze zijn gemaakt, als de exif data tenminste niet gewist is. Dus een hele vreemde reden om de schade hierom af te wijzen.

Dat ze uw gegevens niet met uw ouders mogen verwarren klopt.

Aan de andere kant, een volledige vloer van 47 m2 vervangen voor een lekkage bij een raam is ook wel vrij rigoureus en zou wellicht ook anders opgelost moeten kunnen worden, daar zijn wel bedrijven voor. En zoals ik al aangaf is het lastig dat de schade nu niet meer door een schade-expert van de verzekering te beoordelen valt, aangezien de vloer al vervangen is, waardoor u dus ook eigenlijk geen enkel bewijs meer heeft van de schade, behalve de foto's.

BL2
Berichten: 5012
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Centraal Beheer laat ons hard vallen

Ongelezen bericht door BL2 »

AnnoH94 schreef:Hallo,
Dit is de eerste keer dat ik uberhaupt op een forum kom en schrijf maar wat me nu wordt aangedaan is echt niet normaal en doet ons heel erg pijn hopelijk heeft iemand een oplosing voor ons. Wij zijn nu een jaar verzekerd bij achmea en hebben op het begin dat we in het nieuwe huis gingen wonen een probleem gehad met het laminaat op zolder en meubels van de kinderkamer die kapot zijn gegeaan door waterschade omdat het dakraam lekten dat is gewoon allemaal opgelost en uitbetaald geweest via achmea maar nu het groote probleem. Wij hebben zelf een uitkering omdat we nu nog niet alles goed op orde hebben maar we hadden gespaard voor een dure goede laminaat duur was niet onze eerste keuz maar wel duurzaamheid aangezien we een dochtertje hebben en mijn vriendin in verwachting is van ons 2e kindje nou hadden qe gespaard het laminaat en plinten en ondervloer was in totaal 2200 nu hebben we dat onder liggen maar de raam bij het vensterbank lekten hoe zou ik niet weten maar de rubber was kapot na dat vervangen te hebben was het weer in orde maar aangezien we dat weekendje weg waren en het water over de vloer is gedruipt vanaf het vensterbank heeft dat sporen achtergelaten ook laten wij altijd de verwarming aan voor de hond die dat fijn vind maargoed het laminaat is dus bol gaan staan een vreselijke stank hier overal gapende planken en afgebrokelde randen hebben wij hier foto,s van gemaakt en weggebracht omdat het gevaarlijk was en de stank niet te harden was ook voor mijn vriendin die er erg veel last van had. Nou hadden we schade gemeld en foto,s gestuurd en het probleem uitgelegd dan wordt je eerst vriendelijk te woord gestaan maar dan krijg je te horen wacht dit moet naar een andere afdeling en het dosier is niet in behandeling genomen. Terweil ons werd verteld het is allemaal in orde we zijn het aan het behandelen en handelen het binnen 10 werkdagen af dus ik dacht ok fijn dan kunnen we gewoon weer laminaat gaan leggen en een hele stres viel van ons af. Maar na moeilijk contact te krijgen met achmea krijgen we op de 10e dag eindelijk iemand eraan die ons verteld dat de foto,s op de dag van schade melding waren gemaakt daar had mijn vrouw zich 1 dag in vergist ze heeft ook zwangerschaps dementie maargoed daar wordt nou alleen al zo een groot probleem gemaakt dat ze geleik afgezeikt wordt en dat was niet eens de enigste reden nee mevrouw achmea zegt tegen mijn vrouw u heeft glash schade gemeld dat nou ook nog eens erbij even een kleine toelichting mijn ouders zitten ook bij achmea al een aantal jaar en hadden glasschade dit wordt door achmea door elkaar gehaald nu beweert achmea dat we fraude plegen en dat ze stappen gaan ondernemen en niks uitbetalen op de volgende 3 factoren 1: mijn vrouw had zich perongeluk vergist in 1 dag verschil terweil ze zwangerschaps dementie heeft maar dat kan niet begrepen worden door achmea 2: dat wij het laminaat eruit hebben gehaald omdat het gevaarlijk was voor de kleine met rennen en de stank niet te harden was maar ik wel foto,s en dergelijke heb overhandigd 3: dat wij ook al glasschade hadden gemeld wat dus niet vanuit ons komt maar vanuit mijn ouders een ander gezin en door achmea maar allemaal door elkaar wordt gehaald. Nou hopelijk kan iemand ons helpen nogmaals heb geen verstand van forums dit is ook de eerste keer dit is onze eerste verzekering en eerste huis dus echt verstand van achmea hebben we niet maar ons werd geeist foto,s te maken en die waren allemaal goedgekeurd maar dat we nu dit allemaal zo krijgen heb ik wel erg veel spijt van achmea en de manier waarop ze ons behandelen is niet menselijk

