LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ditzo afhandeling schade

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
rabbit001
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2010 11:04

Ditzo afhandeling schade

Ongelezen bericht door rabbit001 »

Op 10-6-2010 werden wij getroffen door een blikseminslag en er werd diverse electrische apparaten onherstelbaar getroffen. Daar het diverse oude apparaten betrof hebben wij alleen onze ktv aan de verzekering gemeld. Tot overmaat van ramp werden de tuinhekken met de storm van 14-6-2010 onherstelbaar beschadigd. 25 dagen na de melding van de schade kwam de schade expert de schade bekijken en de waarde bepalen, het schaderapport was twee dagen later in bezit bij Ditzo. Na diverse maasl telefonisch onderhoud werd steeds beloofd dat het schadebedrag direct werd overgemaakt, maar de betaling bleef maar steeds uit. De personen aan de telefoon zijn steeds correct en hebben instructies van de directie goed opgevolgd, want zij doen niets met je klacht. Na 70 dagen hebben wij nog steeds geen schadevergoeding ontvangen, wij hebben hun geadviseerd om de naam te veranderen in shitzo, dat past beter bij het bedrijfsprofiel.
Voor personen die overwegen om een verzekering af te sluiten bij Ditzo, adviseer ik om een gerenomeerde verzekingsmaatschapij te nemen om ergenis te voorkomen. Als je financieel niet in staat bent om de schade zelf voor te financieren en je afhankelijk bent van de schadeafwikkeling bij Ditzo , kom je van een koude kermis thuis. WEES GEWAARSCHUWD!!!!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Ditzo afhandeling schade

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

tja niet alle reklame spotjes die doen wat ze beloven!
het lijkt oh zo mooi hoe het spotje in elkaar is gezet..

ik blijf lekker bij mijn assurantiekantoor,dan betaal ik maar iets meer,maar ik hoef niks te doen,in 20 jr tijd toevallig vorig jaar 2x lekkage schade gehad en goede ook...maar geen expert hoor,bonnen inlevern,nou had ik er wel foto;s enz bij gedaaan en verhaal...en geld stond na 2 a 3 wk op de rekening...tussenpersoon bemiddelde...
dit zo..nee dank je hou het maar zo...

wel balen balen balen voor je...maar ja..goedkoop is niet altijd...je ziet maar

Ditzo Klachten
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2010 09:44

Re: Ditzo afhandeling schade

Ongelezen bericht door Ditzo Klachten »

Beste rabbit001,
Wij zijn je klacht tegengekomen op Tros radar en vinden het heel vervelend om te horen dat je schade niet correct is afgehandeld. Wij willen dit graag voor je uitzoeken en alsnog recht zetten! Ik zou je willen vragen je gegevens (naam, telefoonnr. en polisnr.) naar ons te mailen, zodat wij zsm telefonisch contact met je kunnen opnemen hierover. Je kunt mailen naar: [email protected] tav Sabrina.
Met vriendelijke groet,
Sabrina Withake
Ditzo bv

柴油拖拉机
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jun 2011 15:51

Re: Ditzo afhandeling schade

Ongelezen bericht door 柴油拖拉机 »

Ik heb ook zeer slechte ervaring mee met Ditzo, ze hebben wel de mooiste voorwaarden aan elkaar gepropt, maar daar komen ze echt niet na. Vooral als je bij de juridisch helpdesk van Ditzo terecht komt, mensen die daar zit zijn zo chagrijnig en prikkelbaar dat je niet verder hoeft te gaan. Ik was ook ingetrapt door de test van Consumentenbond, daarvan heb ik nog steeds veel spijt van.

Ze moeten echt een eigen Juridische Helpdesk opzetten of uitbesteden aan echte professionele rechtsbijstandspecialisten, maar niet inhuren van die derderangs en stelletje idioten van de Lextone Legal Services, deze mensen zullen op ten duur de ondergang van Ditzo betekenen.

