LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eenmalige afkoopsom uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
jana16

eenmalige afkoopsom uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jana16 »

Een eenmalige afkoopsom, die ook nog aftrekbaar is voor de belasting.
B.v. Je betaald 2500 euro ineens, je trekt dit af van de belasting en hupsakee alles wordt geregeld als je er van tussen trekt. Dit geeft bij mij vraagtekens. Ervaringen? Ik weet ook wel dat je geld wordt belegd. Maar hoe zit het 'als' je vlak daarna het loodje legt.
Graag reacties

Gast

Re: eenmalige afkoopsom uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Gast »

weet ik niet, ik leef nog. :lol: :lol:

Gast

Wat is precies je vraag? Dit is in feite een uitvaartverzekering waarbij je de totale premie in 1 keer betaalt. Wat is daar mis mee? Is het beter om levenslang jaarlijks premie te betalen?

En wat als je vlak daarna het loodje legt? Nou simpel, dan heb je een uitvaartverzekering en die verzorgt de uitvaart. Dat wil je toch als je zo'n verzekering sluit?

Stel je bij die belastingaftrek niet te veel voor. Je moet dit opgeven bij de aftrek ziektekosten (samen met ziekenfondspremie, ziektekosten, ziektekostenverzekering, enz.) en daar geldt uiteindelijk wel een hoge drempel. Misschien kom je niet eens aan aftrek toe, misschien voor slechts een klein bedrag.

EchteMeisje

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Het is zo geregeld dat een éénmalige koopsom (dus alle premie ineens)voor een zogenaamde natura-uitvaartverzekering inderdaad aftrekbaar is van je belastbaar inkomen.

Maar dat geldt alleen voor de natura-uitvaartverzekering en dus niet voor uitvaartverzekeringen die bij overlijden een geldbedrag aan de nabestaanden uitkeren om een begrafenis/crematie te regelen.

Het is volkomen legaal en nog aftrekbaar van de belasting ook.
Hartstikke mooi toch?

En als je je afvraagt of het nu wel echt kan neem dan contact op met je boekhouder/accountant. Die zal het je bevestigen.

Gast

Oh, ik ontken ook niet dat het formeel aftrekbaar is, alleen in de praktijk komt het bedrag dat je af mag trekken vaak niet (of slechts gedeeltelijk) boven de drempel uit.

Dus: de verkoopkr eet "Van de belasting aftrekbaar" klopt in theorie wel, in praktijk heb je er vaak weinig of niks aan.

Overigens, ik ben accountant, dus ik hoef het niet aan een boekhouder te vragen.

EchteMeisje

Ik had het ook niet tegen jou, Gast, maar tegen de topicstarter.

En dat je accountant bent zegt helemaal niets. Ik weet dat helaas veel accountants hun zaken niet op orde hebben en hun klanten zodoende veel geld kosten.

Maar dat is iets anders.

Gast

Nou snap ik er niks meer van. Eerst schrijf je:
En als je je afvraagt of het nu wel echt kan neem dan contact op met je boekhouder/accountant.
Dus: als je het echt wilt weten kun je het checken bij je accountant.
En daarna schrijf je:
En dat je accountant bent zegt helemaal niets.
Tja, wat is het nou?

Gast

NepMeisje denkt al een behoorlijk tijdje dat ze alles weet, maar spreekt zichzelf 9 van de 10 keer tegen.
Niet te veel op letten dus. :D

Gast

Nou daar heb ik een andere mening over ze komt heel zelfverzekerd en deskundig over en ze schrijft iedereen met goede argumenten onder de tafel. :shock: :D

EchteMeisje

Nou snap ik er niks meer van. Eerst schrijf je:

En als je je afvraagt of het nu wel echt kan neem dan contact op met je boekhouder/accountant.

Dus: als je het echt wilt weten kun je het checken bij je accountant.
En daarna schrijf je:

En dat je accountant bent zegt helemaal niets.

Tja, wat is het nou?
Ja, moet je luisteren: als je al bij iemand terecht moet kunnen is het je accountant/boekhouder. Bij de slager kom je niet veel verder natuurlijk.

Wat ik bedoel met mijn laatste opmerking is dat accountants vaak denken alles te weten op dat gebied, maar dat is helaas niet zo. Ik heb hier dagelijks, en nee dat is géén grapje, dagelijks mee te maken.

Gast

hahahhahaha, nepmeisje denkt ook alles te weten, maar dat is ook niet zo :lol:

Gast

Nou daar heb ik een andere mening over ze komt heel zelfverzekerd en deskundig over en ze schrijft iedereen met goede argumenten onder de tafel.

Gast

Ja, zelfverzekerd is ze wel. Zelfs onzin weet ze nog overtuigend op te schrijven.

Gast

o zelfverzekerd is ze wel???? en ze weet?????? kolder

EchteMeisje

Ik voel me zeer vereerd dat er zoveel mensen zijn die me kennen.

Misschien dat een speciaal topic over mij geopend kan worden waarin mensen hun grieven kwijt kunnen.

Op die manier kunnen andere topics gevrijwaard worden van enkele kneuzen die hun ei nu niet op de juiste plaats kwijt kunnen.
Natuurlijk kan men mij ook altijd zelf een mailtje sturen.

En ja, mocht je je geroepen voelen om hierop een negatieve reactie te geven, ben je inderdaad te dom voor woorden.

Marlêne

Ongelezen bericht door Marlêne »

Bij overlijden net na het afsluiten van een uitvaartverzekering (koopsom of premie) zal gewoon hetgeen dat is afgesproken in de polis uitbetaald worden (oftewel in natura). Dus het maakt niet uit of je nog 10 jaar leeft of misschien 2 maanden. Dus dit verlies is voor de verzekeraar.

Wel zal de verzekeraar altijd een beoordeling van het risico doen vooraf. Dit betekend dat je altijd een gezondheidsverklaring moet leveren (of je nu premie betaald of een koopsom. En bij overlijden wordt ook altijd de doodsoorzaak gevraagd. Wist de klant hiervan bij voorbaat en heeft dit verzwegen op de gezondheidsverklaring dat heb je natuurlijk wel een geval van verzwijging waardoor een verzekeringsmaatschappij niet tot uitbetaling hoeft over te gaan.

Gast

Geplaatst op 05 Jun 2004 18:08 door EchteMeisje

--------------------------------------------------------------------------------

Ik voel me zeer vereerd dat er zoveel mensen zijn die me kennen.

Misschien dat een speciaal topic over mij geopend kan worden waarin mensen hun grieven kwijt kunnen.

Op die manier kunnen andere topics gevrijwaard worden van enkele kneuzen die hun ei nu niet op de juiste plaats kwijt kunnen.
Natuurlijk kan men mij ook altijd zelf een mailtje sturen.

En ja, mocht je je geroepen voelen om hierop een negatieve reactie te geven, ben je inderdaad te dom voor woorden.
Goed gezegd meiske!

Gast

Nou ik vind het erg overdreven als iemand zo iets schrijft. 8)

nepmeisjefanNot

Ongelezen bericht door nepmeisjefanNot »

nou vooruit dan...... nepmeisje for president.... echt geweldig is....

Gesloten