LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dubbel verzekerd ivm vakantiewerk

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Rianne

Dubbel verzekerd ivm vakantiewerk

Ongelezen bericht door Rianne »

In de maand juli vorig jaar heb ik vakantiewerk gedaan. In die tijd was ik particulier verzekerd en heb ik daarvoor premie betaald. Van mijn salaris is echter ook premie ingehouden voor het ziekenfonds. Ik heb omdat ik dus dubbel verzekerd was het verschil teruggevraagd via een formulier bij AGIS zorgverzekeringen. Het blijkt dat ik nu maar 2 euro terug krijg, terwijl ik 22 euro aan mijn part. verzekering heb betaald en er ruim 19 euro ingehouden is van mijn loon. Ik heb AGIS gebeld en ze zeggen dat ik geen recht heb op het hele bedrag omdat het gecorrigeerd moet worden met een nominaal of zoiets. Ik snap er helemaal niets van. Kan iemand mij helpen?

Martina

Re: Dubbel verzekerd ivm vakantiewerk

Ongelezen bericht door Martina »

Dit klopt inderdaad, er wordt over die maand nominale premie nog ingehouden, je hebt nl. recht op ZF verzekering, moet je ook premie betalen, wat dubbel betaalde premie betreft, je krijgt alleen over de dagen dat je hebt gewerkt particuliere premie terug (excl.de wettelijke bijdragen)+ inderdaad de nom. premie van een hele maand. ]Dus je krijgt niet de premie terug die op je inkomen wordt ingehouden.[/b]

Gesloten