LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB VERZEKERINGEN waar je niet meer vanaf kan

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
truiko

DSB VERZEKERINGEN waar je niet meer vanaf kan

Ongelezen bericht door truiko »

:cry: Vandaag na maanden met DSB in conflict te zijn heb ik onderstaande brief aan ze gestuurd inzake stop zetten van een vetrzekering! trap er niet in, ik ben benieuwd

DSB Assuradeuren B.V.
T.a.v. de Directie
Postbus 68
1687 ZH Wognum

Betreft; Klacht
Geachte heer/mevrouw,
Middels dit schrijven willen wij ons beklagen over de gang van zaken.
Februari 2008, bellen wij met uw kantoor met de mededeling, “wij willen de verzekeringen opzeggen, omdat wij de schuld volledig hebben ingelost”, uw medewerker was kort door de bocht en het antwoord luidde NEE.
April 2008, Stuur wij een aangetekende brief, waarin wij nogmaals aan u laten weten niet meer geïnteresseerd te zijn in deze verzekeringen.
Juli 2008, Er komt eindelijk een brief van de DSB, helaas het is een standaard brief waarin niets of nauwelijks verder wordt gesproken over de inhoud van mijn brief. (zie bijgevoegde kopie).
Juli 2008, Nadat mijn man naar aanleiding van uw schrijven met uw medewerkers contact opneemt, wordt er een medewerker van u bij ons langs gestuurd, om zo de klacht aan te horen en binnen uw bedrijf te bespreken en vervolgens aan ons een verslag te sturen over dit gesprek.
Augustus 2008, De maand waarin wij in de derde week bericht zouden krijgen inzake het gesprek, helaas dit gebeurd niet. Wij dachten nog even ons geduld te bewaren. Helaas.
Oktober 2008, nog geen bericht wij weer gebeld, krijgen we tot ons stomme verbazing te horen dat de medewerker die bij ons is geweest, niet meer na zijn vakantie is teruggekomen. Vreemd dat dit niet door iemand anders is overgenomen.
Tot op heden, weigeren uw medewerkers ons het verslag van het gesprek te sturen, kunt u ons uitleggen waarom, wij vinden dit nogal vreemd!
Wij hebben aan u de volgende vragen,
1.Waarom duurt dit allemaal zo lang, voordat wij antwoorden op onze vragen krijgen.
2.Waarom een medewerker sturen, terwijl dit tot niets lijdt?
3.Waarom krijgen wij een standaard brief en geen uitleg op onze vraag?
4.Waarom wordt er geen verslag naar ons gestuurd?
5.Waarom vindt u het nodig dat wij verzekerd blijven terwijl wij geen
€ 0.01 schuld bij u hebben?
6.Waarom u überhaupt deze belachelijke verzekering aansmeert bij een lening? U spreekt wel over de verzekering maar niet over de gevolgen hiervan! Bewust de verzekering aangegaan? Niet de inhoud hiervan, toen was het al te laat!
7.Wat is het risico als wij u vandaag nog onze polissen geven, scheelt dat in onze premie teruggaven? Omdat u anders van mening kunt zijn dat u tot 2011 risico heeft gelopen?????
8.Wanneer denkt u duidelijkheid voor ons te kunnen verschaffen.

Indien u van mening bent, onze brief ook maar enigszins af te wijzen, of deels te beantwoorden, omdat u misschien simpel weg hiervoor niet de juiste brieven in uw systeem heeft staan! Wensen wij eerst gehoord te worden inzake onze beklag! U begrijpt dat wij even geen behoefte meer hebben aan de medewerkers van uw werkvloer.

kweenie

Re: DSB VERZEKERINGEN waar je niet meer vanaf kan

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je gelijk met je lening verzekeringen sluit, dan ben je voor die verzekeringen natuurlijk wel afhankelijk van de voorwaarden van die verzekeringen, en niet van of de lening nog bestaat of niet. Als je verzekeringen een looptijd hebben tot 2011, dan zul je ze tot 2011 moeten betalen. En dan natuurlijk niet vergeten op tijd op te zeggen...

Dus antwoord op vraag 5: je hebt een verzekering afgesloten met, blijkbaar, een looptijd tot 2011. Daarom zul je tot 2011 moeten betalen.

