Per 1 april kan ik mij ziekenfonds verzekeren.
Voor mijn werk ben ik regelmatig in het buitenland. Graag wil ik weten hoe de dekking is als je werkzaam bent in het buitenland. (dus NIET op vakantie want dan geld bij sommige verzekeraars de dekking niet)
Heeft iemand hier ervaring mee.
De site independer geef alleen dekking m.b.t. vakantie in Europa of wereldwijd. Sommige ziekenfondsaanbieders vertelden mij dat de dekking niet geld als ik werkzaam ben in het buitenland.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] dekkking buitenland
Re: dekkking buitenland
Ik vind het raar dat
a Het ziekenfonds waar je je per 1 april verzekert niet duidelijkheid hierover kan geven en...
b Dit is ook een zaak voor je werkgever. (lees personeelszaken)
Over het algemeen ben je altijd verzekerd.indien je dit aankruist aanvullend.
Alleen als je je tijdelijk gaat vestigen in het buitenland, als je voor langer dan 3 maanden vertrek of wellicht dat je in een land komt waar de ziektekosten hoger liggen dan bij ons in Nederland, zou ik contact opnemen met je ziektekostenverzekaar (let op: Het maakt als woord al lange tijd niet meer uit of dat nu particulier is of voor ziekenfonds)
Succes.
a Het ziekenfonds waar je je per 1 april verzekert niet duidelijkheid hierover kan geven en...
b Dit is ook een zaak voor je werkgever. (lees personeelszaken)
Over het algemeen ben je altijd verzekerd.indien je dit aankruist aanvullend.
Alleen als je je tijdelijk gaat vestigen in het buitenland, als je voor langer dan 3 maanden vertrek of wellicht dat je in een land komt waar de ziektekosten hoger liggen dan bij ons in Nederland, zou ik contact opnemen met je ziektekostenverzekaar (let op: Het maakt als woord al lange tijd niet meer uit of dat nu particulier is of voor ziekenfonds)
Succes.