LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Deuk in auto, afwikkeling WA verzekering?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Rogier W.
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2012 00:24

Deuk in auto, afwikkeling WA verzekering?

Ongelezen bericht door Rogier W. »

Mijn auto stond voor de deur geparkeerd en onlangs heeft iemand er tijdens het inparkeren een behoorlijke deuk in gereden (aan de zijkant).

Mijn auto is alleen WA verzekerd. Andere persoon is gelukkig ook verzekerd (ook WA) en erkende meteen schuld. Beide volledig het schadeformulier ingevuld en opgestuurd naar de verzekering.

Op de achterkant van het schadeformulier werd gevraagd om een prijsopgave van een garage. Ben hiervoor speciaal naar een herstelbedrijf gereden om de deuk te laten beoordelen en een prijs op te vragen. Circa 600 euro.

Nu heb ik een brief gekregen van mijn eigen (rechtsbijstands) verzekering met de mededeling dat ze een schade-expertise bureau hebben ingeschakeld. Ik moet een afspraak maken en de auto van 8.30 tot 17.00 bij de garage beschikbaar houden.

Is dit de gebruikelijke gang van zaken bij WA? Is het niet zo dat juist de verzekering van de 'tegenpartij' zelf eerst een schade-expert zou moeten inschakelen? Als ze dat eventueel al zouden willen bij dit relatief lage bedrag. Zij zijn uiteindelijk toch degene die de schade moeten vergoeden en niet mijn verzekering.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Deuk in auto, afwikkeling WA verzekering?

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Beste Rogier,

Als je je rechtsbijstandverzekering hebt ingeschakeld dat is dit normaal ja, daar betaal je premie voor, dat zij dit soort zaken voor je regelen en dat je niet afhankelijk bent van de verzekeraar van de tegenpartij.

Maar dat is toch juist alleen maar fijn??

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Deuk in auto, afwikkeling WA verzekering?

Ongelezen bericht door ciske »

heel normaal hoor ,kosten van taxeren zijn ook voor de verzekering.

Ik denk dat het bedrag wel hoger uitkomt dan 600 euro, vandaar ook de taxatie.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Deuk in auto, afwikkeling WA verzekering?

Ongelezen bericht door boef530 »

Ik begrijp iets niet, de auto staat voor de deur en een ander veroorzaakt schade geeft dat ook toe case closed toch. Waarom rechtsbijstand in deze simpele zaak.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Deuk in auto, afwikkeling WA verzekering?

Ongelezen bericht door Frantic2 »

ja case closed totdat de tegenpartij zegt dat je auto maar 50 euro waard is, of er zat al een deuk in volgens hun....

TS is zo verstandig om een rb verzekering te hebben, dan mag hij er ook gebruik van maken dacht ik zo!

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Deuk in auto, afwikkeling WA verzekering?

Ongelezen bericht door witte angora »

Is dit de gebruikelijke gang van zaken bij WA? Is het niet zo dat juist de verzekering van de 'tegenpartij' zelf eerst een schade-expert zou moeten inschakelen? Als ze dat eventueel al zouden willen bij dit relatief lage bedrag. Zij zijn uiteindelijk toch degene die de schade moeten vergoeden en niet mijn verzekering.
Toch wel. Een aantal jaren geleden had ik een schade, toen was de grens die door de maatschappij werd gehanteerd om wel/niet langs te komen 400 euro. Onder een bepaald bedrag betalen ze gewoon uit, daar gaan ze geen kosten voor maken, boven dat bedrag wil men nog wel eens moeilijk gaan doen.

Het kan ook zijn dat er in samenspraak met beide verzekeraars besloten is een onafhankelijke schade expert te sturen. Dan zou het best wel eens makkelijker kunnen zijn dat de communicatie via je eigen verzekeraar loopt, maar of dat de inslag is, dat is ook maar een gokje. Het kan ook zijn dat ze het doen om sterker te staan tegenover de tegenpartij.

Jullie hebben toch wel twee verschillende verzekeraars, of is het toevallig dezelfde?

Gesloten