Laminaat kost ongeveer tussen de E 12.00 en E 35.00 de M2.
Dus neen je het duurste laminaat dan ben je rond de E 1700.00 kwijt.
Duurder lukt eigenlijk niet. Als je al van een uitkering moet zien rond te komen, lijkt mij dit een erg forse investering voor een simpel laminaat vloertje.

Dat de vloer na nat worden stinkt vind ik vreemd, immers dit gebeurd pas bij schimmelvorming. In een verwarmde kamer is zelfs nat laminaat binnen twee dagen weer droog.

Nu de vloer verwijderd is is alle bewijs van schade en dat het zeer luxueuze laminaat was weg. Twee keer kapot laminaat claimen is natuurlijk ook opvallend.
Zeer vreemd dat Achmea twee schadegevallen op verschillende adressen door elkaar haalt en daarin blijft volharden........ Dat geloof ik niet !

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Centraal Beheer laat ons hard vallen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Communiceer je met CB op eenzelfde manier zoals je hier het relaas beschrijft? Zo ja, dan snap ik wel dat er snel misverstanden ontstaan. Schrijf het nog een beknopt op met alleen de relevante zaken (puntsgewijs, alleen de feiten). Dan kunnen we nog eens kijken of het terecht of onterecht is wat CB doet.

AnnoH94
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2017 12:27

Re: Centraal Beheer laat ons hard vallen

Ongelezen bericht door AnnoH94 »

Nou zal het nog eens duidelijk hier neerleggen. Laminaat zat rond de 2200 euro. Niet eens 9 maanden oud. We hebben een dochtertje van 3 en een kindje opkomst voor mijn dochtertje werd het gevaarlijk met de gapende kapotte planken met het rennen etc. Uitkering of niet de prijs is het ons waard mooie laminaat goede kwaliteit en willen het geleik goed doen aangezien eerdere ervaringen. De stank kwam van de ondervloer af en was wel beschimeld. De hele vloer moest eruit omdat het tot de helft kapot was en het laminaat in een op=op aktie is gekocht kan ik dit niet herstellen door de gelft terug neer te leggen.
Wij zijn heel erg op onze hoeden met stank en die dingen ook aangezien het me niet goed lijkt voor een zwangere vrouw deze lucht op te snuiven vandaar dat ik het ook geleik eruit heb gehaald. De foto,s van schade: ik had deze op een oude windows xp pc gezet en met het terug overzetten na de iphone aangezien ik geen internet heb voor de pc en deze allemaal drivers mist vroeg ik aan achmea of ik het via de iphone kon doorsturen maar omdat ik het via de pc op de iphone had gezet kwam er de datum van de dag dat ik het op de iphone zetten inplaats van de dag van maak en dat is waar ze moeilijk over doen. Ook zeggen ze keer op keer dat wij glasschades etc hebben gehad maar dit zijn mij ouders geweest en dat wordt er elke kwer weer bij gepakt door achmea ze kijken ons ervoor aan het wordt door achmea allemaal verkeerd aangepakt. Toelichting over de verwarming en hond wij hebben 2 deuren na de woonkamer 1 vanuit de keuken 1 vanuit de halletje bij de voordeur die zijn allebij op slot en een vriend heeft de hond uitgelaten en verzorgd in de 3 dagen dat wij weg waren en heeft het niet doorgehad dat het lekte of wat dan ook aangezien hij hier ook hwlemaal niet bij kon. De verwarming zetten wij zelf altijd hoog op 23,5 ja ik weet het veel gas wat gwbruikt wordt maargoed de hond geniet hier van en we hebben een optie dat de vwrwarming automatish aangaat. De raam heeft gelekt op het moment dat het hard waaide met de ijsel en regen hoe er zoveel naar binnen is gekomen is waarschijnlijk dat het rubber kapot was maar ook dat de raam helemaal niet goed dicht kan niet zoals het hoort en dat is al sinds we hier wonen nu volgens mij 6 maanden.

