LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] diefstal verzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
vraagje

diefstal verzekering

Ongelezen bericht door vraagje »

Misschien heeft iemand verstand of een idee van het volgende
Ze hebben bij ons ingebroken
En natuurlijk het een en ander mee genomen
Waar onder de kluis van mijn zoon die niet meer hier woont
Daarin zat deel 1.2 en 3 van zijn kenteken bewijs en reserve sleutel van zijn auto
Ook wat geld enz zat in de kluis
Wij zijn nu met de verzekering van ons zelf bezig en mijn zoon met zijn verzekering om de schade te vergoeden
Nu wil onze verzekering alleen de kluis van mijn zoon betalen zonder inhoud van geld enz
De verzekering van mijn zoon zegt weer op zijn beurt dat hij het bij onze verzekering moet verhalen
Dus wie heeft er een idee hoe het eigenlijk in elkaar steekt

Gast

Re: diefstal verzekering

Ongelezen bericht door Gast »

de verzekering van uw zoon heeft gelijk. immers de kluis mag dan van uw zoon zijn , maar ten tijde van de inbraak bevond deze zich in uw woning. u bent voor uw inboedel tegen inbraak verzekerd voor alles wat zich in uw woning bevind. tenzij dat er in de polis staat dat u niet tegen contant geld verzekerd bent . veel succes.

VERBAASDE SMURF

Ongelezen bericht door VERBAASDE SMURF »

Daarin zat deel 1.2 en 3 van zijn kenteken bewijs en reserve sleutel van zijn auto
Onbegrijpelijk.................. De zoon woont niet meer thuis, rijdt rustig rond in zijn auto en heeft alle papieren van die auto bij pa en ma thuis in de kluis liggen.
Ik dacht dat elke berijder van een auto verplicht was om de geldige papieren van die auto bij zich te dragen !!!!!!!!!!!
Voor de hele situatie geldt HPK. Ofwel HELAAS PINDAKAAS

Gast

nou, nee, zoonlief is gewoon heel erg slim. je kunt namelijk beter een boete riskeren voor het niet bij je hebben van je papieren , dan ze kwijtraken als je auto gekaaid wordt. want zonder overschrijving kunnen ze de auto verkopen erin rijden , en jij kunt voor de gemaakte overtredingen betalen. mijn opa was al een half jaar dood toen mijn moeder ineens belastingaanslagen met boetes binnenkreeg. omdat de auto door een neef verkocht was zonder overdracht moest ze die wel betalen. zo ook met diefstal.ze heeft het geld daarna wel teruggehad maar al die stress is onnodig.

vraagje

Verbaasde smurf
Geweldig advies
Bedankt

Zo iemand als jij zitten wij dus niet te wachten na een inbraak
Iderdaad ongelovelijk

sterkte

Ongelezen bericht door sterkte »

Smurfje
Een copy is meestal ook voldoende
En vraagje veel sterkte

Gast

Een copy is niet voldoende om bij je te hebben.
Deel 1 en 2 hoor je standaard bij je te hebben (mits je op dat moment in de auto rijdt natuurlijk), Deel 3 hoor je veilig op te bergen.
Tot zover het bij je dragen van je kentekenbewijs.

Nu het verzekeringsgeval.
Het is heel erg logisch dat de verzekering van uw zoon niets uitkeert (hij woont immers niet in het huis waar ingebroken is en is voor dat huis dus ook niet verzekerd)
Ook is het logisch dat uw verzekering alleen de kluis wil vergoeden.
Ik neem namelijk aan dat u geen bewijs hebt van de inhoud van de kluis.
U kunt wel zeggen dat er een miljoen aan contanten in de kluis ligt.
Dit is niet te checken.
Verzekering staat dus in zijn recht.

vraagje

okee bedankt
vraagje

Gast

Meestal is contant geld maar voor een bepaald bedrag verzekerd, maar daarvoor zou u de polisvoorwaarden even moeten nalezen.
En wat betreft de kluis; zat deze verankerd in bijvoorbeeld een kast of hebben ze deze in zijn geheel wegenomen? Er zijn verzekeraars die eisen dat de kluis deugdelijk bevestigd is namelijk....

Gesloten