LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Drc-groep tussenpersoon verzekeringen ( voorheen van.Zundert

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Devloes

Drc-groep tussenpersoon verzekeringen ( voorheen van.Zundert

Ongelezen bericht door Devloes »

Beste mensen. Wellicht is het jullie ook opgevallen, maar wil het volgende voorleggen.

Per 1 januari 2013, is de assurantie belasting verhoogd naar 21%. tot zover helder.
Nu werden er bij mij de premies afgeschreven, maar de hoogte klopte niet met de verhoging
Van de belasting.

Ik bellen met mijn tussen persoon. Hij kwM met het volgende verhaal:

Meneer, met ingang van van 1 januari, is de belasting verhoogd. " ja, maar dan klopt de hoogte van het bedrag niet meneer"
Wij innen nu ook 3 euro servicekosten. " servicekosten? Ik heb geen polis ontvangen, en dit staat niet in mijn polisvoorwaarden., juridisch gezien, had ik hierover een schrijven moeten ontvangen, met de mogelijkheid tot directe opzegging van het contract, ongeacht ik een contract heb voor een X aantal jaren. Verder in het gesprek, deelde de medewerker mij mede, dat begin dit jaar, de provisie is weggevallen, en dat deze 3 euro per verzekerde, dus een compensatie is hiervan. Pardon!?!

" u bent overigens niet verplicht de 3 euro te betAlen, maar dit betekent wel, dat als u een zaak indient, of een schadeformulier aanvraagt, of wij moeten een expert langs sturen, dan moeten wij kosten in rekening brengen". Pardon? Ik bem gewoon verzekerd, en als een maatschappij besluit een expert langs te sturen, dan is dat een beslissing van de maatschappij, en moeten de kosten niet worden neergelegd bij de verzekerde. Ik ben immers verzekerd. Het zou toch belachelijk zijn, dat je zorgverzekeraar, kosten in rekening gaat brengen, vanwege het feit, dat zij uw decleraties in het systeem zetten, of erger nog, vanwege de misgelopen provisie of omzet haha.

" mocht ik een zaak indienen, en ik krijg de rekening, dan is dit een leuke zaak voor mijn rechtbijstand verzekering. Het gaat mij niet om de 3 euro, maar om het principe. Niemand heeft zijn polisoverzicht ontvangen en de gewijzigde polisvoorwaarden. " ik kan voor u de 3 euro retour storten meneer" zo zei de medewerker" Nee meneer, ik storneer het bedrag zelf wel, en ik boek het alsnog over minus de 3 euro, gaat sneller.

Het is toch schandalig, dat tussenpersonen, zonder enige vorm van berichtgeving, kosten in rekening gaan brengen, mede vanwege misgelopen provisie? Om geen polisovezicht aan de mensen toe te sturen, en dit te doen, tijden de verhoging van de assurantiebelasting, in e hoop dat mensen denken, dat deze verhoging, 100% belasting is. Maar het meeste is provisie. Het feit dat de tussenpersonen geen provisie meer krijgen is jammer, maar dir probleem moet niet worden neergelegd mij de verzekerde.

Mochten meer mensen afschriften hebben van uw premiebetalingen, controleer de betaling goed. Volgens 3 juristen, heeft u het recht om tussentijds uw contract te beeindigen, ongeacht de duur van
Uw contract. Tevens kunt u dus het bedrag terugboeken, en alsnog te betalen ovv uw polisnummer, zonder de "service kosten" het gaat me opzich niet om die 3 lullige euro's, maar de manier waarop.
Laatst gewijzigd door Devloes op 23 jan 2013 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.

$@%

Re: Drc-groep tussenpersoon verzekeringen ( voorheen van.Zundert

Ongelezen bericht door $@% »

