LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eigen risico verplicht betalen?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
lil_gomes
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2015 15:03

Eigen risico verplicht betalen?

Ongelezen bericht door lil_gomes »

Hallo allemaal..

Door een lek aan de cv leiding was er bij mij een lekkage ontstaan (huurhuis). Dit is toen na meerdere pogingen hersteld, maar nu zit ik dus met waterschade achteraf (aan de muren en plafond) Nou heb ik wel een inboedelverzekering ingeschakeld en hebben zij een herstelbedrijf ingeschakeld, maar krijg ik te horen dat een deel van de schade vergoed word, maar het niet het verven van de muren en dat ik dus een eigen risico van 150 euro daarvoor moet betalen (terwijl er nog niet eens iemand nog langs is geweest om de schade op te nemen) . Dus hierbij mijn vragen.... Het verven van de muren zal zelf eigenlijk niet eens 150 euro moeten kosten, word mijn eigen risico dan volledig gebruikt (ook al is het verven geen 150 euro?) Of zou ik dat verkeerd begrepen hebben?
Is het ook mogelijk dat ik datgene wat wel vergoed word, laat herstellen en het verven zelf doe zodat ik geen eigen risico hoef te betalen?

Groetjes,

Elly

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Eigen risico verplicht betalen?

Ongelezen bericht door langste adem »

Het lijkt me dat de WBV ook moet opdraaien voor alle gevolgschade als er schade ontstaat door een lekkage in iets wat je van hen huurt, het is namelijk de huurder die moet zorgdragen voor de opstalverzekering. Zeker weten doe ik het echter niet...... Vraag is of het de verhuurder de lekkage is is aan te rekenenen, bijvoorbeeld door gebrekkig onderhoud ofzo.

Maar afgezien daarvan, als er van tevoren wordt aangegeven dat het je 150 euro eigen risico gaat kosten , en de schade is beperkt tot een blikje verf wat je er zelf op wil smeren zou ik het herstelbedrijf laten weten dat ze de schilderwerkzaamheden niet hoeven uit te voeren . Als je het laat doen kom je namelijk wel al gauw aan die 150 euro (voorrijkosten, uurtarief professionele schilder, verf)

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Eigen risico verplicht betalen?

Ongelezen bericht door henk51 »

Ik denk dat u een inboedelverzekering heeft afgesloten met een eigen risico van 150 euro per schade geval.In dat geval is de uitkering minus 150 euro. Netjes dat ze dat van te voren aan u meedelen.
Dus u kunt nu vooraf kiezen zelf doen of uitbesteden. Hoe duurder de verzekering hoe lager het eigen risico en uitgebreider de herstelwerkzaamheden.

gr Henk

Gesloten