joske60 schreef:Ik wil nog even inhaken op dit ouder onderwerp. Ditzo is ondertussen helemaal Datzo geworden. De voorwaarden zijn gewijzigd. Je kunt nu wel terugvallen in het aantal schadevrije jaren en het standaard eigen risico is behoorlijk hoog vergeleken met de concurrentie nl. 250 euro! De B/M ladder loopt zelfs tot 30 schadevrije jaren voor de maximale korting. Dat is ook erg hoog.
Deze wijzigingen zijn voor mij geruisloos gegaan, misschien heb ik een mailtje gemist maar ik moest er door anderen attent op worden gemaakt. In de media hoor ik er ook vrijwel niets van. Op Independer wordt een eigen risico van 100 euro vermeld. Dat klopt dus niet.
Jammer, nu zijn eigenlijk alle voordelen van Ditzo weg. Ze hadden een iets hogere premie dan veel collega's maar dat had ik wel over voor het veilige gevoel dat ik niet terug kon vallen. Het was dus toch te mooi om waar te zijn....
Even op inhaken, want het klopt niet helemaal wat u schrijft...
De voorwaarden zijn er zeker niet beter op geworden, maar het standaard eigen risico, en dat zal ook Independer hebben opgenomen op hun site, is € 100,00. Als ik een berekening maak kan ik kiezen voor een eigen risico van € 250,00 (die keuze was trouwens wel alvast voor mij gemaakt??), maar ook voor € 100,00, en ook voor nihil. Dit heeft natuurlijk gevolgen voor de premie.
Verschil met de oude voorwaarden was dat er een eigen risico was van € 150,00, en het lijkt met die € 100,00 te verbeteren, maar als je in de oude situtie naar een aangesloten herstelbedrijf ging werd het eigen risico ook met € 150,00 verlaagd. Dat gebeurt nu dus niet meer. En zo zijn er nog veel meer voordelen in de oude voorwaarden die nu verdwenen zijn...
Helaas lijkt het ook hier weer op te gaan dat een prijsvechter eerst zijn klantenkring koopt, om er vervolgens "gebruik" van te maken...
Voor een ieder die nu wil overstappen, en een schuldschade heeft gehad ten tijde van de verzekering bij Ditzo, ga goed na hoeveel schadevrije jaren u hebt. Het niet terugvallen in de b/m ladder volgens de oude voorwaarden zal niet betekenen dat ze uw schadevrije jaren niet hebben verlaagd.