LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] deltalloyd levensverzekering is afgekocht

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
lotte

deltalloyd levensverzekering is afgekocht

Ongelezen bericht door lotte »

Wij hadden via de spaarloonregeling een levensverzekering bij deltalloyd maar nu hebben hun hem afgekocht wegens achterlopen van de premie. In mijn papieren loop ik gelijk. Onze tussenpersoon zegt dit ook. Nu kost dit geintje mij zo'n € 400. Heeft iemand een idee hoe ik kan aantonen dat ik gelijk heb en mijn geld terug krijg??? Mijn tussenpersoon zegt dat we er niets aan kunnen doen omdat deltalloyd geen papieren meer heeft en kunnen daardoor ook geen reden geven waarom ik ben geroyeerd. Volgens een kennis kan je een levensverz helemaal niet afkopen. Ik hoop dat iemand dit leest en goede raad kan geven. Ik wil het er niet bij laten zitten. Volgens deltalloyd zijn er 7 brieven gestuurd maar er is er geeneen aangekomen. Ook bij mijn tussenpersoon niet dus dat zijn 14 brieven die de post is kwijtgeraakt. Heel toevallig wel he. :x

Gast

Re: deltalloyd levensverzekering is afgekocht

Ongelezen bericht door Gast »

Zeker toevallig Lotte......1, nou ja, 2 of 3 kan nog maar 14 brieven?

ok, wat voor een verzekering was het? een belastingvrijspaarplan/kapitaalverzekering of een lijfrenteverzekering?

Die eerste is gemakkelijk af te kopen, de kosten worden in rekening gebracht (let wel; kosten over de gehele looptijd worden verrekend in de periode dat je de verzekering had lopen) en uitbetaald!

Een lijfrenteverzekering is niet af te kopen, althans, kan wel, maar dat kost je bijna altijd geld.

Hier komt namelijk de fiscus om de hoek kijken. Een lijfrentepremie is (was) tenslotte aftrekbaar dus is de uitkering ook belast.
Hier zou kunnen zijn gebeurd: opbouw + rendement (lijkt mij minus de laatste 3 jaar)= uitkering minus de kosten over de looptijd minus de belasting is.......je uitkering en of je tekort.

kreeg je wel elk jaar een overzicht?

kan me niet voorstellen dat er niets meer in het systeem van DL staat, volgens mij moeten ze je daar toch zeker wel over kunnen informeren.

succes,

Jean

lotte

Beste Jean,

Het was een lijfrente en die horen ze niet af te kopen maar een risico verz. van te maken. Nu willen ze mij niet het volledige bedrag uitkeren maar als ik hem opnieuw aansluit is er wel wat te regelen. Nou niet dus he. Natuurlijk hebben ze de gegevens nog maar ze weten dat hun fout zitten en zeggen dan maar dat ze geen papieren meer hebben is altijd makkelijk. Maar bedankt voor het reageren en goede raad is alsnog welkom.

Groeten Lotte :D

Marcel

Ongelezen bericht door Marcel »

Het is algemeen bekend dat levensverzekeraars er een rommeltje van maken voor wat betreft hun administratie, er zijn natuurlijk uitzonderingen. Ook al is de polis afgekocht dan moet de verzekeraar de stukken nog minstens 10 jaar bewaren.

Je tussenpersoon moet in deze bemiddelen met Delta Lloyd om het probleem uit de wereld te helpen. Met behulp van bankafschriften kun je toch aantonen dat je de premie hebt betaald, doe dit wel altijd onder vermelding van het polisnummer zodat de betaling niet (lees: minder snel) zoek kan raken.

Ikkan je niks anders adviseren dan dat je het beste naar je tussenpersoon kunt gaan. Hij heeft ook provisie ontvangen voor de verzekering die je hebt afgesloten dus hij mag er nu ook wel wat voor doen nu er problemen zijn.

Succes.

Marcel.

lotte

beste Marcel,

Bedankt voor je advies maar aan mijn tussenpersoon heb ik niets. Voor hem is dit een afgesloten zaak. Hij heeft zijn geld binnen en daarmee uit. Ik wil dit nu zelf afhandelen. Als ik deltlloyd opbel, bellen hun boos naar mijn tussenpersoon. Hij (tussenpersoon) is hier geweest en zij dat het waarschijnlijk zo was dat ze geen geld meer konden afschrijven. Dat mijn rekening geblokkeerd was. Dat is ook het geval niet. Er is 1 betaling fout gegaan omdat hun de 30e af hadden geschreven en de 5e weer wilde afschrijven mar dat werkt niet zo. Dus de bank heeft het weer terug gehaald dat geld omdat de spaarloon nog niet was gestort door de baas. We gaan gewoon door met faxen, brieven en mailtjes tot ze er gek van worden.
Nogmaals bedankt,

groeten lotte

Marcel

Ongelezen bericht door Marcel »

Beste Lotte,

Als ik je nog een advies mag geven, ga met je klacht naar het klachtenistituur verzekeringen (www.klachteninstituut.nl). Die bemiddelen met verzekeraars en kunnen niet alleen Delta Lloyd tot de orde roepen maar ook je tussenpersoon, als hij daar tenmiste bij is aangesloten.

Als jou niks te verwijten valt dan zal Delta Lloyd je zeker tegemoed moeten komen en het klachteninstituut kan je hierbij helpen.

Nog een advies, zoek een andere tussenpersoon waar je wel wat aan hebt. Hij krijgt niet voor niks provisie dus hij mag er ook wel wat voor doen. Er zijn tussenpersonen genoeg, vraag het eens aan vrienden enzo. Als zij ergens anders tevreden zijn is dat misschien ook wel wat voor jou.

Groeten, Marcel.

lotte

Beste Marcel,
Bedankt voor de tip en ik ga het morgen proberen bij dat klachteninstituut.
doeiii lotte

Gesloten