LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] contracttermijn verzekering van 10 jaar

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
indra

contracttermijn verzekering van 10 jaar

Ongelezen bericht door indra »

VOORHEEN WAS DE STANDAARD CONTRACTDUUR VOOR VERZEKERINGEN 10 JAAR.

EEN PAAR JAAR GELEDEN HEEFT DE BOND VAN VERZEKERAARS HUN LEDEN GEADVISEERD DE DUUR TERUG TE BRENGEN NAAR 5 JAAR EN .

DIT IS ECHTER GEEN VERPLICHTING EN VEEL VERZEKERINGEN WERKEN OOK NU NOG MET CONTRACTEN VAN 5 OF 10 JAAR.

DIT IS TOCH ECHT NIET MEER VAN DEZE TIJD ,NU WE MAKKELIJK VIA INTERNET DE VOORWAARDEN EN PRIJZEN KUNNER VERGELIJKEN.

VOORBEELD;
IK HEB EEN INBOEDELVERZEKERING BIJ "KLAVERBLAD VERZEKERINGEN."
VERZEKERDE SOM;64400
KOSTTE MIJ VORIG JAAR 190 EURO.

BIJ "VERZEKERJEZELF" BEN IK VOOR EEN ZELFDE VERZEKERING 130 EURO KWIJT.

MAAR HELAAS ZIT IK TOT JULI 2008 VAST AAN" KLAVERBLAD VERZEKERINGEN."

DIT SCHEELT MIJ DUS 240 EURO OVER DIE JAREN.

VERZEKERINGEN HEBBEN WEL DE MOGELIJKHEID TUSSENTIJDS OP TE ZEGGEN MAAR BIJ ZO'N GROOT PRIJSVERSCHIL MOEST IK TOCH OOK DE MOGELIJKHEID HEBBEN???

Gast

Re: contracttermijn verzekering van 10 jaar

Ongelezen bericht door Gast »

Jazeker de hypotheker.

miraltje

Ongelezen bericht door miraltje »

je hoeft niet zo te schreeuwen we horen het ook wel met normale letters. :roll:
Bekijk het zo als u de verzekering vlak voor dat de terroristme dekking clausule van kracht werd, bent u met die te dure verzekering beter af.
U kunt pas in 2008 van de verzekering af, maar de verzekering kan pas na 2008 de terroristme dekking clausule toepassen.
Dit ivm de looptijd van de verzekering en het nu niet kunnen wijzigen van de polisvoorwaarden :twisted:

EchteMeisje

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Er zijn twee mogelijke oplossingen:

1.

Stuur een (aangetekende) brief naar Klaverblad waarin je hen verzoekt de contractstermijn van je verzekering per de eerstvolgende prolongatiedatum in juli (de 'verjaardag'van je polis) te wijzigen in een jaarlijks contract.

In dezelfde brief laat je ze ook weten dat je de polis dan per juli 2005 opzegd en dat je van hen een schriftelijke bevestiging wilt ontvangen van de wijzigingen.

Ze moeten hier gehoor aan geven en dan loopt je polis na juli 2004 nog maar 1 jaar door tot juli 2005. Daarna ben je vrij om op zoek te gaan naar een andere verzekering.

2.

Misschien wordt de premie van je verzekering bij Klaverblad wel per juli 2004 verhoogd of worden de voorwaarden in jouw nadeel gewijzigd.

Dit is een reden tot opzegging van je verzekering.

Bij de meeste maatschappijen heb je 1 maand de tijd om op te zeggen nadat je hiervan in kennis bent gesteld. Let dus goed op de post die je over deze polis van Klaverblad krijgt.

Veel succes!

Gast

Omzetten naar een 1-jarig contract is mogelijk, maar alleen als je nog een "oud" 10-jarig contract hebt. Als de contracttermijn al is teruggebracht naar 5 jaar is de verzekeringsmaatschappij niet verlicht om het contract tussentijds naar een 1-jarig contract te wijzigen.

Het is altijd te proberen. Je weet maar nooit.

Nog een advies, als je zelf niet thuis bent in verzekeringen kun je beter iets meer betalen via een tussenpersoon. Die regelt ook de schades voor je en dat moet je anders zelf allemaal regelen. Vraag hem ook eens een tegenvoorstel.

Succes

Marcel.

Liesje1966

Ongelezen bericht door Liesje1966 »

Je hebt deels gelijk, maar waar ik een ieder wel voor wil waarschuwen is dat er veel aanbieders zijn die niet alle "in-en outs" vertellen.
In eerste instantie praat je over een "verzekerjezelf" produkt en Klaverblad verzekeringen. Het laatst eis een gerenomeerd bedrijf die al voor dat jij en ik geboren was al bestond. Dit zegt natuurlijk niets over hun eerlijkheid en fatsoen, maar je mag er in dit geval vanuit gaan dat zij hun naam hoog te houden heb.
Tevens vergelijk je 2 bedrijven die op een totaal andere manier werken. Het eerste bedrijf moet je alles zelf maar uitzoekn, en eerlijk gezegd zijn er weinig verzekerde die hier induiken. Klaverblad werkt met tussenpersonen. Zij zijn degene die jou helpen zoeken en ondertseunen daar waar het eigenlijke verzekeren begint, namelijk bij schade. Dan zie je pas de grote voordelen vn een goed en erkend verzekeringsagent. Helaas zit in de laatste catogorie wolven in schaapskleding. Laat je dan ook goed advisren door meerder personen en desnoods bel je Klaverblad op en vraag ernaar.

LEES altijd de polisvoorwaarden. Dat zijn je verzekeringsrechten!
Prijzen zeggen niets!

Succes!

Liesje... ex verzekeringsagente

Gast

Indra,

Klaarblijkelijk heb je in of in 1998, of in 2003 een contract getekend, voor 10 of 5 jaar.

Dan moet je nu niet zeuren over 0,016 eurocent per dag..

Stop met roken dat levert je veel meer op, geitebreier...

Gesloten