Lindaz
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2011 19:55

Re: Ditzo afhandeling schade

Ongelezen bericht door Lindaz »

Ja ook ik ben er in getrapt, het zijn helaas mooie woorden maar heel weinig daden.
De onervarenheid van het personeel en de onbeschoftheid om iemand gewoon weken niet te antwoorden is echt bizar.
Je krijgt zo'n standaard antwoord mailtje, bedankt voor uw bericht binnen 3 werkdagen antwoord blablabla nou helaas heb ik dat nog niet meegemaakt.
Mijn schade is nu al bijna 4 maanden in behandeling en het gaat om 600 euro.
Ik moest ineens mijn telefoon (die in het water was gevallen) opsturen aan ditzo zodat ze er naar konden kijken??? ja ze zijn blijkbaar ook expertisebureau?
maar goed als dan bleek dat het klopte kon ze mij de nieuwwaarde vergoeden, staat in een mail dus ik heb dat zwart op wit.
Nu hebben ze mijn schade plots afgewikkeld op de inboedelpolis waar een afschrijving geldt dus kreeg ik maar ca 130 euro terwijl het ook op onze aansprakelijkheidpolis had gekund zien wij nu gezien iemand anders hem in het water heeft laten vallen, dan hadden wij gewoon 600 euro gehad!?.
We hebben alle polissen daar lopen, dan ga je er vanuit dat ze kijken op welke polis je de beste uitkering hebt als je onder div polissen kunt claimen?! Het is nl. niet of ze het uit eigen zak betalen ze zijn maar tussenpersoon.
Wij reageren hierop maar zonder resultaat, heb al 3 rappel mails gestuurd de afgelopen 3 weken maar ze reageren gewoonweg niet meer.
Nee, wij dachten eindelijk een simpele club zonder teveel poespas maar dat blijkt een mooi praatje zonder inhoud.
Zodra wij kunnen halen we alle polissen daar weg en ik ben inmiddels iedereen in mijn kennissenkring aan het informeren hetzelfde te doen.
Shitzo!

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Ditzo afhandeling schade

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Lindaz schreef:Zodra wij kunnen halen we alle polissen daar weg en ik ben inmiddels iedereen in mijn kennissenkring aan het informeren hetzelfde te doen.
Wellicht is het vandaag al je geluksdag:
Opzeggen huidige verzekering.
Heeft u een schadeverzekering (met een contract van 12 maanden!) langer dan één jaar geleden afgesloten, dan kunt u de polis per direct opzeggen. Bij de meeste verzekeraars moet u wel rekening houden met een opzegtermijn van één maand. Voor meerjarige contracten geldt dat u eerst de volledige contracttermijn dient te voltooien. Heeft u een schadeverzekering korter dan één jaar geleden afgesloten, dan moet u de contracttermijn van 12 maanden volbrengen.

Emcede
Berichten: 304
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: Ditzo afhandeling schade

Ongelezen bericht door Emcede »

Lindaz schreef:Nu hebben ze mijn schade plots afgewikkeld op de inboedelpolis waar een afschrijving geldt dus kreeg ik maar ca 130 euro terwijl het ook op onze aansprakelijkheidpolis had gekund zien wij nu gezien iemand anders hem in het water heeft laten vallen, dan hadden wij gewoon 600 euro gehad!?.
Een aansprakelijkheidsverzekering (AVP) is alleen voor schade die jij aan anderen toebrengt. Dus nee, het had niet op die polis gemeld kunnen worden.

Daarvoor had je dan een claim moeten indienen op de AVP van degene die dit gedaan heeft. Lost echter nog niets op, want aansprakelijkheid is op dagwaarde gebaseerd dus daar heb je ook met afschrijving te maken.

Als je zwart op wit hebt staan dat je € 600 zou krijgen kun je met dat bericht een klacht indienen bij de directie van Ditzo.

