Hallo mensen,
Ik had een eigen risico genomen van 500 euro. Dit scheelde mij ongeveer 20 euro per maand bij Univé. Maar nu zie ik dat het voor volgend jaar onvoordelig uitpakt. Het scheelt nu zo een 10 euro per maand.
Ik heb dit jaar niets gehad dus dat is toch mooi 20x12 euro is 240 euro voordeel. En dat op een risico van 500 euro. Alleen nu is het voordeel niet meer zo groot dus 10 euro per maand goedkoper.
Volgens mij zijn er erg weinig mensen die een eigen risico hebben?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eigen risico en de nieuwe prijzen
-
FlipKaneel
Re: Eigen risico en de nieuwe prijzen
Als je de prijzen vergelijkt dan maakt wel of geen eigen risico eigenlijk niet zo heel veel uit. Het scheelt wel een paar eurotientjes maar als je een keer een slecht gezondheidsjaar hebt dan ben je dus zo EUR 500,00 kwijt.
-
Mathilde D.
Re: Eigen risico en de nieuwe prijzen
Beste Roland, ik heb afgelopen jaar ergens gelezen dat ca. 8% van de mensen een eigen risico heeft genomen in 2006. Dus je bent niet de enige. Ook wij hebben het gevoel de enige te zijn, die bewust een eigen risico gekozen hebben. Mijn man is hiervoor overgestapt van Ohra naar FBTO( 75 euro korting t.o. 250 euro korting 2006). Ik ben in 2006 bij Ohra gebleven. In 2007 geeft Ohra 200 euro korting (voor 500 euro eigen risico). Omdat ik dit jaar geen schade heb gehad, had ik in 2006 dus 250 euro kunnen besparen als ik wel dat eigen risico van 500 euro met 250 euro korting bij een andere verzekeraar had gekozen. Nu moet ik dus beslissen of ik bij Ohra blijf. De korting bij Ohra is niet maximaal, dus ik overweeg een andere verzekeraar (FBTO of deFriesland voor de basisverzekering).Ik had een eigen risico genomen van 500 euro. Dit scheelde mij ongeveer 20 euro per maand bij Univé. Maar nu zie ik dat het voor volgend jaar onvoordelig uitpakt. Het scheelt nu zo een 10 euro per maand.
Alle verzekerden die gemiddeld genomen (een deel van) hun no-claim terugkrijgen, zouden beter af zijn MET een Eigen Risico: immers dat wordt pas aangesproken NA de no-claim. Alleen als je veel van huisartsenhulp gebruik maakt, vooral als dit in de avond of in het weekend is, is het NIET verstandig om Eigen Risico te nemen. (omdat dit ca. 75 euro per consult kost: dus 4x naar de huisarts in het weekend en je bent al over je kortingsbedrag ivm ER heen: 4x75=300 euro en dit is hoger dan de verleende korting van maximaal 250 euro per jaar).
Conclusie: in jouw geval zou ik een andere verzekeraar kiezen. Lastig!