LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Goudse beleggingsverzekering FlexxVermogensplan

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
henrihenri

De Goudse beleggingsverzekering FlexxVermogensplan

Ongelezen bericht door henrihenri »

Ik ben in 2001 gestart met dit plan.
Laatste overzicht:
saldo per 16-01-08 4040
inleg 2008 1698
Saldo per 03-02-09 2843

Ik heb nu 8 jaren ingelegd, dus 8 x 665

Is dit ook zo'n woekerpolis? :oops:
Kan dit nog wat worden? :cry:
Einddatum 2016

Wie kan hier iets over zeggen. Adviezen welkom.........

Byob

Re: De Goudse beleggingsverzekering FlexxVermogensplan

Ongelezen bericht door Byob »

Volgens mij slaat u nu net een aantal belangrijke info over...

Kosten maatschappij, kosten tussenpersoon, kosten overlijdensdekking.

Ook info over waarin de waarde van de polis gestopt is mis ik.

Kijk eens of u kunt achterhalen hoeveel aandelen u heeft, en in welk fonds.
Kijk vervolgens eens op de site van De Goudse wat de huidige koers is van het betreffende fonds, en bereken zo de meest recente waarde.

Ik denk namelijk dat het moment van het bepalen van de waarde erg op invloed is geweest op de cijfers die u noemt...

henrihenri

Ongelezen bericht door henrihenri »

premies overlijdensrisicodekking 0.75
kosten verz.mij (eerste kst. en doorlopende kst.) 99.00
kosten tussenpersoon 64.00
aan-en verkoop kst 0.80

participaties waarde
europafonds 131 705
holland fonds 120 700
it fonds 164 252
wereldfonds 131 684
mix fonds 55 500

bdankt voor je reactie :lol:

wevera

Ongelezen bericht door wevera »

Hallo Henrihenri.
Het flexvermogensplan van de Goudse is een door de AFM onderzochte beleggingsverzekering/woekerpolis. (zie http://www.afm.nl , klilk op consumenten, vervolgens op beleggingsverzekeringen, vervolgens op feitenonderzoek en vervolgens op check je eigen polis. In het keuzeprogramma kun je dan vervolgens bij maatschappij klikken op De Goudse en je krijgt dan onder aan de pagina de verwijzing naar de verschillende onderzochte varianten)

De AFM heeft 10 varianten onderzocht. Uit het onderzoek blijkt dat het allemaal echte woekerpolissen zijn. D.w.z. dat het kostenpercentage, als jaarkostenafslag nogal wat hoger is dan overeengekomen in de schikkingsovereenkomsten, dit is ongeveer 2.5%. Er is zelfs een variant met een jaarkostenafslag van > 8%.
De Goudse heeft geschikt of is zelf met een kosten-compensatievoorstel gekomen. Alle producten van De Goudse voldoen nu aan de aanbeveling van de KIFID-ombudsman.
Als het goed is krijgt elke polishouder hierover een bericht of heeft dit bericht al gehad.
Bij onduidelijkheid hierover zou ik informatie opvragen bij De Goudse en tegelijkertijd ook informatie opvragen over mogelijkheden om de polis af te kopen en de uitkering te gebruiken voor een andere aantrekkelijker financieel product. Deposito-sparen, niet achtergesteld, banksparen, enz.
Met vr. groet, A.Wever

Gesloten