LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] collectiviteits (auto) verzekering voor freelancers

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
dmr

collectiviteits (auto) verzekering voor freelancers

Ongelezen bericht door dmr »

Vorige week belde ik Centraal Beheer om mijn all risk auto verzekering op te zeggen.
Ze vroegen de reden, en ik zei dat ik eigenlijk niet in gesprek daarover wilde gaan.
Uiteindelijk wel gedaan. Het giing om de premie wat naar mijn mening veel te hoog was.
Medeweker vroeg aan mij of ik in loondienst werkte. Dat is niet zo. Daarna, vroeg hij of ik
freelancer ben. Na ja gezegd te hebben, zei hij dat ik een collectiveits verzekerings premie korting
zou kunnen krijgen als free lancer. Nou, te gek voor worden, maar het scheelt ongeveer 25 of 30 %
Een flinke korting dus. Ik vroeg aan de heel vriendelijke medewerker sinds waneer je als freelancer
een collectivieits korting kan krijgen en zijn antwoord was ongeveer 1.5 jaar.
Alleen op het moment dat ik bij hun weg wilde, hebben ze mij hier over iets verteld. Schandalig natuurlijk.
Ik betaalde dus ruim 600 euro extra in die anderhalf jaar omdat ik niet wist van de korting.
Zijn reactie daar op was "Wij hebben besloten dat niet aan onze klanten te melden"
Het was niet te doen zei hij. Lijkt mij een kleine moeite, maar toch.
Medewerker deed zijn werk uitstekend. Ik wilde weg een 10 minuten later een andere verzekering met
korting met hun afgesloten voor een bespaaring van ruim 40 euro per maand.
Helemaal niet eerlijk dat pas bij het dreigen van weglopen dat ze met zoiets aankomen.
Dus, mocht er andere freelancers hier zijn. Geef ze een belletje. Het zal je veel geld sparen.
Succes

stofzuigertje

Re: collectiviteits (auto) verzekering voor freelancers

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het kan nog erger....

Vaak heb je via vergelijkingssite meer korting dan zelf naar firma gaan.

Dit geld voor Stroom, Gas, Verzekeringen en diverse andere diensten.
Ook internet is vaak via vergelijker goedkoper dan zelf bij dezelfde aanbieder aanmelden dus ze maken kosten door de vergelijkingssite te betalen en U kreeg nog korting ook.

Dus van Uw eigen firma naar dezelfde firma overstappen via vergelijker kan soms zelfs geld opleveren!

Tassadar

Ongelezen bericht door Tassadar »

Hmm...ik betaal nog geen 20 euro per maand voor mijn autoverzekering. Nu is het natuurlijk moeilijk vergelijken, maar ik heb het idee dat je nog steeds erg veel betaalt.

Als 25-30% korting ongeveer 40 euro is, betaal je dus nog steeds meer dan 100 euro per maand? Zelfs als je een dure auto hebt en weinig schadevrije jaren moet dit volgens mij goedkoper kunnen.

Mijn ervaring is dat Centraal Beheer niet bepaald de goedkoopste is. Ik kon zelf ook iets van 25 of 30% korting krijgen via m'n werk, maar zelfs dan was CB erg duur.

Het loont om goed de premies te vergelijken. Hiervoor kun je bijv. op Independer of Wegwijs kijken. Zo kwam ik in mijn geval bij de OHRA uit. Voor m'n zus bleek de HEMA voordeliger.

Sorry dat ik nu je hele punt onderuit haal, maar het is in ieder geval niet lelijk bedoeld. Wie weet kun je nog meer besparen :wink:.

dmr

Uiteindelijk was de korting voor freelancers rond 25 of 30 procent. Daarnaast, heb ik ook een korting omdat ik hun
"beter bewust" optie voor gekozen heb, waardoor ze eventueel gebruik kunnen maken van niet nieuw onderdelen voor reparaties. Zo kwam ik uiteindelijk bij een korting van iets meer dan 50% van wat ik bij hun ooit hebben betaald zonder kortingen.
Het is nog heel belangrijk om goed te kijken naar polis voorwaarden. Om je een idee te geven, heb ik na een tv reclame voor auto verzekering ben ik naar hun site (naam ben ik even vergeten) Het was niet interpolis in ieder geval en ook niet Ditzo. De allererste bij de voorwaarden wat betreft autodiefstal stond erbij dat je moet kunnen bewijzen dat de auto verzien werd van of een alarm of een start onderbreeker. Dat heb ik niet. Auto was niet gekocht bij een dealer en was tweede hands. In dit geval gaat het om een mini cooper van 2002.
Als dat niet bewezen kan worden, word er niet uitbetaald. Ik belde met Centraal Beheer om hun te vragen wat ik wel of niet moet kunnen bewijzen in het geval van diefstal. Ze vertelde dat ik niks hoefde te bewijzen omdat alle nieuw minis zijn standaard met start onderbreking. Not sterker, alle autos vanaf 1997 die in nederland zijn gekocht MOETEN volgens de wet verzien zijn van zo een start onderbreker Terug gebeld met de goedkooper verzekeraar.
Niks d'rvan, je moet het kunnen bewijzen. Ik was snel uitgepraat en vandaar, ging ik terug naar CB om te kijken of wij een deal zouden kunnen maken. Van daar.
Ik geloof wel dat wat betreft auto verzekering, goedkoop KAN duur koop zijn. Je weet pas wat je aan ze hebben als je een claim moet maken. Daarom, o.a. zijn de verschillen in prijzen zo groot. Als het zover is, wil je vooral geen gezeik hebben. Vandaar, dat ik bij hun gebleven ben. Het gaat erom dat ze mij niet op de hogte hebben gehouden van mogelijke kortingen en dat is heel onbehoorlijk naar mijn mening.
gr,

dmr

sorry alvast voor alle spellings fouten.

Gesloten