Nee hoor als de politie in pv heeft aangegeven wie de schuldige is, is dat simpel.langste adem schreef:Volgens mij moeten beide partijen het schadeformulier ondertekenen om achteraf discussie te voorkomen bij het bepalen wie er nu schuldig is. Dat is uiteraard niet altijd mogelijk.
Als de vrachtwagenchauffeur als schuldige wordt aangewezen is het vrij waarschijnlijk dat u alle kosten kunt verhalen op die verzekering. Als u de schuldige bent zal uw WA verzekering de schade aan de ander betalen, maar dan is het nog maar de vraag of u uw eigen spullen vergoed krijgt.
Overigens zegt mijn gevoel dat u de schade kunt verhalen, aangezien in Nederland de "zwakkere verkeersdeelnemer" beschermt wordt.
Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Artikel_18 ... erkeerswet
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Europees schadeformulier alleen ingevuld door tegenpartij
Re: Europees schadeformulier alleen ingevuld door tegenpartij
-
Jij bent echt gruwelijk eigenwijs politie zal nooit en te nimmer hier een uitspraak over doen dat mogen ze nl niet ook niet in een PV.
Een PV is niks meer niks minder dan weergave van de gebeurtenissen en feiten, ik denk dat we alle rechters maar naar huis gaan sturen want uiteindelijk bepaald bij STRAFZAKEN altijd nog de rechtbank wie er veroordeelt wordt ja of nee.
En in dit soort gevallen zal dit uiteindelijk bij de kantonrechter komen die veroordeelt de ene of de andere of beide voor 50% alleen dat civiele deel staat compleet los van de verzekering die bepalen de schuldvraag verzekeringstechnisch wel, dat doe jij niet ik niet en ook een rechter niet.
Kortom zoals in elk topic heb je de klok horen luiden maar je weet compleet niet waar de klepel hangt.
Een PV is niks meer niks minder dan weergave van de gebeurtenissen en feiten, ik denk dat we alle rechters maar naar huis gaan sturen want uiteindelijk bepaald bij STRAFZAKEN altijd nog de rechtbank wie er veroordeelt wordt ja of nee.
En in dit soort gevallen zal dit uiteindelijk bij de kantonrechter komen die veroordeelt de ene of de andere of beide voor 50% alleen dat civiele deel staat compleet los van de verzekering die bepalen de schuldvraag verzekeringstechnisch wel, dat doe jij niet ik niet en ook een rechter niet.
Kortom zoals in elk topic heb je de klok horen luiden maar je weet compleet niet waar de klepel hangt.
Hetzelfde geldt voor jou.daffyduck80 schreef:
-
Alleen 1 verschil ik weet wel waar ik het over heb en ga geen leugens vertellen zoals sommige Wannabee juristjes hier.
Vertel dan eens precies waarom die rolstoel daar niet mag komen.
Goede vraag: zal met meer dan normale interesse het antwoord lezen. Want kennelijk heb jij met eigen ogen deze verkeerssituatie en het ongeluk zien gebeuren.puma73 schreef:Vertel dan eens precies waarom die rolstoel daar niet mag komen.
-
Lees de vraag zelf maar eens door en kijk dan eens naar het Nederlandse wegennet en roep dan.
<zucht> Het is geen rolstoel, het is een FIETS !.Vertel dan eens precies waarom die rolstoel daar niet mag komen.
Heb de vraag gelezen, maar over het Nederlandse wegennet staat niets in de vraag. Wel dat mevrouw met een "speciale fiets" rechtdoor wilde en de vrachtwagen rechtsaf. Nogmaals, waar blijft uw aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat dit geen fiets was? Een speciale weliswaar, maar het was geen scootmobiel maar een handbike, ten overvloede: een bike is een fiets!!daffyduck80 schreef:Lees de vraag zelf maar eens door en kijk dan eens naar het Nederlandse wegennet en roep dan.
-
Zeker geen rijbewijs ja dan weet je niet hoe de wegen in NL eruit zien daar kan u ook niks aan doen.
Of het nu een fiets of rolstoel is doet eigenlijk niet eens terzake.
De reclames zijn zo mooi FIETSERS BLIJF UIT DE DODE HOEK, als je het verhaal goed leest zat TS dus in de dode hoek.
Daar er ook al getuigen waren die tegenspreken dat TS er eerder stond kan jezelf teruglezen.
Als ie er nl eerder gestaan had was ie wel opgemerkt door de chauffeur.
Of het nu een fiets of rolstoel is doet eigenlijk niet eens terzake.
De reclames zijn zo mooi FIETSERS BLIJF UIT DE DODE HOEK, als je het verhaal goed leest zat TS dus in de dode hoek.
