LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] FBTO loonbeslag via Syncasso

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Arashy
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jan 2017 22:45

FBTO loonbeslag via Syncasso

Ongelezen bericht door Arashy »

In 2015 hebben we onze eigen risico van 2 keer een bedrag van 14.53 en 14.66 aan FBTO betaald eentje op 29-12-2015 en de andere op 25-11-2015 vervolgens een brief van Syncasso(deurwaarder) dat die bedragen nog open staan, Fbto gebeld en bewijzen getoond en het zou verder afgehandeld worden door hun dus nergens zorgen over maken, paar maanden later weer een brief deurwaarder voor een rechtbank zitting over het zelfde kwestie, weer heen en weer gebeld en bij fbto klacht ingediend en weer zou het geregeld worden want er was inderdaad op tijd betaald,8 maanden later dus nu kreeg ik van mijn werkgever te horen dat er loonbeslag is van deurwaarder voor ja hoor dezelfde kwestie, nu na 100 mails en 100 belletjes verder, wordt er gezegd dat het wel terecht is want ik had maar op de zitting aanwezig moeten zijn, want ik heb wel betaald maar de deurwaarder kosten( 547 euro) moeten nog wel betaald worden, er wordt gezegd dat een bedrag niet op tijd is betaald namelijk 14,66 is bij hun als betaald genoteerd op 1 April 2016 terwijl ik met bewijs(bank afschrift) laat zien dat het 25-11-2015 is betaald. ze willen maar niet luisteren en terwijl ze wel excuses aanbieden dat ze onze eerste klacht niet goed hebben afgehandeld dus zo krom dubbelzinnig, je voelt je machteloos terwijl je helemaal gelijk hebt, dit zijn gewoon criminele praktijken in mijn ogen, over de rug van hardwerkende mensen op deze manier geld verdienen, door mijn loonbeslag staat mijn baan op het spel omdat mijn baan gevoelig is en eist een gezonde financiële situatie, ik ga hier werk van maken , zal een advocaat in dienst nemen en via sociaal media en alle andere kanalen mijn stem laten horen en Nederland waarschuwen voor een amateuristische en onprofessionele bedrijf dat FBTO heet. ik zal ook geen genoegen nemen met een excuus. Iemand nog een suggestie of soortgelijke ervaring?

Dank!
Laatst gewijzigd door Radar op 23 jan 2017 17:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast: spelling gecorrigeerd

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: FBTO loonbeslag via Syncasso

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Arashy schreef:In 2015 hebben we onze eigen risico van 2 keer een bedrag van 14.53 en 14.66 aan FBTO betaald eentje op 29-12-2015 en de andere op 25-11-2015 vervolgens een brief van Syncasso(deurwaarder) dat die bedragen nog open staan, Fbto gebeld en bewijzen getoond en het zou verder afgehandeld worden door hun dus nergens zorgen over maken, paar maanden later weer een brief deurwaarder voor een rechtbank zitting over het zelfde kwestie, weer heen en weer gebeld en bij fbto klacht ingediend en weer zou het geregeld worden want er was inderdaad op tijd betaald,8 maanden later dus nu kreeg ik van mijn werkgever te horen dat er loonbeslag is van deurwaarder voor ja hoor dezelfde kwestie, nu na 100 mails en 100 belletjes verder, wordt er gezegd dat het wel terecht is want ik had maar op de zitting aanwezig moeten zijn, want ik heb wel betaald maar de deurwaarder kosten( 547 euro) moeten nog wel betaald worden, er wordt gezegd dat een bedrag niet op tijd is betaald namelijk 14,66 is bij hun als betaald genoteerd op 1 April 2016 terwijl ik met bewijs(bank afschrift) laat zien dat het 25-11-2015 is betaald.
Wacht even: je slaat een heel deel van het verhaal over. Normaal gesproken schrijft FBTO middels automatische incasso af of krijg je een acceptgiro met een betalingskenmerk. Als de betaling niet is geregistreerd heb je dus zelf niet het juiste betalingskenmerk of je relatienummer ingevuld.

