LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] discriminatie op opleiding !
discriminatie op opleiding !
de advertentie van verzekeraar Promovendus, de verzekering voor hoger opgeleiden vind ik provocerend en zelfs discriminerend.
Heb een offerte gevraagd en vermeld dat ik slechts een lagere school opleing heb genoten en ja hoor zij willen niet eens de moeite nemen om een offerte uit te brengen mag dat zomaar ?
Heb een offerte gevraagd en vermeld dat ik slechts een lagere school opleing heb genoten en ja hoor zij willen niet eens de moeite nemen om een offerte uit te brengen mag dat zomaar ?
Re: discriminatie op opleiding !
Er is niets discriminerends aan. Een bedrijf mag zelf bepalen wie ze als klant accepteren. In dit geval heeft de verzekeraar een risicoanalyse gedaan voor bepaalde doelgroepen en daar is kennelijk uit gekomen dat mensen met een hogere opleiding een lager risico voor ze betekent.
Overigens beschouwen ze MBO al als hogere opleiding, dus hun kreet "Verzekering voor hoger opgeleiden" vind ik een beetje overdreven.
Overigens beschouwen ze MBO al als hogere opleiding, dus hun kreet "Verzekering voor hoger opgeleiden" vind ik een beetje overdreven.
Wat een klok en klepel verhaal. In maart zullen ze ook zeker geen offerte meer uitbrengen. Zie hun eigen website:kagerzoom schreef:de advertentie van verzekeraar Promovendus, de verzekering voor hoger opgeleiden vind ik provocerend en zelfs discriminerend.
Komt zo van hun websiteWordt iedereen geaccepteerd voor de basisverzekering van Promovendum?
Voor de basisverzekering geldt een wettelijke acceptatieplicht. Promovendum accepteert iedereen die voor de basisverzekering in aanmerking komt.
https://www.promovendum.nl/zorgverzeker ... romovendum
Ik vind het ook een belachelijke uitspraak. Als of opleiding een op een te maken heeft met risico, financieel succes, intelligentie en wat dies meer zij.
-
Wordt je dit jaar 18, dat je een eigen verzekering af moet sluiten? Dan snap ik wel dat je op zoek bent, en zouden ze gewoon een offerte moeten aanbieden. Maar als je ouder bent en al ergens een zorgverzekering hebt lopen kúnnen ze geen offerte aanbieden, omdat de nieuwe polis pas per 1 januari 2016 in zal gaan. De premies van 2016 zijn nog lang niet bekend, ergens in november pas.kagerzoom schreef:de advertentie van verzekeraar Promovendus, de verzekering voor hoger opgeleiden vind ik provocerend en zelfs discriminerend.
Promovendus verkoopt niet alleen zorgverzekeringen.
Van de site:
Welke verzekeringen kan ik afsluiten bij Promovendum?
Voor al uw gezinsverzekeringen kunt u bij Promovendum terecht. Dat wil zeggen de auto-, zorg-, woonhuis-, inboedel-, aansprakelijkheids, reis- en annuleringsverzekering.
gr Henk
Van de site:
Welke verzekeringen kan ik afsluiten bij Promovendum?
Voor al uw gezinsverzekeringen kunt u bij Promovendum terecht. Dat wil zeggen de auto-, zorg-, woonhuis-, inboedel-, aansprakelijkheids, reis- en annuleringsverzekering.
gr Henk
-
Ja dat mag. Geen enkel bedrijf is verplicht een offerte uit te brengen.kagerzoom schreef: Heb een offerte gevraagd en vermeld dat ik slechts een lagere school opleing heb genoten en ja hoor zij willen niet eens de moeite nemen om een offerte uit te brengen mag dat zomaar ?
Zo simpel is het niet. Als het bijvoorbeeld gaat om een basisverzekering is een verzekeraar verplicht (!!) iedereen te accepteren.Barre Barry schreef:Ja dat mag. Geen enkel bedrijf is verplicht een offerte uit te brengen.kagerzoom schreef: Heb een offerte gevraagd en vermeld dat ik slechts een lagere school opleing heb genoten en ja hoor zij willen niet eens de moeite nemen om een offerte uit te brengen mag dat zomaar ?
