LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Declaratie
Declaratie
Ik heb van Agis een deel van mijn declaratie niet teruggekregen, omdat de termijn verstreken was. Zij hebben die op 1 jaar liggen. Kan deze plicht tot uitkeren wettelijk verjaren?
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28
Re: Declaratie
Helaas wel Yffie.
Als zij dat in de voorwaarden van de verzekering hebben opgenomen dan kun je daar weinig aan doen.
Er is wel een andere mogelijkheid:
Misschien is er een goede reden dat je die nota's te laat hebt ingediend. Je kan ze in een nette brief verzoeken om die reden in overweging te nemen en ze vragen om een coulance-uitkering. Mocht je je verzekering via een tussenpersoon hebben afgesloten dan kan hij dat verzoek voor je indienen.
Oh, ik bedenk me er nog ééntje: Wellichjt dat je beroep tegen de beslissing kan aantekenen. Vaak moet je dat wel binnen een bepaalde periode doen nadat je in kennis bent gesteld van de afwijzing van je nota. Denk daar aan.
Als zij dat in de voorwaarden van de verzekering hebben opgenomen dan kun je daar weinig aan doen.
Er is wel een andere mogelijkheid:
Misschien is er een goede reden dat je die nota's te laat hebt ingediend. Je kan ze in een nette brief verzoeken om die reden in overweging te nemen en ze vragen om een coulance-uitkering. Mocht je je verzekering via een tussenpersoon hebben afgesloten dan kan hij dat verzoek voor je indienen.
Oh, ik bedenk me er nog ééntje: Wellichjt dat je beroep tegen de beslissing kan aantekenen. Vaak moet je dat wel binnen een bepaalde periode doen nadat je in kennis bent gesteld van de afwijzing van je nota. Denk daar aan.
Re: Declaratie
Ook mijn man heeft wat kleine declaratieproblemen met deze zorgverzekering. Na enig tel onderhoud (6 maanden 2x per week) is het eindelijk gelukt! Mijn man heeft een aanvullende ziekenfondsverzekering.
Hetpolisblad blijft uit...maar het automatische incasso systeem is keurig op de hoogte van de vastgestelde premie verhoging.
Wanneer we premieverlaging op de afschriften waarnemen trekken we aan de bel. We hebben ook nog geen polis ontvangen met daarop de aanvullende verzekering rede te meer om te informeren.
Het is allemaal een beetje onduidelijk, of toch niet.
De overheid bezuinigt op een aantal voorzieningen, tantarts en fysiotherapie gaan uit het ziekenfonds vandaar die premieverlaging.
Gelukkig heeft Agis een aanvullende verzekering, De compactpolis! Ja die hebben we al, en verzoek nogmaal om het opsturen van het ontbrekende polisblad.
We kregen niks...ook niet toen we een declaratie voor tandartskosten indiende....mijn mijn is helemaal niet aanvullend verzekerd......WAT!
Ja Mevr, u moet ook altijd goed het polisblad doorlezen...mocht er dan iets niet juist zijn kunt u dat direct melden om misverstanden te voorkomen.
Declaratie schept dus duidelijkheid, ze betalen gewoon niet.
De verzekerde is verantwoordelijk voor het betalen van de verzekeringspremie, maar bij de nieuwe compactpolis ook voor het in handen krijgen van het polisblad.
Als u een klacht heeft...tja die behandelen we niet per tel, u kunt een klachten brief schriftelijk aanvragen....invullen en retour sturen.
Van woede krijg je dan toch 30 hartaanvallen....maar of hij daar nou voor verzekerd is?????? Iemand hier? die dat weet.
Hetpolisblad blijft uit...maar het automatische incasso systeem is keurig op de hoogte van de vastgestelde premie verhoging.
Wanneer we premieverlaging op de afschriften waarnemen trekken we aan de bel. We hebben ook nog geen polis ontvangen met daarop de aanvullende verzekering rede te meer om te informeren.
Het is allemaal een beetje onduidelijk, of toch niet.
De overheid bezuinigt op een aantal voorzieningen, tantarts en fysiotherapie gaan uit het ziekenfonds vandaar die premieverlaging.
Gelukkig heeft Agis een aanvullende verzekering, De compactpolis! Ja die hebben we al, en verzoek nogmaal om het opsturen van het ontbrekende polisblad.
We kregen niks...ook niet toen we een declaratie voor tandartskosten indiende....mijn mijn is helemaal niet aanvullend verzekerd......WAT!
Ja Mevr, u moet ook altijd goed het polisblad doorlezen...mocht er dan iets niet juist zijn kunt u dat direct melden om misverstanden te voorkomen.
Declaratie schept dus duidelijkheid, ze betalen gewoon niet.
De verzekerde is verantwoordelijk voor het betalen van de verzekeringspremie, maar bij de nieuwe compactpolis ook voor het in handen krijgen van het polisblad.
Als u een klacht heeft...tja die behandelen we niet per tel, u kunt een klachten brief schriftelijk aanvragen....invullen en retour sturen.
Van woede krijg je dan toch 30 hartaanvallen....maar of hij daar nou voor verzekerd is?????? Iemand hier? die dat weet.