AnnoH94
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2017 12:27

Re: Centraal Beheer laat ons hard vallen

Ongelezen bericht door AnnoH94 »

Oo en btw bl2 je reactie slaat nergens op gelukkig boeit het me ook niet zoveel wat je zegt ik zoek na een oplossing mensen die wrin geloven en niet achmea supporters ik ben zo zeer klaar wrmee dat ik van de verzekeringen af wil maar wil wel nog deze schade uitbetaald krijgen zoals het hoort want het is niet normaal hoe er gewerkt wordt als het moet ga ik juridishe stappen ondernemen aangezien mijn telefoon gesprekken opneemt kan hier wel mee gewerkt worden maargoed ik ga eerst kijken via het forum of achmea wil meewerken aan een oplossing of ik hier op het forum wijzer wordt. Trouwens ze verwaren ons wel met mijn ouders en we bellen zelf al 2 weken met achmea maargoed die geven geen antwoorden of zeggen we bellen je terug wat ook maar niet gebeurd.

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Centraal Beheer laat ons hard vallen

Ongelezen bericht door absent »

Ik denk dat het toetsenbord van de internetloze xp-computer ook onder de hond/raam heeft gestaan...
Overigens kun je met de metadata van een foto zien wanneer en waarmee deze is genomen.
En zwangerschapsdementie...Nooit van gehoord, ben ik nou ook zwanger?
Wacht eerst de expert af voordat je begint te claimen.

thecure
Berichten: 2724
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Centraal Beheer laat ons hard vallen

Ongelezen bericht door thecure »

AnnoH94 schreef:Oo en btw bl2 je reactie slaat nergens op gelukkig boeit het me ook niet zoveel wat je zegt ik zoek na een oplossing mensen die wrin geloven en niet achmea supporters ik ben zo zeer klaar wrmee dat ik van de verzekeringen af wil maar wil wel nog deze schade uitbetaald krijgen zoals het hoort want het is niet normaal hoe er gewerkt wordt als het moet ga ik juridishe stappen ondernemen aangezien mijn telefoon gesprekken opneemt kan hier wel mee gewerkt worden maargoed ik ga eerst kijken via het forum of achmea wil meewerken aan een oplossing of ik hier op het forum wijzer wordt. Trouwens ze verwaren ons wel met mijn ouders en we bellen zelf al 2 weken met achmea maargoed die geven geen antwoorden of zeggen we bellen je terug wat ook maar niet gebeurd.
Hoezo niet? ik ben het eens met bl2. Ik heb mijn gehele woonkamer, hal, keuken en bijkeuken gelaminaat voor 1700, via een webwinkel gekocht en nog quickstep laminaat ook.

Als je met een uitkering 2200 kunt uitgeven aan laminaat, dan zijn de uitkeringen in Nederland gewoon te hoog. Sorry dat ik het zeg.
Een uitkering moet het laatste middel en vangnet zijn om in levensonderhoud te voorzien. Niet om dure vloeren van te kopen.