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: Ditzo afhandeling schade

Ongelezen bericht door Byob »

Ik moest ineens mijn telefoon (die in het water was gevallen) opsturen aan ditzo zodat ze er naar konden kijken??? ja ze zijn blijkbaar ook expertisebureau?
maar goed als dan bleek dat het klopte kon ze mij de nieuwwaarde vergoeden, staat in een mail dus ik heb dat zwart op wit.
Nu hebben ze mijn schade plots afgewikkeld op de inboedelpolis waar een afschrijving geldt dus kreeg ik maar ca 130 euro terwijl het ook op onze aansprakelijkheidpolis had gekund zien wij nu gezien iemand anders hem in het water heeft laten vallen, dan hadden wij gewoon 600 euro gehad!?.
We hebben alle polissen daar lopen, dan ga je er vanuit dat ze kijken op welke polis je de beste uitkering hebt als je onder div polissen kunt claimen?! Het is nl. niet of ze het uit eigen zak betalen ze zijn maar tussenpersoon.
Wat een enorme onzin typt u in dit stukje tekst. De termijnen waar u het over heeft even daargelaten, want dat hoeft inderdaad niet nodig te zijn.

Het opsturen van een beschadigd, en geclaimd object wil wel vaker voorkomen, dit om te controleren of het geclaimde inderdaad bestaat, en of dit ook kapot is. Er zijn namelijk nogal wat medelanders die de verzekeraars oplichten. Dit is gewoon extra controle. Als men bij welke maatschappij dan ook de schades "maarzo" gaat betalen, dan zal de consument dit op den duur zeker in de premie gaan merken.

Het is uw telefoon, deze zal dan ook op uw inboedelverzekering uitbetaald worden. Uw aansprakelijkheidsverzekering is er voor u als u schade aan een ander toebrengt. Nu heeft iemand anders bij u schade veroorzaakt, en hij/zij zal dus bij zijn verzekeraar de schade moeten melden. Alleen is er tussen veel verzekeraars afgesproken dat als iemand zelf voor de schade verzekerd is, deze eigen polis de schade met zijn eigen relatie afwikkeld (uw eigen aansprakelijkheidsverzekering heeft dit ook in de voorwaarden staan).

Daarbij komt dat juist de inboedelverzekering een veel ruimere nieuwwaarde uitkering kent dan een aansprakelijkheidsverzekering. Een aansprakelijkheidsverzekering keert uit op basis van de door de andere partij geleden werkelijke schade, wat eigenlijk altijd inhoud dat er dagwaarde wordt uitgekeerd.. Maargoed dit is voor u niet van belang want u hebt niet bij een derde schade veroorzaakt.

Ik zal zeggen lees vooral de website van ditzo eens door, hierop staat in zeer begrijpelijk Nederlands waarvoor u verzekerd bent, en ook waarvoor niet.

U zult dan ook zien dat u bij Ditzo dagelijks kunt opzeggen, en dat dit zelfs al kan zonder dat uw polis eerst 12 maanden heeft gelopen bij Ditzo.

Als laatste, Ditzo is geen tussenpersoon maar een onder volmacht werkend bedrijf van ASR, en zijn dus wel dief van eigen portemonnee als er schades betaald worden die niet onder de dekking van de polis vallen. Inderdaad is een tussenpersoon dat niet, alleen heeft een tussenpersoon ook niet de volle mogelijkheden voor het uitbetalen van schades.

andijvie20
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2013 18:20

Re: Ditzo afhandeling schade

Ongelezen bericht door andijvie20 »

Bij mijn auto was door het auto herstel bedrijf een schade vastgesteld van 2150 euro.dit is op papier gezet.
Het bedrag zou volgens de oude regels voor mei 2012 worden uitgekeerd in geld min 300 euro eigen risico.
Dit was dan 1850 euro,tot mijn verbazing heeft de schade expert van Ditzo en het bij Ditzo aangesloten schade bedrijf het op een accoordje gegooid het bedrag wat uitgekeerd zou worden was ineens 800 euro
Klacht per brief en mail ingestuurd enkele malen gebeld nooit een reactie gehad ,ik kreeg het berich dat het bedrag 800 euro op mijn rekening werd over gemaakt
Ditzo neemt klachten niet serieus,maar ja een klacht indienen bij het zelfde bedrijf dat de klacht veroorzaakt heeft werkt niet.
Je zal maar schade hebben aan je huis dan betalen ze maar voor de helft uit en dan zit je diep in de problemen,
Ik heb al mijn kennissen en familie gewaarschuwd dat ze zich niet meer moeten verzekeren bij Ditzo.
Bij schade komen ze diep in de problemen,oplichters zijn het .
Normen en waarden zijn bij Ditzo niet te vinden

NKCSS
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2013 14:34

Re: Ditzo afhandeling schade

Ongelezen bericht door NKCSS »

Wat een goedoe; was op 22 Juli gestruikeld met de iPads van mijn schoonouders in de handen :-/ Gebeld, verzoek gekregen om een formulier in te vullen. Dat gedaan, ingescand en terug gemailt. Vervolgens niks meer gehoord.

