LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Declaratieproblemen met Agis

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
sarahjansen

Declaratieproblemen met Agis

Ongelezen bericht door sarahjansen »

Op 7 oktober 2012 is mijn zoon geboren. Ik had voor hem een sensormatje besteld voor zijn geboorte en zou deze na zijn geboorte ontvangen van de stichting Nannycare.

Volgens afspraak heb ik het sensormatje 1,5 week na zijn geboorte per post ontvangen en zou de stichting Nannycare de nota bij de Agis indienen.
2 weken later begon het gezeik, ik kreeg van de Nannycare een bericht dat het matje niet vergoed zou worden omdat dit niet in het pakket van mijn zoontje zat.
Hierop heb ik contact opgenomen met de Agis: mijn zoon zat inderdaad op het verkeerde pakket (compleetpolis van mijn man i.p.v. de gezinnenpolis van mij, dit hoort automatisch gedaan te worden bij geboorte), de Agis erkende hun fout en zou deze per 1 december 2012 rechtzetten en alles zou met terugwerkende kracht uitbetaald worden.

Ik heb aan de Agis gevraagd wat er met de nota van de Nannycare moest gebeuren want zij zaten natuurlijk op het geld te wachten. De telefoniste gaf aan dat ik 2 opties had:
1. Het sensormatje aan de Nannycare betalen en per 1 december de rekening naar de Agis opsturen dat zij deze aan mij zouden vergoeden.
2. De Nannycare vragen om pas na 1 december de nota in te dienen.
Ik heb bovenstaande opties aan de Nannycare voorgelegd en zij gaven aan mij de rekening te sturen en dat ik de aan hun kon betalen.

Op 1 december heb ik de nota bij de Agis ingediend, deze werd afgewezen omdat ik geen recht had op het matje, nee logisch daarom heb ik hem op naam van mijn zoon ingediend omdat het voor hem was.
Hierop contact gehad met de Agis, zij erkenden hun fout en gingen de nota opnieuw indienen onder naam van mijn zoon.
Deze werd weer afgewezen op mijn naam. Hierop nogmaals contact gehad en er werd een "cluster" aangemaakt.

Vandaag ben ik telefonisch benaderd door een medewerker dat het matje niet vergoed werd omdat de zorgverlener deze in moet dienen. Ik heb aangegeven dat ik op hun advies zelf het matje kon betalen en deze achteraf in kon dienen.

De telefoniste vertelde mij dat zij hier niks aan konden doen en dat ik verkeerd geïnformeerd ben en dat zij hier niets aan kon veranderen en dat ik het met de Nannycare moest regelen.

Ik heb nu de Nannycare een mail verstuurd in de hoop dat zij hun tijd hieraan willen besteden en een klacht ingediend bij de Agis.

Ben blij dat ik per 1 januari 2013 overstap naar een andere maatschappij, ik hoop dat dat beter gaat want dit is niet de 1e keer dat ik declaratieproblemen heb met de Agis.

jean ducrot

Re: Declaratieproblemen met Agis

Ongelezen bericht door jean ducrot »

© ANP.

Duizenden klanten van Agis die declaraties hebben ingediend bij de zorgverzekeraar zitten al weken te wachten op hun geld. Wegens een technische storing kan het bedrijf geen betalingen verrichten, zo heeft een woordvoerster dinsdag laten weten.

'Met 7.000 rekeningen is iets misgegaan. We gaan de facturen nu handmatig verwerken zodat de mensen voor de kerst hun geld hebben', aldus de zegsvrouw. Normaal gesproken worden declaraties nadat ze zijn ingediend binnen 2 weken betaald.

Freule Deftig

Re: Declaratieproblemen met Agis

Ongelezen bericht door Freule Deftig »

Kan me niet voorstellen dat dit binnen de gestelde termijn lukt. U mag blij zijn als het geld voor eind januari binnen is. Als het al niet pasen wordt....

Gesloten