LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt
Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt
Ben 26 jaar klant geweest van Centraal Beheer en had daar ook mijn rechtsbijstand en in het verleden goede uitvoering van de dekking.
Januari 2012 kreeg ik een aangetekende brief dat ik teveel claimde en zij mij zouden melden bij het CIS ( hierdoor wordt je aangemeld als klant met een smet(je) en ben je slechter te verzekeren, tevens mocht ik de komende 2 jaar niet claimen maar wel premie betalen en zij gaven er de voorkeur aan dat ik zelf zou opzeggen en als ik nergens terecht kon hadden zij wel een adresje ( uiteraard veel duurder).
Ik was hier zeer boos en de gevoerde correspondentie bracht geen verandering. Klacht ingediend bij KIFID en AFM over de handelswijze.
Antwoord KIFID volgens voorwaarden in polis mag Centraal Beheer opzeggen verder geen inhoudelijke verwerping van de wijze waarop Centraal Beheer zich gedraagt.
Uit de reactie kwam naar voren dat ca. 160 klanten de wacht is aangezegd, omdat zij gewoon gebruik maken van de voorwaarden in de polis onbeperkte rechtbijstand en kennelijk meer dan 2 keer in de 8 jaar claimen ( richtlijn CB staat niet in de polis) e.e.a.om te kunnen verdienen in plaats van de voorwaarden na te komen.
Zeer verontwaardigd over Centraal Beheer en de directie, ook teleurgesteld over
KIFID dat men uitsluitend kijkt of men mag opzeggen.
Thans alle polissen opgezegd bij Centraal Beheer en ook de spaarekening opgeheven, want een bedrijf dat 45 miljoen euro verliest kan kennelijk zijn verzekerden geen dekking bieden uit fatsoenlijke bedrijfsvoering en relaties onderhouden.
KORTOM:Kies Centraal Beheer niet als verzekeraar voor een rechtsbijstand polis.
Januari 2012 kreeg ik een aangetekende brief dat ik teveel claimde en zij mij zouden melden bij het CIS ( hierdoor wordt je aangemeld als klant met een smet(je) en ben je slechter te verzekeren, tevens mocht ik de komende 2 jaar niet claimen maar wel premie betalen en zij gaven er de voorkeur aan dat ik zelf zou opzeggen en als ik nergens terecht kon hadden zij wel een adresje ( uiteraard veel duurder).
Ik was hier zeer boos en de gevoerde correspondentie bracht geen verandering. Klacht ingediend bij KIFID en AFM over de handelswijze.
Antwoord KIFID volgens voorwaarden in polis mag Centraal Beheer opzeggen verder geen inhoudelijke verwerping van de wijze waarop Centraal Beheer zich gedraagt.
Uit de reactie kwam naar voren dat ca. 160 klanten de wacht is aangezegd, omdat zij gewoon gebruik maken van de voorwaarden in de polis onbeperkte rechtbijstand en kennelijk meer dan 2 keer in de 8 jaar claimen ( richtlijn CB staat niet in de polis) e.e.a.om te kunnen verdienen in plaats van de voorwaarden na te komen.
Zeer verontwaardigd over Centraal Beheer en de directie, ook teleurgesteld over
KIFID dat men uitsluitend kijkt of men mag opzeggen.
Thans alle polissen opgezegd bij Centraal Beheer en ook de spaarekening opgeheven, want een bedrijf dat 45 miljoen euro verliest kan kennelijk zijn verzekerden geen dekking bieden uit fatsoenlijke bedrijfsvoering en relaties onderhouden.
KORTOM:Kies Centraal Beheer niet als verzekeraar voor een rechtsbijstand polis.
-
- Berichten: 6897
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt
het belangrijkste?ben je nu wel ergens anders verzekerd?
omdat het nu moeilijker is wat je schrijft?
als u idd maar 2x wat geclaimd heeft is het te absurd voor woorden..
omdat het nu moeilijker is wat je schrijft?
als u idd maar 2x wat geclaimd heeft is het te absurd voor woorden..
Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt
Ben elders verzekerd zonder aanvullende voorwaarden. Belangrijkste is dat een verzekeraar na zoveel jaren klantentrouw niet trouw is aan het nakomen van hun eigen polisvoorwaarden en indien je teveel gebruik maaktt van de dekking er aanvullende voorwaarden worden gesteld onder dreigement van o.m. CIS melding, aangetekend schrijven, dit siert een maatschappij als Centraal Beheer niet, die met met een muziekje áls "don't worry be happy"een misleidendenindruk achterlaat
Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt
rozemarijntje schreef:
Hier op het forum komt zovaak de kreet te pas en te onpas ik zal mijn advocaat inschakelen zelfs voor enkele tientjes,ze bedoelen dan hun rechtsbijstand.
TS denkt ten onrechte dat hij onbeperkt kan claimen tegen een premie van 100 euro per jaar.Als je de polis goed doorleest staat dat nergens.
Soms staat er dat je in bepaalde situaties slechts 1 advies krijgt.
Als je teveel autoschade's claimt wordt je er ook uitgegooid bij goedkopere verzekeringen.
gr Henk
Dat beweerd TS niet, wel meer dan 2 keer kan van alles zijn 3,4,5,6,7,8,9 etc.als u idd maar 2x wat geclaimd heeft is het te absurd voor woorden..
Dus niet 2 keer maar meer dan de 2 keer,TS schrijft niet hoeveel claims door hem gedaan.Uit de reactie kwam naar voren dat ca. 160 klanten de wacht is aangezegd, omdat zij gewoon gebruik maken van de voorwaarden in de polis onbeperkte rechtbijstand en kennelijk meer dan 2 keer in de 8 jaar claimen ( richtlijn CB staat niet in de polis) e.e.a.om te kunnen verdienen in plaats van de voorwaarden na te komen.
Hier op het forum komt zovaak de kreet te pas en te onpas ik zal mijn advocaat inschakelen zelfs voor enkele tientjes,ze bedoelen dan hun rechtsbijstand.
TS denkt ten onrechte dat hij onbeperkt kan claimen tegen een premie van 100 euro per jaar.Als je de polis goed doorleest staat dat nergens.
Soms staat er dat je in bepaalde situaties slechts 1 advies krijgt.
Als je teveel autoschade's claimt wordt je er ook uitgegooid bij goedkopere verzekeringen.
gr Henk
-
- Berichten: 6897
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt
Ja je hebt gelijk!
Nou ik voelde al erg bezwaard toen ik 2 jr terug in 1 jr tijd!! Twee keer waterschade had!! In 22 jr had ik nog nooit wat geclaimd,
Tussenpersoon zei...doe niet zo gek,je moet eens weten wat mensen allemaal claimen..tja?
Nou ik doe het pas ALS het echt moet...dus nu in 24 jr maar 2 x wat geclaimd en de auto noppes...
Afkloppen!!!!!!!
Is idd waar sommige denken oh ben toch verzekerd..maken er ook misbruik van..
Maar goed rechtsbijstand...dat kan flink oplopen.
Denk dat ze nu van de dure claimers afwillen
Nou ik voelde al erg bezwaard toen ik 2 jr terug in 1 jr tijd!! Twee keer waterschade had!! In 22 jr had ik nog nooit wat geclaimd,
Tussenpersoon zei...doe niet zo gek,je moet eens weten wat mensen allemaal claimen..tja?
Nou ik doe het pas ALS het echt moet...dus nu in 24 jr maar 2 x wat geclaimd en de auto noppes...
Afkloppen!!!!!!!
Is idd waar sommige denken oh ben toch verzekerd..maken er ook misbruik van..
Maar goed rechtsbijstand...dat kan flink oplopen.
Denk dat ze nu van de dure claimers afwillen
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 02 feb 2011 12:02
- Locatie: Nederland
Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt
Beste John46,
Ik heb je klacht van vandaag, 17 juli 2012, gelezen. Het is een zeer vervelende situatie en dit wil ik graag voor je uitzoeken/oplossen.
Als je wilt kan het centraal beheer webcareteam je klacht in behandeling nemen.
Stuur dan een mail naar webcare[@]centraalbeheer.nl met je klacht, contactgegevens en polisnummer, met als onderwerp Trosradar.
Zodra ik je mail heb ontvangen, zal ik het direct in behandeling nemen.
Met vriendelijke groet,
Sara van het Centraal Beheer Webcareteam
Webcare[@]centraalbeheer.nl
055 579 8000
https://www.centraalbeheer.nl
Ik heb je klacht van vandaag, 17 juli 2012, gelezen. Het is een zeer vervelende situatie en dit wil ik graag voor je uitzoeken/oplossen.