Ik mis in je verhaal hoe je met de deurwaarder hebt gecommuniceerd. De deurwaarder zou je nooit hebben gedagvaard als je aan hem/haar had aangetoond dat er betaald was. FBTO had het immers al uit handen gegeven. Waarom heb jij niet met de deurwaarder gecommuniceerd en de aanmaningen van de deurwaarder genegeerd? Waarom ben je niet verschenen op de zitting?

De rechter heeft je dus veroordeeld tot betaling. Dit vonnis is aan jou betekend. Waarom heb je toen niets gedaan? Niet gecommuniceerd met de deurwaarder? Natuurlijk gaat de deurwaarder beslagleggen als je een vonnis van de rechter negeert!
Arashy schreef:ze willen maar niet luisteren en terwijl ze wel excuses aanbieden dat ze onze eerste klacht niet goed hebben afgehandeld dus zo krom dubbelzinnig, je voelt je machteloos terwijl je helemaal gelijk hebt, dit zijn gewoon criminele praktijken in mijn ogen, over de rug van hardwerkende mensen op deze manier geld verdienen, door mijn loonbeslag staat mijn baan op het spel omdat mijn baan gevoelig is en eist een gezonde financiële situatie, ik ga hier werk van maken , zal een advocaat in dienst nemen en via sociaal media en alle andere kanalen mijn stem laten horen en Nederland waarschuwen voor een amateuristische en onprofessionele bedrijf dat FBTO heet. ik zal ook geen genoegen nemen met een excuus. Iemand nog een suggestie of soortgelijke ervaring?
Je geeft hier FBTO de schuld van de terechte acties van een deurwaarder. Immers heeft de deurwaarder een vonnis. FBTO had de zaak al uit handen gegeven dus heeft nu even niets meer mee te maken. Heb jij in jouw communicatie met FBTO überhaupt aangegeven dat de deurwaarder al was ingeschakeld? Ik betwijfel het eerlijk gezegd.

Ben zelf ook klant bij FBTO en ben tot op heden altijd netjes geholpen.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: FBTO loonbeslag via Syncasso

Ongelezen bericht door john18 »

Even op een rijtje

Je krijgt een dagvaarding maar je bent niet geweest omdat fbto het zou regelen?
Heb je de vonnis gehad met een betekening dat er beslag wordt gelegd?
Heb je op papier dat fbto het zou regelen met de incassobureau?

Moneyman
Berichten: 31143
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: FBTO loonbeslag via Syncasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hm, het verhaal loopt vrijwel parallel aan een ander topic hier. Andere variablelen, zelfde casus.
john18 schreef:Even op een rijtje

Je krijgt een dagvaarding maar je bent niet geweest omdat fbto het zou regelen?
Heb je de vonnis gehad met een betekening dat er beslag wordt gelegd?
Heb je op papier dat fbto het zou regelen met de incassobureau?
Dit zijn inderdaad exact de drie vragen waar het omdraait.

Arashy
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jan 2017 22:45

Re: FBTO loonbeslag via Syncasso

Ongelezen bericht door Arashy »

Beste,
Ik heb een mail met de bankafschrift naar de deurwaarder gestuurd die mail heb ik ook nog en ze volgende dag gebeld, ze zeiden dat ze alles op halt zetten en dit met fbto gaan afhandelen, ik vroeg om een mail met wat ze mij net vertelden maar dat deden ze niet, paar dagen later FBTO gebeld en die beweerden ook dat het inderdaad betaald was( via acceptgiro met betalings kenmerk) ook te zien op de bankafschrift, affijn tijdje later komt weer een brief voor de rechtzitting nigmaals gemaild en gebeld, en dit is het stukje waar fbto hun excuses voor aanbieden omdat toen ook een klacht indiende, maar werd verteld dat het bedrag toch 1 april was binnenngekomen terwijl ik ze nogmaals alle bewijzen opstuurde dat het niet zo was, ik hoefde me maar geen zorgen te maken want ik had toch het bewijs en ik zou bericht krijgen van deurwaarder, niks gehoord( mijn enige nalatigheid dat ik zelf niet erachter aan heb gebeld) tot 8 maanden later nu dus dat er een loonbeslag is, ik heb ook nooit een vonnis ontvangen. Ik weet dat ik niet goedgelovig had moeten zijn en zelf erachter aan had moeten bellen, ik ben ook chronisch heel erg ziek dat is geen excuus maar laten we aub niet vergeten dat ik hier de slachtoffer ben omdat ik gewoon alles op rijd heb betaald en dat kan bewijzen terwijl fbto hier een zooitje van heeft gemaakt. Dank voor jullie reactie

