| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] expiratie levensverzekering
-
van akelijen
expiratie levensverzekering
Ik heb een levensverzekering afgesloten voor mijn dochter en zoon die uitbetaalde op hun 18 jaar.Mijn zoon heeft vijf jaar geleden uitbetaling gekregen à E 55032,01.Nu vijf jaar later ,om precies te zijn, volgt mijn dochter.Via een schrijven krijg ik het uit te betalen bedrag toegezonden,zonder verdere berekeningen wat verdere kosten zijn geweest terwijl mijn daar vorig jaar,onder druk denk ik wel een schrijven is over gedaan,hoe hoog de uitkering zou bedragen.
Nu een jaar later volgt het uit te keren bedrag,zonder verdere berekingen,en dat er toch gewoon elke maand E33,16 is gespaard.
Naar mijn idee klop er niets van temeer omdat de periode dat mijn zoon uitgekeerd kreeg ook een slecht beursjaar was en we nu vijf jaar later,ook een slecht beursjaar maar toch.Het gespaarde was maar voor de helft belegd en de verhouding met deze twee polissen is een beetje erg weg.Het uit te keren bedrag is nu E 6.965,00 erklopt in mijn ogen weinig van graag u reactie hierop.P.S Het betreft het polisnr zoon
L10096271 ,dochter L10096176
Nu een jaar later volgt het uit te keren bedrag,zonder verdere berekingen,en dat er toch gewoon elke maand E33,16 is gespaard.
Naar mijn idee klop er niets van temeer omdat de periode dat mijn zoon uitgekeerd kreeg ook een slecht beursjaar was en we nu vijf jaar later,ook een slecht beursjaar maar toch.Het gespaarde was maar voor de helft belegd en de verhouding met deze twee polissen is een beetje erg weg.Het uit te keren bedrag is nu E 6.965,00 erklopt in mijn ogen weinig van graag u reactie hierop.P.S Het betreft het polisnr zoon
L10096271 ,dochter L10096176
Re: expiratie levensverzekering
Is op deze manier geen zinnig woord over te zeggen, al is het verschil inderdaad wel groot te noemen..
Beide polissen zijn op een andere datum ingegaan neem ik aan. Dan is dus het moment van inkoop, de premie die gebruikt wordt om aandelen te kopen ook van belang. Als er bij uw zoon in alleen op opwaartse beurs is gekocht, is er altijd "winst" gemaakt. Is er vervolgens in een neerwaartse periode voor uw dochter ingekocht, dan is de winst natuurlijk al ver te zoeken, daaroverheen de sterke beursdaling die onlangs is geweest werkt er nog eens extra overheen.
Wat ook nog van belang is, is de premieduur gelijk geweest voor beide polissen?
Bel anders eens met Aegon (aan de polisnummers te zien is dat de maatschappij?) of met uw t.p.
Beide polissen zijn op een andere datum ingegaan neem ik aan. Dan is dus het moment van inkoop, de premie die gebruikt wordt om aandelen te kopen ook van belang. Als er bij uw zoon in alleen op opwaartse beurs is gekocht, is er altijd "winst" gemaakt. Is er vervolgens in een neerwaartse periode voor uw dochter ingekocht, dan is de winst natuurlijk al ver te zoeken, daaroverheen de sterke beursdaling die onlangs is geweest werkt er nog eens extra overheen.
Wat ook nog van belang is, is de premieduur gelijk geweest voor beide polissen?
Bel anders eens met Aegon (aan de polisnummers te zien is dat de maatschappij?) of met uw t.p.
-
van akelijen
De levensverzekeringen zijn op dezelfde datum ingegaan.Vandaar het onbegrijpelijke.
Zat er toevallig ook een uitkering in deze polis verwerkt bij overlijden van uzelf?
Inhoud van de polissen beiden gelijk, dus beide polissen hebben inderdaad deels gespaard, deels belegd?
Klopt het bedrag voor uw zoon wel??
Inhoud van de polissen beiden gelijk, dus beide polissen hebben inderdaad deels gespaard, deels belegd?
Klopt het bedrag voor uw zoon wel??
-
van akelijen
zelfde polissen en zelfde begindata`s
Dus u heeft voor uw zoon 13 jaar lang maandelijks premie betaald,
€ 33,16 per maand, en 5 jaar geleden € 55.032,01 hiervoor teruggekregen.
Voor uw dochter was toen ook al 13 jaar premie betaald, en die is nu 5 jaar later 18, en er is voor haar 18 jaar premie betaald a € 33,16 per maand. Uitkering nu € 6.965,00.
Dit is wat ik ervan kan maken op uw opmerking dat ze dezelfde ingangsdatum hebben gehad.
Het eerste lijkt mij erg onwaarschijnlijk veel nu ik het zo lees, het tweede lijkt mij zoals het op dit moment is reeel. Tenminste op basis van de gegvens die u nu neerzet...
€ 33,16 per maand, en 5 jaar geleden € 55.032,01 hiervoor teruggekregen.
Voor uw dochter was toen ook al 13 jaar premie betaald, en die is nu 5 jaar later 18, en er is voor haar 18 jaar premie betaald a € 33,16 per maand. Uitkering nu € 6.965,00.
Dit is wat ik ervan kan maken op uw opmerking dat ze dezelfde ingangsdatum hebben gehad.
Het eerste lijkt mij erg onwaarschijnlijk veel nu ik het zo lees, het tweede lijkt mij zoals het op dit moment is reeel. Tenminste op basis van de gegvens die u nu neerzet...
-
van akelijen
68fq3Het bedrag vanmijn zoon klopt ook niet moet zijn E5532,01.Maar het gaat mij niet zozeer om de hoogte van bedrag,de verhouding met elkaar is een beetje scheef meer gespaard in het 2e geval lage beurskoers in beide gevallen.
Lol, niets aan de hand dus...
Beurskoers 5 jaar terug was toch nog wel redelijk meer als nu.
Om de AEX maar even als basis te gebruiken, was deze begin 2004 340 punten. Nu is deze ongeveer 250 punten.
Maar wat er in die vijf jaar is gebeurd is ook belangrijk.
Kijk maar eens op:
http://www.telegraaf.nl/dft/analyse/int ... ek/?qn=AEX
en kies waar dan interday staat eens voor Laatste 5 jaar. De premie die in die 5 jaar is ingelegd heeft men dus altijd duurder moeten kopen dan dat deze nu waard is. nog een geluk dat u deels niet beleggen heeft gedaan...
Maar ik zie in iedergeval geen reden meer voor paniek...
Beurskoers 5 jaar terug was toch nog wel redelijk meer als nu.
Om de AEX maar even als basis te gebruiken, was deze begin 2004 340 punten. Nu is deze ongeveer 250 punten.
Maar wat er in die vijf jaar is gebeurd is ook belangrijk.
Kijk maar eens op:
http://www.telegraaf.nl/dft/analyse/int ... ek/?qn=AEX
en kies waar dan interday staat eens voor Laatste 5 jaar. De premie die in die 5 jaar is ingelegd heeft men dus altijd duurder moeten kopen dan dat deze nu waard is. nog een geluk dat u deels niet beleggen heeft gedaan...
Maar ik zie in iedergeval geen reden meer voor paniek...
-
van akelijen
Ik wil hartelijke danken voor uw advies en zal mij hier verder nog in verdiepen en geloof dat mij er toch neer zal moeten leggen bij het geleden verlies.dank u