Mijn man is per 1 februari overgestapt van zorgverzekeraar UNIVE naar VGZ. Hij heeft alle gegevens doorgegeven (ook van zijn oude verzekeraar) naar VGZ en is er van uit gegaan dat hij overgeplaats zou worden.
Na enige tijd ontving hij een polis van VGZ en nam daarbij aan dat hij nu bij VGZ verzekerd was. Wel schreef UNIVE nog premie af voor de maand februari, maar omdat UNIVE nogal achter liep met terugbetalingen etc hebben we niet direct gebeld met UNIVE. Toen voor de maand maart ook premie werd afgeschreven bij UNIVE hebben we toch maar gebeld (2 maanden lang een dubbele premie betaald). Volgens UNIVE was mijn man gewoon verzekerd bij UNIVE en was er niets opgezegd. Bij VGZ bleek hij ook verzekerd te zijn, dus dubbel verzekerd!
Dus hij wilde UNIVE opzeggen (wat hij dus via VGZ al had gedaan), maar dit kon niet meer volgens unive omdat het 2 maart was en per 1 maart kon je niet meer overstappen! NIET TE GELOVEN
Volgens UNIVE moest mijn man zijn zorgverzekering bij VGZ maar opzeggen (terwijl hij juist is overgestapt van VZG naar UNIVE)................................zucht, lang leve de zorgverzekeraars!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dubbel verzekerd door fout verzekeraar!
Re: Dubbel verzekerd door fout verzekeraar!
phili100,
Zet je ervaringen op papier en stuur deze naar onderstaand adres en je zult zien dat alles goed wordt afgehandeld.
V.G.Z. zorgverzekering
t.a.v. Team klachtenafhandeling
Antwoordnummer 9292
5600 VM Eindhoven
Succes
Zet je ervaringen op papier en stuur deze naar onderstaand adres en je zult zien dat alles goed wordt afgehandeld.
V.G.Z. zorgverzekering
t.a.v. Team klachtenafhandeling
Antwoordnummer 9292
5600 VM Eindhoven
Succes
-
De schuld bij de verzekeraar leggen is wel weer erg eenvoudig.
Wat heb je zelf gedaan om na te gaan of het allemaal wel goed ging. Zo te lezen niet zo heel veel.
Je bent zelf verantwoordelijk voor de opzegging. Je zou moeten begrijpen dat zorgverzekeraars het erg druk hebben door alle oversluitingen en dat er dan zaken blijven liggen.
Wat heb je zelf gedaan om na te gaan of het allemaal wel goed ging. Zo te lezen niet zo heel veel.
Je bent zelf verantwoordelijk voor de opzegging. Je zou moeten begrijpen dat zorgverzekeraars het erg druk hebben door alle oversluitingen en dat er dan zaken blijven liggen.
In de media is zoveel ruchtbaarheid gegeven aan het feit dat je zelf je zorgverzekering moet opzeggen als je overstapt, dat ik het nogal naief aan kortzichtig vind om de verzekeraars de schuld te geven. U had gewoon zelf beter op moeten letten.