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: FBTO loonbeslag via Syncasso

Ongelezen bericht door john18 »

U bent niet op de hoogte gesteld van de vonnis en dat er beslag wordt gelegd. {dit is wat ik zou doen} Dan zou ik als eerst even alle stukken opvragen bij de deurwaarder.
Zorg dat u alle documentatie hebt en bel daarna fbto op en meld dat het bureau niet volgens de regels werk en u bewijs heeft. U kunt fbto aansprakelijk stellen voor alle schade die u lijd. Tevens is de incassobureau onrechtmatig bezig. Zij zijn ingehuurd door fbto. Fbto is hoofd aansprakelijk jegens u voor zijn daden. U eist acute rechtzetting van zaken. Doen ze dat niet kunt u ze aansprakelijk stellen mits een aangetekende brief. Heeft u rechtsbijstand? Zo ja schakel die dan in. Ik hoop voor u na dat u contact heeft gehad dat er een acute rechtzetting komt.

Arashy
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jan 2017 22:45

Re: FBTO loonbeslag via Syncasso

Ongelezen bericht door Arashy »

Beste Julie444
Ik ben heel blij voor je dat je tevreden bent met FBTO. al heb ik het donkere vermoeden dat je bij hun in loondienst bent...maar antwoord op je vragen:

Ik heb via acceptgiro betaald en alles klopte ook betalingskenmerk anders hadden ze het bedrag ook nooit binnen gehad, ze zeggen dat het 1 April binnen gekomen is terwijl ik het 25-11 heb betaald dus 4 maanden eerder.
Ook de deurwaarde heb ik vervolgens dat bewijs stuk opgestuurd en op basis daarvan zeiden ze; u heeft gelijk en op tijd betaald we zullen alles op halt roepen en dit met FBTO verder afhandelen.
Ik heb nooit een vonnis ontvangen.
Dus beste Julie hoop dat alles wel nu op een rijtje is en ik niks over heb geslagen.
Dank voor je reactie.
Laatst gewijzigd door Arashy op 14 jan 2017 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Arashy
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jan 2017 22:45

Re: FBTO loonbeslag via Syncasso

Ongelezen bericht door Arashy »

Beste John18

Dank voor je reactie,
Ik heb nooit en vonnis gehad maar 4 maanden voor loonbeslag is door deurwaarder informatie opgevraagd bij mijn werkgever voor een eventuele loonbeslag , en zelfs toen heb ik alles weer overnieuw gedaan dus weer gebeld en gemaild, en ook toen voor het eerst te horen gekregen dat er wel een rechtszitting is geweest en een vonnis, maar er wordt nogmaals verteld dat het weer onderzocht zou worden, dat zeggen ze nu nog steeds. en ze houden vol dat het bedrag 1 April bij hun binnen gekomen is, en daarom is dit allemaal ontstaan namelijk, terwijl nogmaals het bedrag echt 25-11 overgemaakt is en bewijzen zijn er ook, maar ze doen alsof ze het niet zien of willen zien, ik heb inderdaad wel rechtsbijstand en zal het ook zeker opvolgen, alleen als het loonbeslag doorgezet wordt en ook echt mijn salaris ingehouden wordt staat mijn baan op het spel en dat is mijn grootste zorg.

Dank!
Laatst gewijzigd door Arashy op 14 jan 2017 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: FBTO loonbeslag via Syncasso

Ongelezen bericht door john18 »

U bent wel op de hoogte gebracht dat er een zitting was
deurwaarder voor een rechtbank
Daar had u gehoor aan moeten geven tenzij u een bevestiging kreeg dat het niet door ging. Nu is het zo dat er dus een vonnis is. {terecht of onterecht} De vonnis had u moeten krijgen en u moest te horen krijgen dat u moest betalen. Dat heeft u niet gehad. Ik zou toch maar de stukken opvragen want u moet op de hoogte zijn anders mogen ze geen beslag leggen. Als het betekend is moet u dat weten maar u meld
Ik heb nooit een vonnis ontvangen.
Ik hoop dat moneyman ook even advies kan geven.

