| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dom geweest: Vergeten nieuwe autoverzekering aan te vragen.
Dom geweest: Vergeten nieuwe autoverzekering aan te vragen.
Ik ben niet slim geweest.
Ik heb twee en een halve week geleden een andere auto gekocht. Ik ben toen vergeten de nieuwe auto te verzekeren. Toen ik dat vandaag wilde doen (geen schade uiteraard), reageerde mijn verzekeraar dat ik 'een te groot risico' vormde, omdat ik het ben vergeten door te geven: Ik ben eruit geknikkerd en ik kom vrijwel nergens meer aan de bak.
Ben me bewust van mijn domme actie, maar mag een verzekeraar me om deze reden zo hard straffen? Bij voorbaat dank voor jullie deskundigheid!
Ben me bewust van mijn domme actie, maar mag een verzekeraar me om deze reden zo hard straffen? Bij voorbaat dank voor jullie deskundigheid!
Re: Dom geweest: Vergeten nieuwe autoverzekering aan te vragen.
Een verzekeraar mag zelf beslissen of ze een risico accepteren of niet.
Vervelende is dat je nu wel voortaan op de vraag 'Is bij u ooit een verzekering door de verzekeraar opgezegd of geweigerd' "JA" moet invullen. Als jij een plausibele verklaring hebt waarom je vergeten bent om tijdig een verzekering aan te vragen, dan zullen de meeste verzekeraars niet echt lastig doen, vermoed ik. Wel zal er naar alle waarschijnlijkheid even een extra check worden gedaan op je (schade-)verleden. Als daarmee niets aan de hand is, heb je grote kans dat je gewoon verzekerd kan worden.
En anders kom je terecht bij Rialto (heette vroeger Terminus).
Vervelende is dat je nu wel voortaan op de vraag 'Is bij u ooit een verzekering door de verzekeraar opgezegd of geweigerd' "JA" moet invullen. Als jij een plausibele verklaring hebt waarom je vergeten bent om tijdig een verzekering aan te vragen, dan zullen de meeste verzekeraars niet echt lastig doen, vermoed ik. Wel zal er naar alle waarschijnlijkheid even een extra check worden gedaan op je (schade-)verleden. Als daarmee niets aan de hand is, heb je grote kans dat je gewoon verzekerd kan worden.
En anders kom je terecht bij Rialto (heette vroeger Terminus).
Ik snap er geen reet van. Ben je een te groot risico omdat je een wijziging vergeet door te geven? Dat snijdt toch geen hout?
Of je hebt het verkeerd begrepen of er is iets anders aan de hand?
Normaal gesproken hoeft dit geen probleem te zijn als er nog geen schade was voorgevallen. Ga met je spullen naar een goede tussenpersoon en kijk wat die voor je kan doen.
Of je hebt het verkeerd begrepen of er is iets anders aan de hand?
Normaal gesproken hoeft dit geen probleem te zijn als er nog geen schade was voorgevallen. Ga met je spullen naar een goede tussenpersoon en kijk wat die voor je kan doen.
Laatst gewijzigd door bromtol op 05 jun 2008 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerborgh bedankt voor je reactie. Ik kan waarschijnlijk bij een tussenpersoon gewoon terecht. Er is niets mis met mijn schade- en betalingsverleden, waardoor ik verder geen vervelende procedures verwacht. Dank voor de nadere uitleg, ik ben blij dat het op vrij normale manier op kan worden gelost.
Tja Bromtol. het enige dat ik verkeerd heb gedaan is het tijdig doorgeven van de andere auto, meer echt niet. Verder heb ik geen problemen met betalingen of schade in mijn verleden gekend, dus ik vind het ook wel bizar dat men zo hard en zonder discussie reageert.
Zoals gezegd zit ik nu bij een goede tussenpersoon en ik heb nu ondervonden waarom dat zo handig is.
Tja Bromtol. het enige dat ik verkeerd heb gedaan is het tijdig doorgeven van de andere auto, meer echt niet. Verder heb ik geen problemen met betalingen of schade in mijn verleden gekend, dus ik vind het ook wel bizar dat men zo hard en zonder discussie reageert.
Zoals gezegd zit ik nu bij een goede tussenpersoon en ik heb nu ondervonden waarom dat zo handig is.