Hallo
Ik heb een probleem waar ik eigenlijk heel erg mee zit. Wij hebben een auto verzekering bij FBTO. sinds dec 2012 hebben wij een nieuwe auto. wij de verzekering entjes omgezet naar de nieuwe auto. wij dachten dat er niks aan de hand was. zo als elke maand dachten wij dat er gewoon werd afgeschreven door fbto. nu komt het. al die maanden blijkt er niet afgeschreven te zijn. terwel we wel de groene kaart hebben gehad. nu kwam ik er achter dat we dus niet hebben betaald. ik netjes een regeling treffen, denk je okee goed geregeld. nu kijk ik net op de bank rekening . hebben die mensen het alsnog in 1 keer afgeschreven. wij leven van een basis inkomen met zen 2tjes. niks mis mee kom normaal goed rond. maar nu kom ik dus niet meer rond. heb FBTO gebeld krijg ik te horen ja het is onze fout maar terug draaien kunnen we niet meer. we doen volgende week ook de nieuwe premie afschrijven. en hoe u rond moet komen is nu u probleem. Terug storten kon ook niet meer volgens de bank
Wat moet ik nu doen?
Ben ten einde raad
plaes help
Groetjes Lora
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] FBTO auto verzekering
Re: FBTO auto verzekering
U kijkt nooit op uw rekening afschriften,als u ze krijgt dichte envelop in het laatje, en aan het eind van de maand het restant saldo pinnen en denken alles is betaald dus dit is over.sinds dec 2012 hebben wij een nieuwe auto. wij de verzekering entjes omgezet naar de nieuwe auto. wij dachten dat er niks aan de hand was. zo als elke maand dachten wij dat er gewoon werd afgeschreven door fbto. nu komt het. al die maanden blijkt er niet afgeschreven te zijn.
Beetje naief dat blijkt wel,dit had u in januari al kunnen zien en maatregelen kunnen nemen,wat u nu moet doen bij elk rekeningafschrift goed controleren of alles wel degelijk is afgeschreven,of dit via telebankieren blijven controleren.
U heeft 1 mazzel het vakantiegeld komt waarschijnlijk deze maand is uw zorg weer opgelost.maar nu kom ik dus niet meer rond
gr Henk
Je moet het positief zien: je hebt de afgelopen tijd waarschijnlijk leuke dingen van dat geld gedaan die je anders niet gedaan had.
Beste Lorad,
Als het een automatische incasso is kun je hem laten storneren en daarna gelijk het bedrag volgens de regeling overmaken. Maar of dit de handigste oplossing is weet ik niet. Je moet wel uitkijken dat ze je verzekering niet opschorten of je als wanbetaler registreren.
Gr. harley
Als het een automatische incasso is kun je hem laten storneren en daarna gelijk het bedrag volgens de regeling overmaken. Maar of dit de handigste oplossing is weet ik niet. Je moet wel uitkijken dat ze je verzekering niet opschorten of je als wanbetaler registreren.
Gr. harley
-
Dus als ik het goed begrijp was je in de veronderstelling dat je een betalingsregeling hebt, en dan dat nu de premie over al die maanden in één keer is afgeschreven?
In dat geval zou ik zeker niet storneren. Je boekt dan een bedrag terug dat je al lang had moeten betalen. Dan kun je met zekerheid een opschorting van de dekking verwachten, plus een aanmaning, en weet ik veel wat nog meer.
Dat je niet rond kunt komen is inderdaad nu jouw pakkie-an. Je hebt een verzekering afgesloten, FBTO heeft aan zijn verplichtingen voldaan door je een dekking te geven, nu verlangen ze gewoon dat je alsnog betaalt, en aangezien je voor een automatische incasso hebt getekend mogen ze dat inderdaad doen.
Nog één, of anderhalf weekje krap, en dan is je geld weer binnen, het is even niet anders.
In dat geval zou ik zeker niet storneren. Je boekt dan een bedrag terug dat je al lang had moeten betalen. Dan kun je met zekerheid een opschorting van de dekking verwachten, plus een aanmaning, en weet ik veel wat nog meer.
Dat je niet rond kunt komen is inderdaad nu jouw pakkie-an. Je hebt een verzekering afgesloten, FBTO heeft aan zijn verplichtingen voldaan door je een dekking te geven, nu verlangen ze gewoon dat je alsnog betaalt, en aangezien je voor een automatische incasso hebt getekend mogen ze dat inderdaad doen.
Nog één, of anderhalf weekje krap, en dan is je geld weer binnen, het is even niet anders.