Arashy
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jan 2017 22:45

Re: FBTO loonbeslag via Syncasso

Ongelezen bericht door Arashy »

Hi John,
Ik heb inderdaad Syncasso gezegd dat ik geen vonnis heb ontvangen, ze zeggen dat ze het wel in de bus hebben gedaan, maar echter ik heb nooit een vonnis gehad. moeten ze dit aangetekend doen? of kunnen ze het inderdaad in de bus gooien?
Dank

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: FBTO loonbeslag via Syncasso

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Arashy schreef:Beste Julie444
Ik ben heel blij voor je dat je tevreden bent met FBTO. al heb ik het donkere vermoeden dat je bij hun in loondienst bent...maar antwoord op je vragen:

Ik heb via acceptgiro betaald en alles klopte ook betalingskenmerk anders hadden ze het bedrag ook nooit binnen gehad, ze zeggen dat het 1 April binnen gekomen is terwijl ik het 25-11 heb betaald dus 4 maanden eerder.
Ook de deurwaarde heb ik vervolgens dat bewijs stuk opgestuurd en op basis daarvan zeiden ze; u heeft gelijk en op tijd betaald we zullen alles op halt roepen en dit met FBTO verder afhandelen.
Ik heb nooit een vonnis ontvangen.
Dus beste Julie hoop dat alles wel nu op een rijtje is en ik niks over heb geslagen.
Dank voor je reactie.
Yes, dat maakt het stukken duidelijker, dank je. Wat een rare gang van zaken zeg!
Het vonnis is dus niet betekend?

Arashy
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jan 2017 22:45

Re: FBTO loonbeslag via Syncasso

Ongelezen bericht door Arashy »

Deurwaarder zegt dat ze het in de bus hebben gedaan, maar ik heb nooit een vonnis gezien of ontvangen...dit is inderdaad zo raar en erg, omdat ook mijn baan op het spel staat, aangezien mijn functie een gezond financieel situatie eist wat ook in mijn contract opgenomen is...

thanks voor je reactie.

thecure
Berichten: 2724
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: FBTO loonbeslag via Syncasso

Ongelezen bericht door thecure »

Arashy schreef:Deurwaarder zegt dat ze het in de bus hebben gedaan, maar ik heb nooit een vonnis gezien of ontvangen...dit is inderdaad zo raar en erg, omdat ook mijn baan op het spel staat, aangezien mijn functie een gezond financieel situatie eist wat ook in mijn contract opgenomen is...

thanks voor je reactie.
huh? een gezonde financiele situatie in je contract?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: FBTO loonbeslag via Syncasso

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

U weet al een tijdje dat u door de kantonrechter bij verstek veroordeeld bent tot het betalen van de (geclaimde) openstaande posten aan FBTO. Vanaf het moment dat dit vonnis bij u bekend is heeft u 4 weken om het aan te vechten.

U geeft aan dat u rechtsbijstand heeft. Ik zou direct de rechtsbijstand vragen om, als de 4 weken tenminste nog niet verstreken zijn, een herstelvonnis aan te vragen.

Het is belangrijk dat u zich realiseert, dat met een gerechtelijk vonnis op zak het helemaal niet meer uitmaakt of u wel of niet aan FBTO heeft betaald. Het heeft nu dus geen zin meer om de Sycasso of FBTO te bestoken met bankafschriften. Het heeft alleen zin om dit vonnis vernietigd te krijgen

Als de 4 weken wel versteken zijn en het vonnis niet meer vernietigd kan worden zou ik gewoon betalen.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: FBTO loonbeslag via Syncasso

Ongelezen bericht door john18 »

