LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eigen risico/ fout aannemer
Eigen risico/ fout aannemer
Enige tijd geleden hebben wij onze dakbedekking (plat dak) laten vernieuwen. De aannemer heeft de ontluchtingspijpen niet vervangen (wat wel had moeten gebeuren). Door het vervangen van de dakbedekking heeft de aannemer één van de ontluchtingspijpen beschadigd waardoor wij binnen in huis een behoorlijke waterschade hebben opgelopen. Nu keert de verzekering van de aannemer niet uit en moet ik de schade gaan verhalen bij mijn eigen verzekering. Nu blijkt dat ik € 300 eigen risico heb en deze moet betalen. Ik ben het hier natuurlijk niet mee eens. De schade is door toedoen van de aannemer. Volgens mij moet de verzekering van de aannemer nl. de schade wel vergoeden.
Wie kan mij advies geven! Ik ben het niet eens dat ik de eigen risico moet betalen.
Wie kan mij advies geven! Ik ben het niet eens dat ik de eigen risico moet betalen.
Re: Eigen risico/ fout aannemer
Geplaatst op 25 Apr 2005 13:01 door Gast
--------------------------------------------------------------------------------
Quote:
één van de ontluchtingspijpen beschadigd waardoor wij binnen in huis een behoorlijke waterschade hebben opgelopen.
Hoe kan een ontluchtingspijp waterschade veroorzaken ??????????
Sorry, vergeten te vermelden dat er een flinke scheur in de pijp is ontstaan door het vervangen.
Heeft de verzekeraar toegelicht waarom ze niet uitkeert.
In beginsel heb je ook niets met hun te maken. Je vorderingsrecht beperkt zich tot degene die de wanprestatie heeft geleverd. De aannemer dus. Of de aannemer wel of geen verzekering heeft is alleen maar voordelig of niet voor de aannemer.
U dient dus de aannemer zelf aansprakelijk te stellen.
Daarnaast zal uw eigen verzekeraar zelf de schade waarschijnlijk ook op de aannemer proberen te verhalen. U kunt vragen of zij uit serviceoverweging het verhaal van uw eigen risico daarin kunnen/willen meenemen.
succes
In beginsel heb je ook niets met hun te maken. Je vorderingsrecht beperkt zich tot degene die de wanprestatie heeft geleverd. De aannemer dus. Of de aannemer wel of geen verzekering heeft is alleen maar voordelig of niet voor de aannemer.
U dient dus de aannemer zelf aansprakelijk te stellen.
Daarnaast zal uw eigen verzekeraar zelf de schade waarschijnlijk ook op de aannemer proberen te verhalen. U kunt vragen of zij uit serviceoverweging het verhaal van uw eigen risico daarin kunnen/willen meenemen.
succes
Ik heb zojuist contact gehad met mijn verzekering. Mijn verzekeringsmaatschappij gaat de schade niet verhalen bij de verzekering van de aannemer. Ik ben zowieso mijn eigen risico van €300 kwijt. Wel gaf de adviseur van mijn verzekeringsmaatschappij het advies de €300 te verhalen bij de tegenpartij via mijn rechtsbijstandverzekering. Hoezo omslachtig!
Tevens heb ik een medewerker van de rechtsbijstand gesproken en die vond het ook een raar verhaal. Het goede nieuws is dat ik zeker de €300 kan verhalen bij de aannemer. Plus punt zou ik dan zo zeggen, maar hoelang gaat dit dan nog duren????........
Tevens heb ik een medewerker van de rechtsbijstand gesproken en die vond het ook een raar verhaal. Het goede nieuws is dat ik zeker de €300 kan verhalen bij de aannemer. Plus punt zou ik dan zo zeggen, maar hoelang gaat dit dan nog duren????........
-
Nee hoor Linda,
Dat hoeft echt geen jaren te duren, maar omdat daar nogal wat briefwisselingen tussen jouw rechtsbijstand en de aannemer bij komt kijken kun je maar het beste rekening houden met een maand of 4.
Dat hoeft echt geen jaren te duren, maar omdat daar nogal wat briefwisselingen tussen jouw rechtsbijstand en de aannemer bij komt kijken kun je maar het beste rekening houden met een maand of 4.
Tuurlijk nepmeisje.
In theorie zou het inderdaad niet langer dan een maand of 4 hoeven duren.
In de praktijk is dat echter niet zo.
In theorie zou het inderdaad niet langer dan een maand of 4 hoeven duren.
In de praktijk is dat echter niet zo.
Ach ja.... ik wacht nu al vanaf november 2004 die paar maanden kunnen er dan ook nog wel bij.