| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DAS rechtsbijstand: na 5 jaar eruitgekickt, teveel claimen!!
-
Erik71Hav
DAS rechtsbijstand: na 5 jaar eruitgekickt, teveel claimen!!
In november 1998 voor de start van mijn bedrijf een DAS rechtsbijstandsverzekering afgesloten. Dit op advies van een goede kennis. Eerst natuurlijk alles goed, tot ineens, in april 1999 een ongekend groot probleem met de nieuwbouw ontstaat. Dit haalt de nationale kranten. Een tijdje later, veel overleg met het bouwteam, komen nieuwe, technische problemen naar voren. "Het Spookhuis" besteed hier in hun programma meerdere malen aandacht aan. Deze zaken worden gemeld bij de rechtsbijstandsverzekering, omdat ze te groot zijn om in de minnen (of voor de rijdende rechter) op te lossen. Dan gaat het een tijdje goed, tot in 2001. Door ontwikkelingen komt ineens naar voren dat de erfpacht van de grond niet goed is afgesloten. Wederom juridische hulp aangevraagd. Maar daarvoor al een waarschuwing dat het "claimgedrag" te hoog is!! Wat wil je, als je zoveel pech hebt. En dan eind 2003 een personeelslid, die erg vervelend gaat doen. Dus wederom de hulp, echter wel minimaal (een paar telefoontjes) van de DAS ingeroepen.
Krijg ik in januari 2004 een brief dat ik uit de verzekering wordt gegooid. Kort gezegd: ik kost de verzekering teveel, alhoewel ze wel toegeven dat de claims nagenoeg allemaal zeker gegrond zijn. Ik ben dus echt furieus op dit moment!! Na overleg met de tussenpersoon toch een verweer geschreven, maar het antwoord blijft hetzelfde: ik kost gewoon teveel, dus einde verhaal. Wie heeft dezelfde ervaring, en wie heeft er een oplossing voor? Alvast dank!!
Krijg ik in januari 2004 een brief dat ik uit de verzekering wordt gegooid. Kort gezegd: ik kost de verzekering teveel, alhoewel ze wel toegeven dat de claims nagenoeg allemaal zeker gegrond zijn. Ik ben dus echt furieus op dit moment!! Na overleg met de tussenpersoon toch een verweer geschreven, maar het antwoord blijft hetzelfde: ik kost gewoon teveel, dus einde verhaal. Wie heeft dezelfde ervaring, en wie heeft er een oplossing voor? Alvast dank!!
-
Gast124
Re: DAS rechtsbijstand: na 5 jaar eruitgekickt, teveel claimen!!
Ik vindt dit inderdaad wel vreemd omdat ze volgens mij bij de tegenpartij geld kunnen eisen voor gemaakte kosten.
-
Gast
Kunnen ze niet maken, als je redenen gegrond zijn en je betaalt netjes je premie dan mogen ze dat niet doen tenzij ze anders kunnen AANTONEN. Vraag maar na bij de jurofoon of consumentenbond.
(niet vragen aan DAS zelf
(niet vragen aan DAS zelf
-
EchteMeisje
De opmerking van 'Gast' hierboven slaat kant noch wal.
In de Artikel 16.3 A en C van de Algemene Voorwaarden van de DAS rechtsbijstandverzekering is duidelijk vermeld dat DAS wel degelijk de verzekering kan opzeggen.
Bij A is vermeld dat dat kan (zonder opgaaf van reden) drie maanden voor de contractsvervaldatum.
Bij C is vermeld dat dit tussentijds kan met een opzegtermijn van 1 maand indien blijkt dat het verzekerde risico te hoog wordt geacht door DAS Rechtsbijstand.
Op een dergelijk moment maakt het niet uit of al die zaken de ' schuld '
waren van iemand anders, DAS is van mening dat JIJ een te groot risico vormt omdat je kennelijk dit soort dingen naar je toehaalt.
Het is heel erg rot voor je, maar je hebt geen poot om op te staan. En erger nog: Je zal waarschijnlijk de grootste moeite gaankrijgen om nog een rechtsbijstandverzekering ergens anders te krijgen omdat je bekend staat als persoon met hoog claimgedrag.
In de Artikel 16.3 A en C van de Algemene Voorwaarden van de DAS rechtsbijstandverzekering is duidelijk vermeld dat DAS wel degelijk de verzekering kan opzeggen.
Bij A is vermeld dat dat kan (zonder opgaaf van reden) drie maanden voor de contractsvervaldatum.
Bij C is vermeld dat dit tussentijds kan met een opzegtermijn van 1 maand indien blijkt dat het verzekerde risico te hoog wordt geacht door DAS Rechtsbijstand.
Op een dergelijk moment maakt het niet uit of al die zaken de ' schuld '
waren van iemand anders, DAS is van mening dat JIJ een te groot risico vormt omdat je kennelijk dit soort dingen naar je toehaalt.
Het is heel erg rot voor je, maar je hebt geen poot om op te staan. En erger nog: Je zal waarschijnlijk de grootste moeite gaankrijgen om nog een rechtsbijstandverzekering ergens anders te krijgen omdat je bekend staat als persoon met hoog claimgedrag.
-
Gast
DAS dus niet te vertrouwen en daar kun je maar één ding tegen doen, allemaal weg bij DAS.
Want wat heb je eraan als je hun nodig hebt (en daar betaal je toch voor) dat ze dan doodleuk zeggen.. bedankt voor de betaalde premie tot nu toe, maar nu zoek je het verder zelf maar uit ?
Want wat heb je eraan als je hun nodig hebt (en daar betaal je toch voor) dat ze dan doodleuk zeggen.. bedankt voor de betaalde premie tot nu toe, maar nu zoek je het verder zelf maar uit ?
-
EchteMeisje
Jouw probleem typeert DAS niet.
Het geldt helaas voor de meeste verzekeringsmaatschappijen.
Het geldt helaas voor de meeste verzekeringsmaatschappijen.