Als je wilt kan het centraal beheer webcareteam je klacht in behandeling nemen.
Stuur dan een mail naar webcare[@]centraalbeheer.nl met je klacht, contactgegevens en polisnummer, met als onderwerp Trosradar.
Zodra ik je mail heb ontvangen, zal ik het direct in behandeling nemen.
Met vriendelijke groet,
Sara van het Centraal Beheer Webcareteam
Webcare[@]centraalbeheer.nl
055 579 8000
https://www.centraalbeheer.nl
Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt
die reactie van Centraal beheer snap ik niet.... Hoezo oplossen? Als hij teveel heeft geclaimd kan een webcare team daar mi niks aan oplossen.
Is gewoon beleid! Volgens mij doen in ieder geval alle maatschappijen die met de Stichting Achmea Rechtsbijstand samenwerken dit. Excessief claimen leidt tot een opzegging, dan blijft het betaalbaar voor de rest!
Ik hoop alleen wel voor TS dat hij deze opzegging cq dekkingsbeperking heeft gemeld aan zijn nieuwe maatschappij anders betaald hij premie en blijkt hij helemaal geen dekking te hebben.....
Is gewoon beleid! Volgens mij doen in ieder geval alle maatschappijen die met de Stichting Achmea Rechtsbijstand samenwerken dit. Excessief claimen leidt tot een opzegging, dan blijft het betaalbaar voor de rest!
Ik hoop alleen wel voor TS dat hij deze opzegging cq dekkingsbeperking heeft gemeld aan zijn nieuwe maatschappij anders betaald hij premie en blijkt hij helemaal geen dekking te hebben.....
Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt
Geachte mevrouw Sara......?,
uw hoofdklachtenmanagement [persoonsgegevens verwijder door moderator] heeft de aanzegging, die ook onder de aandacht is gebracht bij voorzitter Raad van Bestuur [persoonsgegevens verwijder door moderator] en bij de voorzitter van de Raad van Comissarissen waar ik gevraagd heb of dit het beleid is, de brief niet ingetrokken en een afschrift naar hen gestuurd mede ondersteunend zijnd in het beleid. Ik vraag mij dan ook in gemoede af wat u zou kunnen betekenen.
Tevens heb ik onder de aandacht gebracht een vordering van € 1250,-ex BTW, waarin gesteld is dat ik dat maar zelf moet uitzoeken met de stichting rechtsbijstand achmea nota bene ik heb een contract met CB , derhalve de verantwoording van CB om dit uit te zoeken.
Nogmaals de aanzegging heb ik ervaren als intimiderend,stuitend, grievend,minachtend,lasterlijk,chantabel en smadelijk daar ik uitsluitend gebruik heb gemaakt van de polis en tijdig alle premies heb betaald en mij als een soort criminineel wil registreren bij een CIS uitsluitend en alleen om dat ik vaker dan gemiddeld gebruik maak van de polis.
Verzekeren doet men tegen een onzeker toeval, hierbij heeft een verzekerde niet altijd de keuze de schade te beperken en de verzekerde hiervoor aansprakelijk te stellen, zoals u stelt in de polisvoorwaarden.
Tevens heb ik de nodige vragen gesteld waar geen antwoord op wordt gegeven.
Ik heb de polis per 31 juli 2012 beeindigd, ik ga geen contact met u opnemen, u kunt intern uitzoeken wie ik ben.
uw hoofdklachtenmanagement [persoonsgegevens verwijder door moderator] heeft de aanzegging, die ook onder de aandacht is gebracht bij voorzitter Raad van Bestuur [persoonsgegevens verwijder door moderator] en bij de voorzitter van de Raad van Comissarissen waar ik gevraagd heb of dit het beleid is, de brief niet ingetrokken en een afschrift naar hen gestuurd mede ondersteunend zijnd in het beleid. Ik vraag mij dan ook in gemoede af wat u zou kunnen betekenen.
Tevens heb ik onder de aandacht gebracht een vordering van € 1250,-ex BTW, waarin gesteld is dat ik dat maar zelf moet uitzoeken met de stichting rechtsbijstand achmea nota bene ik heb een contract met CB , derhalve de verantwoording van CB om dit uit te zoeken.