Oh ja, punten en komma's maken teksten leesbaar, net als alinea's. En lees de tekst eens over en controleer op spelfouten.

v.d.Heyden
Berichten: 741
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Centraal Beheer laat ons hard vallen

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

AnnoH94 schreef:Nou zal het nog eens duidelijk hier neerleggen. Laminaat zat rond de 2200 euro. Niet eens 9 maanden oud. ........
.... De hele vloer moest eruit omdat het tot de helft kapot was en het laminaat in een op=op aktie is gekocht kan ik dit niet herstellen door de gelft terug neer te leggen. ............
....... De foto,s van schade: ik had deze op een oude windows xp pc gezet en met het terug overzetten na de iphone aangezien ik geen internet heb voor de pc en deze allemaal drivers mist vroeg ik aan achmea of ik het via de iphone kon doorsturen maar omdat ik het via de pc op de iphone had gezet kwam er de datum van de dag dat ik het op de iphone zetten inplaats van de dag van maak en dat is waar ze moeilijk over doen......
..... al sinds we hier wonen nu volgens mij 6 maanden. .....
Ik snap enkele zaken niet helemaal.
Laminaat is nog geen 9 maanden oud, maar jullie wonen er nu (volgens jou) 6 maanden?
Laminaat kwam dus uit de uitverkoop en lag er al voordat jullie er kwamen wonen?
Een oude PC zonder internet en I-Phone, wat ik mij afvraag is het volgende: hoe zijn de foto's gemaakt? Als je een I-Phone hebt, lijkt het mij het meest logisch dat de foto's met de I-Phone worden gemaakt en verzonden zonder ze eerst op een oude PC te zetten en de dag erna weer terug op de I-phone. Of zie ik het verkeerd??

Eigenlijk best wat tegenstrijdigheden in het verhaal, maar dat is mijn mening. Ik werk niet bij Achmea, maar als dat wel het geval zou zijn, zou ik op z'n minst ook wat vraagtekens hebben.

v.d.Heyden

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Centraal Beheer laat ons hard vallen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

AnnoH94 schreef:Nou zal het nog eens duidelijk hier neerleggen. Laminaat zat rond de 2200 euro. Niet eens 9 maanden oud. We hebben een dochtertje van 3 en een kindje opkomst voor mijn dochtertje werd het gevaarlijk met de gapende kapotte planken met het rennen etc. Uitkering of niet de prijs is het ons waard mooie laminaat goede kwaliteit en willen het geleik goed doen aangezien eerdere ervaringen. De stank kwam van de ondervloer af en was wel beschimeld. De hele vloer moest eruit omdat het tot de helft kapot was en het laminaat in een op=op aktie is gekocht kan ik dit niet herstellen door de gelft terug neer te leggen.
Wij zijn heel erg op onze hoeden met stank en die dingen ook aangezien het me niet goed lijkt voor een zwangere vrouw deze lucht op te snuiven vandaar dat ik het ook geleik eruit heb gehaald. De foto,s van schade: ik had deze op een oude windows xp pc gezet en met het terug overzetten na de iphone aangezien ik geen internet heb voor de pc en deze allemaal drivers mist vroeg ik aan achmea of ik het via de iphone kon doorsturen maar omdat ik het via de pc op de iphone had gezet kwam er de datum van de dag dat ik het op de iphone zetten inplaats van de dag van maak en dat is waar ze moeilijk over doen. Ook zeggen ze keer op keer dat wij glasschades etc hebben gehad maar dit zijn mij ouders geweest en dat wordt er elke kwer weer bij gepakt door achmea ze kijken ons ervoor aan het wordt door achmea allemaal verkeerd aangepakt. Toelichting over de verwarming en hond wij hebben 2 deuren na de woonkamer 1 vanuit de keuken 1 vanuit de halletje bij de voordeur die zijn allebij op slot en een vriend heeft de hond uitgelaten en verzorgd in de 3 dagen dat wij weg waren en heeft het niet doorgehad dat het lekte of wat dan ook aangezien hij hier ook hwlemaal niet bij kon. De verwarming zetten wij zelf altijd hoog op 23,5 ja ik weet het veel gas wat gwbruikt wordt maargoed de hond geniet hier van en we hebben een optie dat de vwrwarming automatish aangaat. De raam heeft gelekt op het moment dat het hard waaide met de ijsel en regen hoe er zoveel naar binnen is gekomen is waarschijnlijk dat het rubber kapot was maar ook dat de raam helemaal niet goed dicht kan niet zoals het hoort en dat is al sinds we hier wonen nu volgens mij 6 maanden.
Dus je hebt zelf verzaakt je raam te repareren en wil nu de consequenties daarvan op Achmea verhalen? In de voorwaarden zal vast een clausule staan die vergoeding uitsluit in de situatie van een niet-sluitend raam met als gevolg schade.

