LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB koopsompolissen The Anglo Dutch assurance society

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Hans1962
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 okt 2009 22:59

DSB koopsompolissen The Anglo Dutch assurance society

Ongelezen bericht door Hans1962 »

In 2004 zijn wij een 2de hyphothecaire lening aangegaan bij de DSB, looptijd 15 jaar, waarbij wij 3 koopsompolissen moesten afsluiten. 1 Overlijdensrisico verzekering 2 Werkeloosheids verzekering 3 Arbeidsongeschiktheidsverzekering. Totaal bedroeg de lening inclussief polissen €30.000 Nu hebben wij in 2008 een andere hypotheek genomen, en onze schuld daarmee bij DSB afbetaalt. Op dit moment zitten we gelukkig qua hypotheeklasten onder de taxatiewaarde van de woning. De polissen die afgeloten zijn, zijn onder gebracht bij The Anglo Dutch assurance society. Begin 2009 kon ik deze polisen afkopen, maar zou er dan flink bij inschieten., dus besloot ik ze maar te houden. Nu ben ik echter prive in een situatie terecht gekomen, waarin ik een beroep moet gaan doen op 1 van die verzekeringen. Volgens de polis voorwaarden heb ik recht op deze uitkering, indien ik bewijzen kan. Nou dat kan ik in deze. Ik ben echter wel benieuwd of deze verzekering ook daadwerkelijk gaat uitkeren bij schade.
Ervaringen omtrent deze hoor ik graag van u.

hamijes
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 apr 2008 17:39

Re: DSB koopsompolissen The Anglo Dutch assurance society

Ongelezen bericht door hamijes »

Wij hebben in 2003 een tweede hypotheek via DSB genomen en waren daarbij ook verplicht de door u genoemde verzekeringen af te sluiten middels een koopsompolis. In de afgelopen tijd heb ik een beroep moeten doen op de arbeidsongeschiktheidsverzekering en deze keren mij nu maandelijks uit. Zo krijg ik tenminste een deel van de betaalde koopsompolissen terug! Cardif handelt daarin zeer correct, alle andere reactie van mensen die ik lees ten spijt.
Ik ben wel benieuwd hoe het nu met die andere polissen zal gaan na de val van DSB

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: DSB koopsompolissen The Anglo Dutch assurance society

Ongelezen bericht door testcase »

Kijk positief nieuws

hamijes
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 apr 2008 17:39

Re: DSB koopsompolissen The Anglo Dutch assurance society

Ongelezen bericht door hamijes »

Maar nu, na 8 jaar geld te hebben gekregen uit deze verzekering word ik geconfronteerd met de bekende kleine lettertjes!
De WAO-verzekering staat op de voorkant van de polis omschreven als een polis van 240 maanden waarin er maandelijks een bepaald geldbedrag wordt overgemaakt, echter aan de achterzijde staat dat Cardif over een periode van 240 maanden slechts 120x het bedrag behoeft uit te keren!! En zo wordt een WAO-verzekering met een duur van 20 jaar gereduceerd tot 10 jaar.
Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben? En mag dit?

Gesloten