Nogmaals de aanzegging heb ik ervaren als intimiderend,stuitend, grievend,minachtend,lasterlijk,chantabel en smadelijk daar ik uitsluitend gebruik heb gemaakt van de polis en tijdig alle premies heb betaald en mij als een soort criminineel wil registreren bij een CIS uitsluitend en alleen om dat ik vaker dan gemiddeld gebruik maak van de polis.
Verzekeren doet men tegen een onzeker toeval, hierbij heeft een verzekerde niet altijd de keuze de schade te beperken en de verzekerde hiervoor aansprakelijk te stellen, zoals u stelt in de polisvoorwaarden.
Tevens heb ik de nodige vragen gesteld waar geen antwoord op wordt gegeven.
Ik heb de polis per 31 juli 2012 beeindigd, ik ga geen contact met u opnemen, u kunt intern uitzoeken wie ik ben.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 jul 2012 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).
Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt
Ik snap de opzegging nu volkomen....
Ik wens de volgende maatschappij heel veel sterkte toe in dezen.... Ik vraag mij in gemoede af hoe het verder moet met u.....
Ik wens de volgende maatschappij heel veel sterkte toe in dezen.... Ik vraag mij in gemoede af hoe het verder moet met u.....
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt
Wederom een maatschappij waar de arrogantie vanaf druipt.
Klant kan op een houtje bijten als deze gebruik maakt van het gebodende.....pppfff moet er van kotsen van dat soort figuren en bedrijven.
Bleeeehhhhk......nooit CB dus voor mij....goed om dit t weten.
Klant kan op een houtje bijten als deze gebruik maakt van het gebodende.....pppfff moet er van kotsen van dat soort figuren en bedrijven.
Bleeeehhhhk......nooit CB dus voor mij....goed om dit t weten.
Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt
Het is gewoon een feit dat verzekeraars graag premie opstrijken maar wanneer het tot nakomen van de eigen polisvoorwaarden komt alle openingen zal zoeken om uitbetaling te vermijden of beperken. Sjieker in dit geval zou zijn geweest de polisvoorwaarden aan te passen.
Een rechtsbijstandverzekering is natuurlijk een lastig soort polis, en wanneer je klanten hebt die er veel gebruik van maken met zaken die niet te winnen zijn ben je die inderdaad liever kwijt.. (bij winnen van een zaak kan de rechtsbijstand de kosten juridische bijstand verhalen op verliezende partij..als men verliest draait men naast de iegen kosten ook nog eens op voor kosten die door winnende partij geclaimd worden en dat kan bij herhaald voorkomen best oplopen..)
in dit licht ben ik dus wel erg benieuwd hoeveel zaken door TS aangebracht zijn, en hoeveel daarvan gewonnen zijn...beetje licht op soort zaken is ook wel handig trouwens.
Een rechtsbijstandverzekering is natuurlijk een lastig soort polis, en wanneer je klanten hebt die er veel gebruik van maken met zaken die niet te winnen zijn ben je die inderdaad liever kwijt.. (bij winnen van een zaak kan de rechtsbijstand de kosten juridische bijstand verhalen op verliezende partij..als men verliest draait men naast de iegen kosten ook nog eens op voor kosten die door winnende partij geclaimd worden en dat kan bij herhaald voorkomen best oplopen..)
in dit licht ben ik dus wel erg benieuwd hoeveel zaken door TS aangebracht zijn, en hoeveel daarvan gewonnen zijn...beetje licht op soort zaken is ook wel handig trouwens.
Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt
Met Teun eens, inderdaad druipt de arrogantie er vanaf.
TS betaald premie, en kan neem ik aan niet alles voorzien. Niemand trouwens.
Verzekerings maatschappijen, denken dat ze alleen maar kunnen vangen.
TS betaald premie, en kan neem ik aan niet alles voorzien. Niemand trouwens.
Verzekerings maatschappijen, denken dat ze alleen maar kunnen vangen.
Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt
Ik vind dat er wel erg snel conclusies worden getrokken. Voor hetzelfde geld heeft TS 8 x rechtsbijstand geclaimd in 2 jaar tijd. Dan kan ik best begrijpen dat er een zeker fair use policy is.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat we niet exact weten wat de historie is want hier zwijgt TS - misschien wijselijk - in alle talen over. Waarom heeft TS dit niet vermeld ? Als het inderdaad binnen de redelijke is, zou dit zijn argumentatie toch juist kracht bij zetten. Dat "slechts" 160 klanten (van de heel veel) de wacht is aangezegd, zegt eigenlijk ook wel iets.
