Mijn zus heeft al jarenlang een doorlopende reisverekering die op 12 september ten einde liep. Zij heeft vroegtijdig de verzekering opgezegd omdat ze de komende jaren niet meer op vakantie kan. Ze vertoeft echter tot 17 september op haar vakantie-adres. Daarom wilde ze zich voor vijf dagen bijverzekeren. Dit werd door de verzekeringmaatschappij geweigerd omdat ze dan al op haar vakantie-adres vertoeft. Wel kan ze zich voor de hele periode ( dus dubbel) verzekeren.
Ook de ANWB weigerde haar om die reden een verzekering voor 5 dagen. Wat telefonisch wel was toegezegd.
Is het niet van de gekke dat deze verzekeraar een dubbel premie opstrijkt als ze bijvoorbeeld 6 weken op vakantie gaat?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dubbele reisverzekering
Re: Dubbele reisverzekering
Wat bedoel je precies met dubbel verzekeren? Dat haal ik niet uit je verhaal.
Wat je zus beter had kunnen doen is voor deze vakantie een kortlopende reisverzekering af te sluiten. De doorlopende reisverzekering liep inderdaad maar tot de 12e. Ze had dit van te voren beter kunnen informeren. Helaas kun je geen reisverzekering meer afsluiten als je al op vakantie bent.
Wat je zus beter had kunnen doen is voor deze vakantie een kortlopende reisverzekering af te sluiten. De doorlopende reisverzekering liep inderdaad maar tot de 12e. Ze had dit van te voren beter kunnen informeren. Helaas kun je geen reisverzekering meer afsluiten als je al op vakantie bent.
Ik zal dat dubbel verzekeren even verduidelijken. Als de verzekering tot 12 september loopt dan heeft ze tot 17 september nog 5dagen te gaan. Dan zou je denken dat je voor die vijf dagen een kortlopende verzekering kan afsluiten. Maar dat is niet mogelijk. Stel dat ze op 1 september naar haar vakantie-adres vertrekt dan moet ze zich van 1 september tot 17 september verzekeren. Dus betaalt ze 12 dagen dubbel.
ahaa, dat bedoel je met dubbel verzekeren.....tja dat is inderdaad de consequentie als je je doorlopende reisverzekering opzegt.
Ik zie het probleem niet zo.Wat is er nu belangrijk? Goed verzekerd zijn of 12 dagen "dubbel" verzekerd zijn? Die paar centen.
Ik zie het probleem niet zo.Wat is er nu belangrijk? Goed verzekerd zijn of 12 dagen "dubbel" verzekerd zijn? Die paar centen.
Nou, daar ben ik het dus niet mee eens. De kranten staan vol over het onnodig dubbel verzekeren. Als je een half jaar op vakantie gaat dan gelden dezelfde regels en gaat het om meer dan een paar rotcenten. Oké, het goed verzekerd zijn, is het allerbelangrijkste. Helemaal mee eens. Toch vind ik het vreemd dat je een hele periode moet afsluiten terwijl er maar vijf dagen nodig zijn. En zo duidelijk zijn de regels nu ook weer niet want zelfs bij de ANWB kwamen ze er pas achter toen ze de gegevens in computer invoerden. Ook bij het hoofdkantoor werd eerst gezegds dat het wel kon. Het is dus geen gezeur maar een principekwestie
Lilu
Lilu
Laatst gewijzigd door lilu op 15 sep 2005 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
welk principe?
Uw doorlopende verzekering loopt gewoon af, omdat u die zelf hebt opgezegd.
u wilt een kortlopende verzekering sluiten, maar niet volgens de regels die verzekeraars daarvoor hanteren. Die verzekeraars mogen - net als u - zelf beslissen of ze een verzekering willen aangaan: als u het niet met die voorwaarden eens bent, hoeft u het niet te doen.
Wat u vraagt: zij moeten aan mijn voorwaarden voldoen. Welnu: daar mogen zij nee tegen zeggen. Zij dwingen u toch ook niet om tegen uw zin een verzekering te sluiten?
Uw doorlopende verzekering loopt gewoon af, omdat u die zelf hebt opgezegd.
u wilt een kortlopende verzekering sluiten, maar niet volgens de regels die verzekeraars daarvoor hanteren. Die verzekeraars mogen - net als u - zelf beslissen of ze een verzekering willen aangaan: als u het niet met die voorwaarden eens bent, hoeft u het niet te doen.
Wat u vraagt: zij moeten aan mijn voorwaarden voldoen. Welnu: daar mogen zij nee tegen zeggen. Zij dwingen u toch ook niet om tegen uw zin een verzekering te sluiten?
Nee, dat nog net niet. Wel doen ze er alles aan om je binnen te halen. Dit soort zaken staan dus in de piepkleine lettertjes. Dat het onduidelijk is, blijkt wel uit het feit dat zelfs medewerkers verkeerde informatie geven. Kortom, Ik vind het nog steeds raar dat, als je doorlopende verzekering afloopt in de periode dat je op vakantie bent, je niet voor een paar dagen kunt bijverzekeren. Maar goed, ik ben dan ook geen verzekaar.Zij dwingen u toch ook niet om tegen uw zin een verzekering te sluiten?