ook ik zit of zat bij deze verzekerings maatschappij na 36 jaar heb ik besloten op te stappen ,ben afgelopen dagen behoorlijk bezig geweest om mijn ongenoegen kenbaar te maken bij deze DRC groep ,had al een paar jaar niets meer ontvangen en na mijn telefoon gesprek stuurde ineens omdat ik erom vroeg mijn polis op daar werd pas duidelijk dat ik ineens een servicecontract had afgesloten bovenop mijn veel duurder geworden woonpakket servicecontract van 3,00 plus ook daarover ook nog eens de 21% ass, belasting na kontakt met een van de tussenpersoon is mijn ongenoegen alleen maar gegroeid kreeg als antwoord omdat we er niet uitkwamen ,WE KUNNEN DIE 3,00EURO ER WEL AFHALEN,MAAR BIJ EVT.SCHADE MELDING BRENGEN WIJ KOSTEN IN REKENING wat te gemoed komen ,dit is toch asociaal, heb uitleg gevraagd waarvoor dit zomaar zonder vooraf ingelicht te zijn van onze rekening afgeschreven kan worden volgens mij dus met opzet ,om negatieve reactie,s voor tewezen ,zo klopte ook mijn betaling van januari niet die was nog hoger als wat ik behoorde te betalen ,na mijn vraag of het te veel betaalde verekend of dan wel terug geboekt moet worden ,kreeg ik als antwoord dat dat niet kan dat bedrag is afgeschreven en dat blijft zo ,dit heb ik nog nooit meegemaakt ook nu eindelijk mijnpolis overzicht in handen merkte ik op dat ook dit bedrag niet klopte naar mijn mening maar nog gekker . vertelde zij mij dat zij op een nog iets hoger bedrag uitkwamen ,ik vertelde dat op mijn polis stond dat het iets minder was stond zwart op wit ,nee zei de tussenpersoon ik kom op dit bedrag en dat is wat u met ingang van februari gaat betalen ,was een klein verschil maar toch ,ik wordt er niet goed van
ik melde dat ik wil over stappen naar een andere verzekerings maatschappij ,dat kan maar met een maand opzeg termijn en kan niet telefonisch ,dus zij verzaken om de mensen te benaderen zoals het zou moeten en ik moet het schriftelijk doen anders kan het niet .Heb inmiddels verzekerings maatschappij ANWB benaderd en heb dan het zelfde pakket met extra voordeel geen eigen bijdrage bij schade en ook nogeens 7,25 euro goedkoper per maand en niets geen extra kosten voor zogenaamde service, het kan toch niet zo zijn dat wij de provicie mogen gaan betalen van de tussenpersonen waar wij niet om gevraagd hebben je betaald tenslotte een premie waar de service kosten toch in verwerkt zit , mensen laat van je horen , ze doen het op een uitgekookte manier en gaan ervan uit dat iedereen het maar slikt en niet zal reageren , kom op zeg het wordt van kwaad tot erger we worden al genoeg gepakt ,R.A

Devloes

Re: Drc-groep tussenpersoon verzekeringen ( voorheen van.Zundert

Ongelezen bericht door Devloes »

Opzich al typisch. Vanuit de overheid is bepaald, dat er ( om het voor mensen makkelijker temaken) dat je op elke wijze van comminunicatie kan opzeggen. Vele instanties houden zich van de domme blijkbaar.
Je moet dan schriftelijk opzeggen, en je raadt het al. Brief komt niet aan, en je hebt het in hun ogen niet verzonden. tuurlijk!

Ik zeg altijd op via mail of telefoon.Als ik al dreigementen krijg, stuur ik het direct door naar mijn rechtbijstandverzekering ( wat ben ik blij dat ik die heb) en na een brief van de jurist, heeft De vloes, opeens geen schuld meer. Toen ik DRC-groep belde, hield de medewerker zich van de domme, en verschuilde zich achter" sorry meneer, is idd wat nalatig, maar een keuze van de directie". Een bestuur of directie heeft uiteraard verstand van het juridische aspect, en is het erg dubieus, en pure opzet. Heel toevallig geen polis opsturen, en een brief waarin de verandering wordt aangekondigd. Puur en alleen vanwege het feit, je als klant het recht heb, om bij een wijziging van de voorwaarden, je contract op te zeggen. Mochten er toch slimme klanten bellen, dan dreigen we met het feit, dat het niet verplicht is. MAAAR, u voor kosten komt testaan, als we uw schadezaak in behandeling nemen. OHJEE denken velen, dan maar betalen, maar trap er niet in.

De vrouw van het juridisch loket ( heb er twee gespoken om de antwoorden te verifieren) moest erom lachen, en gaf aan, dat we het er absoluut niet bij moeten laten zitten. Het is maar drie euro, maar 36 euro op jaar basis X het aantal verzekerde. Puur vanwege de misgelopen provisie. Zonder schaamte werd mij dit mede gedeeld. Het wordt steeds gekker. Of doe ik nu moeilijk? Deze lange tekst schrikt de oppervlakkige burger wat af vrees ik, maar laat de mentaliteit van de Nederlander niu de oorzaak zijn, dat dit soort toestanden bestaan en in stand worden gehouden. NL is toegestopt onder een deken van gelatenheid.

Gesloten