Daar er ook al getuigen waren die tegenspreken dat TS er eerder stond kan jezelf teruglezen.
Als ie er nl eerder gestaan had was ie wel opgemerkt door de chauffeur.
Al sta je in de dode hoek, dan heb je bij rechtdoorgaand verkeer nog altijd voorrang boven afslaand verkeer.
Dat het gevaarlijk is, staan in ern dode hoek is een ander verhaal.
Dat het gevaarlijk is, staan in ern dode hoek is een ander verhaal.
-
Ja dat klopt maar als die chauffeur je niet ziet omdat jij je er tussen hebt gewrongen dan ben je dus helaas zelf aansprakelijk.
In het geval van TS zal dat dus uiteindelijk neerkomen op 50/50 qua schade.
Daarom het verhaal lezende en verklaring volgens TS van diverse getuigen dat ie dus naderhand er pas naast heeft gestaan.
Anders had de chauffeur hem wel zien staan.
Maar dat staat compleet los van de onzin van Olaf dat de politie uitmaakt wie er schuldig is dat doen ze niet en dat mogen ze niet.
In het geval van TS zal dat dus uiteindelijk neerkomen op 50/50 qua schade.
Daarom het verhaal lezende en verklaring volgens TS van diverse getuigen dat ie dus naderhand er pas naast heeft gestaan.
Anders had de chauffeur hem wel zien staan.
Maar dat staat compleet los van de onzin van Olaf dat de politie uitmaakt wie er schuldig is dat doen ze niet en dat mogen ze niet.
Nee, da's waar, pas 56 jaar.daffyduck80 schreef:Zeker geen rijbewijs
Nee, natuurlijk weet ik niet hoe de wegen er in Nederland uitzien. Domme aanval, alweer, over iemand.ja dan weet je niet hoe de wegen in NL eruit zien daar kan u ook niks aan doen.
Dat is geen antwoord, geef antwoord op mijn vraag en draai er niet omheen. Je zit namelijk uit je nek te kletsen.daffyduck80 schreef:Lees de vraag zelf maar eens door en kijk dan eens naar het Nederlandse wegennet en roep dan.
-
Klets ik uit mijn nek.
Zullen we even afspreken en samen naar oom agent gaan en vragen of de politie de schuldvraag gaat bepalen.
Ik kan je nu het antwoord al geven nee dat bepaalt men NIET
Antwoord is allang en breed verteld.
Zullen we even afspreken en samen naar oom agent gaan en vragen of de politie de schuldvraag gaat bepalen.
Ik kan je nu het antwoord al geven nee dat bepaalt men NIET
Antwoord is allang en breed verteld.
Dit is de vraag waar ik antwoord op wil.puma73 schreef:Vertel dan eens precies waarom die rolstoel daar niet mag komen.
En als dat fietspad er niet is??daffyduck80 schreef:Ik zit al veel langer op dit forum.
Alleen zou het eens handig zijn als er gewoon eens niet van die Wannabee juristen zouden zitten hier die TS compleet verkeerde info geven.
Maar er staan er veel op de nominatie om te gaan dus dat probleem lost zich binnen zeer korte tijd zelf op hier.
En rolstoel is het niet en als het dat wel was mag ie niet op de weg rijden enkel en alleen stoep of fietspad.
Of heb jij weleens een rolstoel gezien die 50 kan rijden
Dus je zit in de illegaliteit. Hij is fijn Vooral omdat je zoveel lijkt te weten. Not. Een fietser, een gewone fietser maakt ook geen 50 km op een weg en toch mag hij/zij er rijden. Lees jij eigenlijk snelweg/autoweg of zoiets? Ik snap geen worst van a je beweringen, zal wel aan mij liggen. Hoewel...daffyduck80 schreef:Ik zit al veel langer op dit forum.
U hebt maar een wonderlijk idee van wegen in Nederland. Er zijn genoeg gewone wegen zonder fietspad of fietsstrook, zelfs zonder stoep, waar dus een fiets en ook een rolstoel mag komen.
Binnen de bebouwde kom hier in Den Bosch kan ik genoeg plaatsen aanwijzen waar EN vrachtwagens mogen rijden EN fietsers op de zelfde rijbaan en waar ook nog wel eens een fietser in de dode hoek aangereden is.En rolstoel is het niet en als het dat wel was mag ie niet op de weg rijden enkel en alleen stoep of fietspad.
Of heb jij weleens een rolstoel gezien die 50 kan rijden
Met fiets gewoon nooit naast een vrachtwagen gaan staan, ook al mag dat maar altijd er achter blijven. Maar goed... dat is mosterd na de maaltijd.