Maar je verhaal heeft zoals anderen aangeven heel wat inconsistenties en tegenstrijdigheden. Ik vind het helemaal terecht dat Achmea dit niet vertrouwt, want op basis van je eigen verhaal hier zie ik allerlei "excuusjes" waarom het wel of niet zo zou zijn, je kan niets bewijzen wat betreft schade en waarde, maar wil wel een flinke hoofdprijs aan vergoeding claimen. Zeer vreemd.

Ik geef je weinig kans.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Centraal Beheer laat ons hard vallen

Ongelezen bericht door chrisd1 »

berndv schreef:En zoals ik al aangaf is het lastig dat de schade nu niet meer door een schade-expert van de verzekering te beoordelen valt, aangezien de vloer al vervangen is, waardoor u dus ook eigenlijk geen enkel bewijs meer heeft van de schade, behalve de foto's.
Teneinde misverstanden te voorkomen: zie voor 'schade-expert': http://www.npo.nl/zembla/08-02-2009/VARA_101191549, v.a, 21.00/33.33; na de reklame.

mh73

Re: Centraal Beheer laat ons hard vallen

Ongelezen bericht door mh73 »

Verrassend. Mijn reactie is helemaal weg. Compleet met waarschuwing. Nou weet je wat? Gezien het topic van van de week, dat ook weg is, zal ik hier helemaal niet meer reageren.

Jammer voor dit forum. Ik zal niet de laatste zijn.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Centraal Beheer laat ons hard vallen

Ongelezen bericht door newmikey »

AnnoH94 schreef:mijn vrouw had zich perongeluk vergist in 1 dag verschil terweil ze zwangerschaps dementie
omdat ik het via de pc op de iphone had gezet kwam er de datum van de dag dat ik het op de iphone zetten inplaats van de dag van maak
Weet u wat het probleem is? Ik geloof u niet aan de hand van deze tegenstrijdige verklaring (en er zijn meer punten) en dat zal de verzekeringsmaatschappij ook opgevallen zijn.

Een uitkering, peperdure laminaatvloer, kind + 1 onderweg, hond die hele weekend thuisblijft en een eerdere claim vanwege lekkage en nu weer een hele vloer kapot vanwege een lek rubbertje in een raam? Dit heeft echt alle kenmerken van verzekeringsfraude.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Centraal Beheer laat ons hard vallen

Ongelezen bericht door grun »

Ik vind de grootste fout dat je meteen de boel gesloopt hebt voordat er een expert naar heeft kunnen kijken. Nu is het bewijs weg en ja, je hebt inderdaad de schijn tegen.

BL2
Berichten: 5012
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Centraal Beheer laat ons hard vallen

Ongelezen bericht door BL2 »

De tegenstrijdige verklaringen zijn voor een simpel forum al opvallend, laat staan voor de experts van een verzekeringsmaatschappij welke de gehele dag zitten te checken op fraude. Bij dit soort verhalen moeten toch wel alle alarmbellen afgaan, er wordt gewoon te veel gekkigheid vermeld. Iets kan, maar dit is echt te veel van het goede.

Enkele opvallende zaken, mijns inziens,

- Twee keer schade aan laminaat
- Datum aankoop laminaat en datum hoe lang de woning in bezit kloppen niet.
- Een vloertje uit de aanbieding voor E 2000,00 voor slechts 47 m2 ( en niet M3).
- Uitkering maar zeer grote bedragen uit geven, terwijl dit niet noodzakelijk is.
- Zwangerschapsdementie
- Kachel op 23,5 graden, speciaal voor een hond
- Computer zonder internet, maar wel actie op het internet
- Glasschade welke niet geclaimd is op dit adres, maar volgens Achmea weer wel
- Schimmel en stank na wat regenwater op de vloer gedurende twee dagen
- Alle bewijs is weg
- Data fotos kloppen niet met de aangifte datum.
- Raam welke al een half jaar niet hersteld is
- Afsluitrubber welke wel / niet kapot is

