LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De wachtijd en het fatsoen en coulance van FBTO

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
mickp
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2012 14:43

De wachtijd en het fatsoen en coulance van FBTO

Ongelezen bericht door mickp »

Een auto verzekering afsluiten met 6 schade vrije jaren een leuke korting en deze vervolgens niet krijgen.. Dan ben je bij fbto op het goed adres. Een tijd geleden heb ik een verzekering afgesloten voor mijn 2de auto, wat ik niet wist is dat de schade vrije jaren niet geldt voor een 2de auto.
Dat kan gebeuren maar als je dan vervolgens zonder enig bericht op 0 schade vrije jaren wordt gezet en een jaar hier aan vast zit lijkt me dit niet bepaald netjes. Dan komt er nog eens bij dat door een fout in het systeem je niet verzekerd bent en een brief krijgt van het RDW met een voorwaardelijke boete van 390 euro. Na veel bellen en vooral heeel lang in de wacht staan geven ze de fout toe en sturen ze een artikel die jij zelf naar het rdw moet sturen om de boete in te trekken. Ok gelukt met veel stress geen boete meer. Nu nog van die dure verzekering af no way…Onmogelijk ondanks alle fouten van FBTO niet op te zeggen. Er is maar 1 oplossing de auto 1 dag op een ander zijn naam, vrijwaring op sturen en gauw weg bij FBTO.
Fatsoen is er niet en de wachttijd van de telefoon bedraagt soms werkelijk 40+ min. Al met al veel kosten gemaakt maar zeker uit principe weg gegaan bij deze verzekering. Nooit doen dus! Op FBTO staat dat je altijd binnen 5 minuten telefonisch geholpen no way! En als je ook maar iets je stem verheft zonder scheldwoorden wordt de verbinding verbroken door de medewerker.

Lisare
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2012 09:33

Re: De wachtijd en het fatsoen en coulance van FBTO

Ongelezen bericht door Lisare »

En dan te bedenken dat je voor hetzelfde geld je auto verzekerd bij een onafhankelijk adviseur die alles voor je regelt........

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: De wachtijd en het fatsoen en coulance van FBTO

Ongelezen bericht door Renske99 »

Wij hebben 2 jaar terug een 2de auto aangeschaft, en ja (web) shoppen voor je verzekering is zeker een aanrader.
Na veel zoeken vond ik een goedkope verzekering, wel totaal uitgekleed (om het zo maar te zeggen, het goedkoopste van het goedkoopste dus).

Nu zal ik wel van de (oudere) stempel zijn, maar wat ik op internet zie wil ik wel even telefonisch kortsluiten, dus ik bel die verzekering en kom al snel tot de ontdekking dat ik dan ook mijn eerste auto bij hun moet verzekeren om mijn schadevrije jaren mee te mogen nemen, want idd dit geld niet op je 2de auto.

Onze eerste auto is verzekerd bij de FBTO, dus ik bel die mensen maar eens op.
Ach nee je wordt niet altijd binnen 5 minuten telefonisch te woord gestaan maar ach, ik wil precies weten hoe of wat, dus dan wacht ik wel wat langer.
Al heel snel werd duidelijk dat ik de 2de auto nog voordeliger met meer dekking bij hun kon verzekeren, en ook mijn no claim (maximaal) werd gewoon door gerekend en meegenomen ook op de 2de auto.

Dus nee zo slecht vond ik de FBTO nog niet, ik was blij met de verzekering en al een aantal keren hebben wij schade gehad, (door derden) en ook dat werd altijd keurig afgehandeld, dus bij de FBTO weet ik wel wat ik heb, iets wat ik bij een andere maatschappij maar moet afwachten, in het verleden (heel lang geleden) eerst bij unive verzekerd, maar man man wat een drama, schade uitbetalen ondanks dat de tegenpartij schuld bekend was op zich al dramatisch, dus toen bij unive vandaan en naar de FBTO.

Maar nu?
Het 2de ragbakkie (zoals ik het oude beestje liefkozend noemde) kreeg er nog een baasje bij, mijn dochter behaalde haar rijbewijs en de afspraak was dat zij mijn ragbakkie mocht gebruiken.
De hele dag toerde ze trots rond met mijn bakkie (en mij) en oh wat was ze blij.
S avonds wil ze even alleen een stukje rijden, want zo zei ze, dat moet ik nu ook leren.
Prima, ze reed hartstikke goed, dus ik maakte me geen zorgen.
Tot de telefoon ging, mijn hart vloog gelijk weg, je voelt het als ouder zijnde.
Of ik haar maar kon halen want ragbakkie kon niet meer rijden.
Ach dan hoop je dat ze een technisch mankement heeft, maar helaas, ragbakkie was opeens na een knal helemaal totall loss.
Zij reed op een 80 km snelweg, voorrangsweg, en opeens steekt er iemand over, ze kon onmogelijk met 80 km nog stoppen, ze heeft uit volle macht geremt dat wel, maar het was niet meer te voorkomen.

Gelukkig niet haar schuld, maar wel heel vervelend als het ook nog op je eerste dag gebeurt.
Verzekering ingeschakeld, FBTO dus, alles is keurig tot in de details geregeld, binnen 3 weken had ik mijn centjes, mijn dochter nog "schadevergoeding" (letselschade e.d.) want eerlijk is waar, wat is er nou aan zo'n oud bakkie als je geen fatsoenlijke muziek hebt?
De radio, versterker en boxen had haar schoonvader er net de week vooraf ingezet, hebben we wel niet veel voor betaald maar toch.
Ook die kosten kreeg ze keurig terug, net als de volle tank benzine die ze die ochtend nog had.

Nee wij hebben geen klagen over deze maatschappij, na een dergelijk ongeval bellen ze altijd een aantal keren hoe het met de persoon is, of hoe de "nieuwe" auto bevalt, want ook ik ben door een ander aangereden waardoor mijn eerste bolide totall loss was.
Ik vind zelfs voor zo'n grote maatschappij dat ze nog iets menselijks hebben.

Vooraf goed informeren kan veel teleurstelling achteraf voorkomen.



(nee ik werk niet bij de FBTO en heb er ook geen aandelen, ik ben dus gewoon een tevreden klant.)

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: De wachtijd en het fatsoen en coulance van FBTO

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Mickp, u zit helemaal Fout!

Hoe komt u erbij dat je ovrral je no claim krijgt, ook als je er niks verzekerd Hebt? 2e autoregeling kan alleen bij de maatschappij waar de eerste auto loopt.

Ik weet bijna zeker dat de nieuwe maatschappij echt niet moeilijk had gedaan als u de auto had willen overzetten, ip plaats daarvan wilt u fraude plegen.....

Dat u schreeuwt en het abnormaal vindt dat de hoorn er dan opgaat zegt mij veel meer over u dan de medewerker......

Nee, ik werk niet bij fbto maar ik ken die maatschappij als, netjes en integer.

Maar ja, wie stront gooit zal stront ontvangen.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: De wachtijd en het fatsoen en coulance van FBTO

Ongelezen bericht door berend12 »

Mijn ervaringen zijn ook negatief, en dat ondanks dat ik geen schade heb geclaimd en daarover geen klachten heb. Het lag vooral aan het niet nakomen van beloftes (zoals geen poliskosten beloven en ze wel in rekening brengen en een premie na het afsluiten van een verzekering beloven maar het niet geven). Zou daarom ook maar elders kijken als je een verzekering nodig hebt. Van oorsprong zijn ze een verzekeraar voor agrariers, daar hadden ze het misschien beter bij kunnen houden.

Gesloten