snepke schreef:Die 6 of 11 euro boeit me niet.
Ik vind het belachelijk dat ik daar tot 2034 op moet wachten.
Kreeg in 1997 een brief dat die beeindigd was
Blijkt dus niet het geval.
Willen ze die 6 euro niet wegwerken.
En dan nog hoe je te woord word gestaan.
Wel: Vraag een kopie van de polis met bijbehorende polisvoorwaarden en kijk wat je rechten en plichten zijn.
Mag je afkopen en uitkeren?
Heb je recht op (Jaar-)overzichten?
Moet je dit 'kapitaal' opgeven bij de belastingen?
Moet je je verplicht identificeren om recht te blijven houden op dit 'kapitaal'?
De verzekeraar heeft ook zo haar plichten als die persé deze polis wil handhaven.
En kijk daarbij vooral ook vast de fiscale eisen. Bij sommige producten moet je bij voortijdige afkoop namelijk een fiscale boete betalen. En soms is die boete niet afhankelijk van de afkoopwaarde maar van de inleg. Het zou vervelend zijn als je daardoor meer boete zou moeten betalen dan de paar euro die je van ze krijgt.
Weet je wat ik doe, laat ze het maar houden tot 2034. Ik reageer niet meer op hun. Ik vul niets in en laat niets meer weten. Laat ze maar brieven sturen die ik moet invullen. Ik doe het niet. Hebben hun er werk van niet ik. Als hun moeilijk doen om die 6 euro, kan ik dat ook.
In 2004 een levensverzekering en ongevallen verzekering afgesloten bij Hamburg Mannheimer (nu Ergo).
De overeenkomst geeft aan dat men recht heeft op winstaandelen (als die er zijn). Ik heb echter nog nooit een winstaandeel gezien? Maw er is dus nooit winst gemaakt... Is dat niet vreemd? Weet iemand hoe dit zit?
Inderdaad, een beller is sneller, maar bewijs heeft u niet. En maar al te vaak, ook hier op het forum, horen wij dan: ik heb gebeld, ik heb gebeld, ik heb gebeld ....... genoeg reden om te klagen, maar vooraf iets op papier zetten was dan vaak te veel gevrasgd.
Het beste is bellen om het te bespreken, en schriftelijk (email) bevestigen wat is besproken. Gaat sneller en beter, omdat alleen schriftelijke communicatie het recept is voor misverstanden die in een gesprek vaak direct kunnen worden opgelost.
Ik zou het gesprek opnemen. Dat zal Ergo waarschijnlijk ook doen. Wel een van te voren zeggen. Dat zal Ergo ook doen, voordat hun opname van het gesprek wordt gestart.