En over vraag 6, waarom sluit je die verzekeringen af? Of anders gezegd, waarom sluit je een lening af als je daar zoveel dure verzekeringen bij moet afsluiten? En waarom lees je bij het afsluiten niet de voorwaarden?

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

U bent boos. Op DSB, maar U moet ook de schuld bij uzelf leggen. De praktijken van DSB zijn op het randje maar U dient zicht vooraf te verdiepen in de materie. Door dit niet gedaan te hebben snijdt U uzelf in de vingers. Op internet staan genoeg waarschuwingen tegen deze club. Als U op Google "dsb ervaringen" intikt staat Trosradar met alle ellende bovenaan. Matiging van uw toon zou U sieren.

truiko

Een goedemorgen, ik begrijp uw reactie, dit hadden wij zelf ook al bedacht, maar als mijn polissen in gaan op 25-01-2006 en ik ontvang deze pas in maart en de rest in mei, hoe kan ik dan de voorwaarden binnen 30 dagen lezen en als nog afzien van de verzekering? Het is voor ons een principe kwestie, als de verzekering niet kan worden stopgezet helaas, maar wij willen wel graag bericht en antwoord van de DSB en doormiddel van deze forum anderen waarschuwen.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

De tijd waarbinnen je kunt opzeggen gaat niet in na ingang van de verzekering, maar na ontvangst van de polisvoorwaarden. Dus als de polissen pas in maart of in mei zijn ontvangen, dan had je daarna nog de tijd om de polissen door te lezen en af te zien van de verzekeringen.

truiko

Wat u nu verteld, heb ik werkelijk nooit geweten, helaas is dit een dure les

sjorsie1982

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

internet staat vol met de meest schrijnende verhalen over dsb. Allemaal mensen die niet eerst de moeite hebben genomen om informatie over een bedrijf in te winnen.

Ze zeggen wel eens dat mensen meer tijd nemen met de keuze wat ze eten elke dag dan de tijd nemen om informatie door te lezen over een hypotheek/lening/verzekering die 30 jaar loopt....

btw, ik ben absoluut geen dsb fan hoor.

truiko

Dank jullie allemaal voor jullie reactie.

Ik kan het niet laten, wij weten dat we dom zijn geweest, hoeven we niet aan te twijfelen. Wij zullen ook nooit meer een beslissing nemen in een uur, zeker niet als er 4 personen om ons heen zitten en het product aan smeren.
Ook zijn wij ons bewust dat onze premie voor de eerste 5 jaar de lucht in geblazen wordt, maar als wij toch nu al aangeven niet meer verzekerd te willen zijn waarom krijgen wij onze premie's over de resterende 15 jaar minus 7.5% (ja u leest het goed) in de hele kleine regeltjes staat als u naar aanleiding van art.... in de eerste 5 jaar uw verzekering stopzet houden wij 7.5% aan kosten in (zeker de provisie van DSB) allemaal prima nemen we op de koop toe. maar dat hun onze resterende 15 jaar geld vast houden, vind ik niet fijn.

Ik had gehoopt op informatie, helaas krijgen wij alleen een reactie over onze onwetendheid en domheid. Ik hoop dat iedereen nu inziet dat wij dat zelf ook al hebben ingezien.

Mopke

Ongelezen bericht door Mopke »

Bij een kapitaal verzekering gekoppeld aan een lening met een overlijdens risico dekking hoeft u niet tot het einde te wachten.

wat u moet doen:

Een opzeg brief sturen waarin duidelijk staat vermeld dat u
de verzeking naar aanleiding van het inlossen van uw schuld wilt
beindigen en afkopen.

vervolgens moeten de polisnummers, uw gegevens, en een kopie
identiteits bewijs bijgevoegd worden.
zet er ook een tijds limiet in (bv 30 dagen)

stuur dit aangetekend op!

zij zijn verplicht om binnen 21 dagen u een brief te sturen dat zij het in behandeling hebben en dat het dan binnen 30 dagen dient afgehandeld te zijn.
mocht er geen reactie en actie ontstaan kunt u uw klacht indienen bij het kifit of verbond van verzekeraars.

hoop u zo wat meer duidelijkheid te hebben verschaft. dsb is inderdaad een drama om vanaf te komen, iets onder tebengen gaat daarin tegen zeer snel!

mvg

henk

Gesloten