Natuurlijk vezekerd men zich tegen onheilen die men niet kan voorzien, maar bij een rechtsbijstandsverzekering bijvoorbeeld vind ik dat iets genuanceerder liggen dan het voorbeeld van de waterschade van rozemarijntje.
Zoals Henk ook al schreef er wordt op het forum vaak genoeg te pas en te onpas geroepen dat de RB ingeschakeld wordt terwijl sommige zaken door consumenten soms redelijk eenvoudig zelf op te lossen zijn. Niet voor niets lezen we dan ook wel eens dat een RB soms zelf de kosten voor lief neemt en de klant schadeloos stelt omdat de zaak uitvechten gewoon te duur is in verhouding tot het bedrag waar de zaak over gaat.
Claimen van een RB geval is in sommige gevallen ook redelijkerwijs te voorkomen of te beïnvloeden door eigen gedrag. Zelf heb ik de afgelopen jaren best wat vaker de RB in kunnen schakelen. Toch heb ik dit in de meeste situaties niet gedaan omdat ik prima in staat was het zelf op te lossen.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat we niet exact weten wat de historie is want hier zwijgt TS - misschien wijselijk - in alle talen over. Waarom heeft TS dit niet vermeld ? Als het inderdaad binnen de redelijke is, zou dit zijn argumentatie toch juist kracht bij zetten. Dat "slechts" 160 klanten (van de heel veel) de wacht is aangezegd, zegt eigenlijk ook wel iets.
Natuurlijk vezekerd men zich tegen onheilen die men niet kan voorzien, maar bij een rechtsbijstandsverzekering bijvoorbeeld vind ik dat iets genuanceerder liggen dan het voorbeeld van de waterschade van rozemarijntje.
Zoals Henk ook al schreef er wordt op het forum vaak genoeg te pas en te onpas geroepen dat de RB ingeschakeld wordt terwijl sommige zaken door consumenten soms redelijk eenvoudig zelf op te lossen zijn. Niet voor niets lezen we dan ook wel eens dat een RB soms zelf de kosten voor lief neemt en de klant schadeloos stelt omdat de zaak uitvechten gewoon te duur is in verhouding tot het bedrag waar de zaak over gaat.
Claimen van een RB geval is in sommige gevallen ook redelijkerwijs te voorkomen of te beïnvloeden door eigen gedrag. Zelf heb ik de afgelopen jaren best wat vaker de RB in kunnen schakelen. Toch heb ik dit in de meeste situaties niet gedaan omdat ik prima in staat was het zelf op te lossen.
Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt
Mij wel , vooral als het op korte termijn is geweest.Dat "slechts" 160 klanten (van de heel veel) de wacht is aangezegd, zegt eigenlijk ook wel iets.
Je kan echt heel onverwachts wat dingen achter elkaar krijgen, daarvoor heb je ook een verzekering.
De reactie van de webcare van CB vind ik nergens op slaan, TS had al aangegeven, dat die alle verzekeringen had opgezegd.
Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt
Als ik TS was had ik mijn rechtsbijstand hier voor ingeschakeld
Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt
Ik kan me voorstellen dat CB de voorgeschiedenis van deze 160 klanten dan wel eerst eens goed onder de loep genomen heeft. Verder bedoel ik ermee dat als maar 160 klanten van de vele vele meer die CB heeft zo'n afwijkend claimgedrag erop na houden dat CB overgaat tot maatregelen, zullen die 160 klanten toch wel behoorlijk moeten afwijken van de norm die gezet wordt door de heel veel andere klanten of gemiddelden van de statistieken.ciske schreef:Mij wel , vooral als het op korte termijn is geweest.Dat "slechts" 160 klanten (van de heel veel) de wacht is aangezegd, zegt eigenlijk ook wel iets.
Dat kan zeker en daar houdt een verzekering normaliter ook wel rekening mee tot op zekere hoogte. Maar om daarover een uitspraak te doen zou men meer moeten weten over de inhoud van de geclaimde zaken. TS haalt expliciet de rechtsbijstandverzekering aan. Dit is typisch iets waarop men zelf grote invloed kan uitoefenen op het claimen ervan. Bijvoorbeeld een beetje vergelijkbaar met een autoverzekering waar je uitgeknikkerd kan worden als teveel eigen schuld schades geclaimd worden.ciske schreef: Je kan echt heel onverwachts wat dingen achter elkaar krijgen, daarvoor heb je ook een verzekering.