5 Augustus maar eens teruggebeld, bleek de mail zonder bijlage in hun systeem te staan. Niet dat er dan bij iemand een lichtje aan gaat om even terug te mailen/bellen...

Wat bleek? Mijn gescande pdf was 7 MB. Alle bijlages groter dan 5 MB worden automatisch uit de mail gehaald en vernietigd... .lekker handig dat dat gebeurd zonder de verzender daarvan op de hoogte te stellen...

Dus, ik terug gebeld en gevraagd hoe we dat het beste kunnen oplossen. Ik heb voorgesteld om hem dan met WinRAR in te pakken in 2 delen zodat ik dan 2 mails kan sturen die kleiner zijn dan 5 MB. Dat was prima, nee, het zou geen enkel probleem zijn om die bestanden dan weer samen uit te pakken en samen te voegen.

Vervolgens gaat er weer ruim een week voorbij zonder reactie.

Ik bel terug: "Ja, de mails zijn ontvangen en toegevoegd aan het dossier, maar het is erg druk in verband met de vakantie, dus het gaat zeker nog een week duren."

:-/

Ik maar weer afwachten, maar geen enkel teken van leven van Ditzo. Deze week maar weer terug gaan bellen: "Sorry meneer, u heeft ons rar bestanden gestuurd, daar kunnen wij niks mee."

gml!#$**#&$*

Dus, ik stel voor: zal ik de pdf even op mijn webserver zetten? Dan mail ik jullie een linkje en kun je hem zo downloaden. "Nee meneer, we kunnen niet zomaar willekeurige dingen van het internet gaan downloaden."

Dus als ik het op mijn webserver zet is het gevaarlijk, maar komt het via de e-mail binnen, is het geen enkel probleem... zucht...

Ik heb vervolgens op mijn werk de pdf uitgeprint en opnieuw gescand (scanner hier was wat efficienter en maakt er een 2mb pdf van). Vervolgens opnieuw gemailt en 5 minuten later maar terug gebeld.

"Nee meneer, kan hier helaas niets zien; uw mail komt in een grote e-mail box die dan door een afdeling moet worden toegewezen voordat we er wat mee kunnen, daar kan wat tijd overheen gaan...". Dus ik gevraagd: wanneer wordt dit dan opgepakt?

"Nou, de behandelaar is er donderdag weer...". Toen heb ik nog maar eens uitgelegd dat dit al meer dan een maand loopt zonder dat er ook maar iets in behandeling is genomen en het vriendelijke verzoek om iemand anders te zoeken die dit de dag erna kan oppakken in plaats van te wachten tot de andere persoon er weer is.

"Geen probleem meneer, ga ik zorgen dat iemand anders er morgen vroeg mee aan de slag gaat en wordt u terug gebeld.".

Het is nu alweer 14:30 geweest, nog steeds niks gehoord, weer gebeld, persoon die ik aan de lijn had heeft net pas de mail uit de algemene mailbox gevist en gekoppeld...

"Nou meneer, ik ga uw schoonouders een brief sturen met een verzoek voor meer informatie en zodra de schade is afgewikkeld laten we u wat weten...".

Zucht. De brief die hij net heeft toegevoegd is al samen ingevuld...

ik heb er een hard hoofd in. Ik heb destijds voor ditzo gekozen omdat dat de enige verzekeraar was die me antwoord kon geven op een paar simpele vragen toen ik een inboedel verzekering wou afsluiten. Dat beviel toen zo goed, dat ik al mijn verzekeringen daar heb ondergebracht. Ik begin nu toch heel erg veel spijt van dat besluit te krijgen.

Gesloten