Kan iemand mij vertellen of er misschien een addertje onder het gras zit, of kan ik dit gerust ondertekenen en zijn er misschien fiscale belemmeringen en/of problemen bij uitkering.
Mijn baas heeft een collctieve levensverzekering afgesloten waarbij hij de premie betaler is.
Betaald wordt er +/- €430 over een periode van 30 jaar uigekeerd na 30 jaar of bij overlijden €17.880.
Opmerkingen;Het beroep van de verzekerde is algemeen medewerkster
Deze overeenkomst van levensverzekering is gesloten ter uitvoering van de pensioentoezegging zoals vastgelegd in het pensioenreglement of de pensioenbrief, hetwelk de grondslag vormt van de mantelover— eenkomst, gesloten tussen de werkgever en verzekeraar.
Bedoelde mantelovereenkomst vormt met deze polis een onverbrekelijk geheel.
De hoogte van elk aan te kopen pensioen zal worden vastgesteld op basis van de geldende tarieven van verzekeraar ten tijde van het opeisbaar worden van de verzekerde uitkeringen.
Het in artikel 1.2 van clausule W21 bedoelde beleggingsbedrag bedraagt E 259,69 per jaar.
Deze verzekering komt niet in aanmerking voor belening, als bedoeld in artikel 9 van de Algemene Verzekeringsvoorwaarden.
Zolang tussen de verzekeringnemer en de werkgever een arbeidsovereenkomst bestaat, kan verzekeringnemer de rechten op deze polis slechts uitoefenen met schriftelijke toestemming van de werkgever.
Vast bedankt voor de moeite.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Collectieve levensverzekering
Re: Collectieve levensverzekering
Volgens mij is dit gewoon je pensioenverzekering via je werkgever. Hij heeft een pensioenreglement ter inzage voor je liggen zodat je precies kan lezen hoe deze pensioentoezegging eruit ziet. Volgens mij zitten hier geen addertjes onder hoor. Wat moet je eigenlijk tekenen dan?
Re: Collectieve levensverzekering
Ik had begrepen dat ik iets zou moeten ondertekenen maar het zal wel niet als u dit zegt.
Maar even een vervolg vraag als er uit gekeerd gaat worden
(wat voorlopig niet aan de orde is hoop ik)moet er dan loonbelasting over betaald worden.
verder hartelijk dank voor uw reactie.
Maar even een vervolg vraag als er uit gekeerd gaat worden
(wat voorlopig niet aan de orde is hoop ik)moet er dan loonbelasting over betaald worden.
verder hartelijk dank voor uw reactie.