Moneyman
Berichten: 31143
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Centraal Beheer laat ons hard vallen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Inderdaad een beste lijst opvallendheden. Dat wil overigens niet zeggen dat TS liegt, maar het verklaart wel de reactie van CB.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Centraal Beheer laat ons hard vallen

Ongelezen bericht door berndv »

ik lees helaas ook alleen maar tegenstrijdigheden.
dat de foto,s op de dag van schade melding waren gemaakt daar had mijn vrouw zich 1 dag in vergist
hier heeft uw vrouw zich 1 dag vergist, en vervolgens is het niet uw vrouw die zich heeft vergist, maar is de datum van de foto op miraculeuze wijze versprongen. Wat is het nou?
AnnoH94 schreef:De foto,s van schade: ik had deze op een oude windows xp pc gezet en met het terug overzetten na de iphone aangezien ik geen internet heb voor de pc en deze allemaal drivers mist vroeg ik aan achmea of ik het via de iphone kon doorsturen maar omdat ik het via de pc op de iphone had gezet kwam er de datum van de dag dat ik het op de iphone zetten inplaats van de dag van maak en dat is waar ze moeilijk over doen.
datums veranderen niet zomaar. Die kunnen wel veranderen als de foto bewerkt wordt, maar ook dan blijft over het algemeen de exif data en de metadata gewoon opgeslagen. Als die data verwijderd is, roept dit ook al twijfels op. Van heen en weer kopiëren van een foto, verandert de opgeslagen info normaliter niet.
AnnoH94 schreef:De stank kwam van de ondervloer af en was wel beschimeld.
schimmels ontstaan niet in 3 dagen, daar gaat wel een relatief langere periode aan vooraf
AnnoH94 schreef:Niet eens 9 maanden oud.
en hoe lang woonde u er ook al weer?
AnnoH94 schreef:sinds we hier wonen nu volgens mij 6 maanden.
AnnoH94 schreef:De hele vloer moest eruit omdat het tot de helft kapot was
voor een kleine lekkage van 1 weekend ruim 20 m2 laminaat verrot?
AnnoH94 schreef:De raam heeft gelekt op het moment dat het hard waaide met de ijsel en regen hoe er zoveel naar binnen is gekomen is waarschijnlijk dat het rubber kapot was maar ook dat de raam helemaal niet goed dicht kan niet zoals het hoort
bij een niet goed sluitend raam is gevolgschades vaak al uitgesloten. En als dat raam nu niet goed sluit, zal dat al 6 of 9 maand niet goed sluiten. Ook aangezien er zich al schimmels zijn gaan groeien op de ondervloer, dat zou normaliter ook al eerder opgemerkt moeten zijn, en niet pas na een weekend weg.

Het is absoluut niet dat ik u niet geloof, maar uw verhaal rammelt gewoon aan alle kanten, en dat zal een verzekeraar helemaal opvallen, die zijn alleen maar bezig met inconsistentie in claims, en in uw claim zit niets logisch in.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Centraal Beheer laat ons hard vallen

Ongelezen bericht door berndv »

ik ga ook zeer zeker niet van kwade opzet uit, maar ik geef alleen maar aan dat het verhaal hier niet heel erg consistent is, en verzekeraars vallen daar over. Als een verzekeraar ook maar het geringste vermoeden heeft dat het verhaal niet klopt, zullen ze niet uitkeren. Hoewel ik de aangedragen reden van de verzekeraar wel wat dubieus vindt. Een schade van de ouders, dus hooguit een zelfde achternaam, maar toch zeker een andere polis.

Ook is de manier van communiceren wellicht niet de beste methode. Als ik het hele verhaal zo bekijk, worden er veel zaken bij verteld die in het geheel niet relevant zijn, wat de duidelijkheid niet ten goede komt. Houdt het bij de hoofdzaken. Vloer is kapot door vocht. Niet omdat ts een weekend weg was, maar gewoon door vocht.

Dat de vloer niet meer te onderzoeken is door een schade-expert werkt niet in het voordeel. Helemaal niet in combinatie met het warrige verhaal met veel bijzaken.

Gesloten