Zeker, dat ben ik met u eens. Maar dat vind ik van de reactie van TS die daarop volgt ook.ciske schreef:De reactie van de webcare van CB vind ik nergens op slaan, TS had al aangegeven, dat die alle verzekeringen had opgezegd.
Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt
Waarschijnlijk heeft de nieuwe RB een wachtperiode (hoe heet dat ook alweer??) voordat weer geclaimd mag worden en reeds lopende conflicten zijn doorgaans ook uitgesloten.berndv schreef:Als ik TS was had ik mijn rechtsbijstand hier voor ingeschakeld
Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt
Deze ook maar even bewaren danjohn46 schreef:Ben 26 jaar klant geweest van Centraal Beheer en had daar ook mijn rechtsbijstand en in het verleden goede uitvoering van de dekking.
Januari 2012 kreeg ik een aangetekende brief dat ik teveel claimde en zij mij zouden melden bij het CIS ( hierdoor wordt je aangemeld als klant met een smet(je) en ben je slechter te verzekeren, tevens mocht ik de komende 2 jaar niet claimen maar wel premie betalen en zij gaven er de voorkeur aan dat ik zelf zou opzeggen en als ik nergens terecht kon hadden zij wel een adresje ( uiteraard veel duurder).
Ik was hier zeer boos en de gevoerde correspondentie bracht geen verandering. Klacht ingediend bij KIFID en AFM over de handelswijze.
Antwoord KIFID volgens voorwaarden in polis mag Centraal Beheer opzeggen verder geen inhoudelijke verwerping van de wijze waarop Centraal Beheer zich gedraagt.
Uit de reactie kwam naar voren dat ca. 160 klanten de wacht is aangezegd, omdat zij gewoon gebruik maken van de voorwaarden in de polis onbeperkte rechtbijstand en kennelijk meer dan 2 keer in de 8 jaar claimen ( richtlijn CB staat niet in de polis) e.e.a.om te kunnen verdienen in plaats van de voorwaarden na te komen.
Zeer verontwaardigd over Centraal Beheer en de directie, ook teleurgesteld over
KIFID dat men uitsluitend kijkt of men mag opzeggen.
Thans alle polissen opgezegd bij Centraal Beheer en ook de spaarekening opgeheven, want een bedrijf dat 45 miljoen euro verliest kan kennelijk zijn verzekerden geen dekking bieden uit fatsoenlijke bedrijfsvoering en relaties onderhouden.
KORTOM:Kies Centraal Beheer niet als verzekeraar voor een rechtsbijstand polis.
Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt
Ik kan me voorstellen dat CB de voorgeschiedenis van deze 160 klanten dan wel eerst eens goed onder de loep genomen heeft
Dat is nog maar de vraag, je hoort het weinig zoveel mensen tegelijk.
Ik kan mij de reactie van TS wel voorstellen, vooral op de manier waarop CB reageerd , dat zou bij mij ook de druppel zijn.
Het is algemeen bekend dat verzekeringen , bij uitkeren vaak moeiijk doen, terwijl inhouden super makkelijk bij hun gaat.
Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt
Wellicht bent u gewoon iemand die overal een probleem van maakt omdat u toch verzekerd bent.john46 schreef: Nogmaals de aanzegging heb ik ervaren als intimiderend,stuitend, grievend,minachtend,lasterlijk,chantabel en smadelijk daar ik uitsluitend gebruik heb gemaakt van de polis en tijdig alle premies heb betaald en mij als een soort criminineel wil registreren bij een CIS uitsluitend en alleen om dat ik vaker dan gemiddeld gebruik maak van de polis.
Gewoon van alles bij iedereen claimen en kijken of er iets los komt.
En de verzekeringsmaatschappij maar betalen, en premies verhogen welke de mensen die normaal claimen weer moeten ophoesten.
Het lijkt mij heel redelijk zoals eerder genoemd er een fair use policy is. En mensen die daar boven zitten moet je even waarschuwen.
De manier waarop u op dit forum tekeer gaat geeft mij een prima indicatie waarom CB u liever niet als klant heeft.