-
Dat verplicht ze tot het uitbrengen van een offerte?????Moneyman schreef:Zo simpel is het niet. Als het bijvoorbeeld gaat om een basisverzekering is een verzekeraar verplicht (!!) iedereen te accepteren.Barre Barry schreef:Ja dat mag. Geen enkel bedrijf is verplicht een offerte uit te brengen.kagerzoom schreef: Heb een offerte gevraagd en vermeld dat ik slechts een lagere school opleing heb genoten en ja hoor zij willen niet eens de moeite nemen om een offerte uit te brengen mag dat zomaar ?
Zo is het. Ze zijn niet verplicht tot offertes, wel tot acceptatie.
Niet een op een, maar statistisch gezien wel.prem schreef:Ik vind het ook een belachelijke uitspraak. Als of opleiding een op een te maken heeft met risico, financieel succes, intelligentie en wat dies meer zij.
-
Discriminatie is het ongelijk behandelen van mensen op basis van kenmerken die er niet toe doen. Dat gaat over:
Ras (afkomst of huidskleur)
Geloof of levensovertuiging
Handicap of chronische ziekte
Seksuele voorkeur
Geslacht
Leeftijd
Overige (politieke overtuiging, nationaliteit, voltijd/deeltijdcontracten)
Opleiding valt hier niet onder.
TS lijkt er trouwens vandoor, dus nutteloos topic nu.
Seksuele voorkeur
Geslacht
Leeftijd
Nou, handicap of chronische ziekte lijkt me vanuit het oogpunt van een zorgverzekeraar nou niet echt een kenmerk dat er niet toe doet...sweet-devil schreef:Discriminatie is het ongelijk behandelen van mensen op basis van kenmerken die er niet toe doen. Dat gaat over:
Seksuele voorkeur
Geslacht
Leeftijd
Er zijn voldoende statistieken die aantonen dat mensen met een hogere opleiding minder gebruik van zorg maken. Of het een wenselijke situatie is dat verzekeraars daarop hun producten baseren is een andere discussie.prem schreef:Ik vind het ook een belachelijke uitspraak. Als of opleiding een op een te maken heeft met risico, financieel succes, intelligentie en wat dies meer zij.
Dit topic is geplaatst in het forum voor "Verzekeraars" hè. Niet in het speciale forum voor zorgverzekeringen. Voor schadeverzekeringen geldt geen acceptatieplicht, zoals dat voor de basisverzekering wel het geval is.
En het is overigens PromovenduM.
En het is overigens PromovenduM.
Niet alleen van zorg, maar zijn ook zorgvuldig met andere aspecten in het leven zoals onroerend goed, witgoed apparaten, auto's e.d. Bijvoorbeeld zij zullen niet 'vergeten' om onderhoud aan bepaalde dingen uit te voeren wat bij minder opgeleide wel voorkomt.GJvdZ schreef:Er zijn voldoende statistieken die aantonen dat mensen met een hogere opleiding minder gebruik van zorg maken. Of het een wenselijke situatie is dat verzekeraars daarop hun producten baseren is een andere discussie.prem schreef:Ik vind het ook een belachelijke uitspraak. Als of opleiding een op een te maken heeft met risico, financieel succes, intelligentie en wat dies meer zij.
Promovendum heeft simpelweg een 'gat' in de markt gevonden en te horen aan vele radio / TV reclames doen zij het goed hoor.
-
Binnenkort krijg je retaurants,winkels,tankstations,.............. voor hoger opgeleiden !!!!!!
Hoe ver moet het nog gaan ?
Even het topic lezen: ze nemen "laagopgeleiden" ook aan als klant vanwege de wettelijke acceptatieplicht. Verder voel ik persoonlijk (als hoger opgeleid individu) me juist niet aangesproken door bedrijven als promovendum.. daar zullen er meer van zijn. Lijkt me niet dat hun klanten voornamelijk hoog opgeleid zijn.yamahaducati schreef:Binnenkort krijg je retaurants,winkels,tankstations,.............. voor hoger opgeleiden !!!!!!
-
Ik denk niet dat yamahaducati nog zal reageren....