Als eerst is dit echt een vervelend situatie. Als ik u was zou ik dus gezien u werk meteen betalen maar wel aangeven dat u het onder protest doet. Dan leggen ze geen beslag en is uw werk veilig. Dat is het voornaamste voor u. En zoals hierboven word gemeld zou ik zeker rechtsbijstand inschakelen. Wel te laat maar misschien kunt u het nog terug vorderen middels fbto. U zegt dat u de vonnis niet hebt. Die is dus niet betekend en kan u een weg geven dat er geen beslag komt maar die kunt u vermijden middels te betalen. Dan inderdaad via rechtsbijstand het proberen op te lossen. Helaas had u op de rechtszaak verweer moeten doen en heeft u nagelaten. Ik hoop dat u u werk kunt veiligstellen. Dat kost nu geld maar ik hoop dat u dat middels aansprakelijkstelling kunt terug vorderen middels rechtsbijstand. Ik neem dan ook aan dat de 4 weken verstreken zijn na de vonnis.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: FBTO loonbeslag via Syncasso

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Het lijkt me onmogelijk iemand te ontslaan alleen om dat hij/zij loonbeslag heeft

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: FBTO loonbeslag via Syncasso

Ongelezen bericht door john18 »

Leo The Emperor schreef:Het lijkt me onmogelijk iemand te ontslaan alleen om dat hij/zij loonbeslag heeft
Dat lijkt mij ook niet. Maar ik zou eerder het zekere kiezen dan het onzekere.

k2p
Berichten: 1195
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: FBTO loonbeslag via Syncasso

Ongelezen bericht door k2p »

Tot op heden heb ik uitspraken van de rechtbank altijd aangetekend ontvangen van de rechtbank. Heb je de rechtbank gebeld en gevraagd naar welk adres ze het vonnis hebben gestuurd? Wellicht is er sprake van een door het incassobureau opgegeven foutief adres.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: FBTO loonbeslag via Syncasso

Ongelezen bericht door john18 »

k2p schreef:Tot op heden heb ik uitspraken van de rechtbank altijd aangetekend ontvangen van de rechtbank. Heb je de rechtbank gebeld en gevraagd naar welk adres ze het vonnis hebben gestuurd? Wellicht is er sprake van een door het incassobureau opgegeven foutief adres.
Daarom moet ze de documenten opvragen. Dan kunnen ze geen beslag leggen. Maar kunnen ze alsnog aangetekend geven en dan kunnen ze wel beslag leggen. Dus om beslag te ontwijken en volgens ts haar werk te redden, kan ze beter snel betalen om alsnog beslag te vermijden.

Moneyman
Berichten: 31143
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: FBTO loonbeslag via Syncasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Arashy schreef:Hi John,
Ik heb inderdaad Syncasso gezegd dat ik geen vonnis heb ontvangen, ze zeggen dat ze het wel in de bus hebben gedaan, maar echter ik heb nooit een vonnis gehad. moeten ze dit aangetekend doen? of kunnen ze het inderdaad in de bus gooien?
Dank
Een deurwaarder is beëdigd. Als Syncasso aangeeft dat het vonnis is betekend, dan is dat dus ook zo. Ik zou, als je dat nog niet hebt gedaan, in ieder geval een kopie opvragen. Dan kan je ook controleren of het op het juiste adres is gedaan.

Dat je het niet gezien hebt zegt niet zoveel. Het is namelijk een bekend verschijnsel dat schuldenaren de voor hen bestemde post niet zien of lezen. Of je het gezien hebt, is -als het goed is betekend- ook niet meer relevant. Hooguit is relevant dat vier weken nadat je kennis hebt genomen van het vonnis de verzettermijn verstrijkt.
k2p schreef:Tot op heden heb ik uitspraken van de rechtbank altijd aangetekend ontvangen van de rechtbank. Heb je de rechtbank gebeld en gevraagd naar welk adres ze het vonnis hebben gestuurd? Wellicht is er sprake van een door het incassobureau opgegeven foutief adres.
Uitspraken worden alleen aan de gedaagde partij toegezonden als die geen verstek heeft laten gaan.
Leo The Emperor schreef:Het lijkt me onmogelijk iemand te ontslaan alleen om dat hij/zij loonbeslag heeft
Dat gebeurt vaak. Er moet uiteraard wel voldoende reden voor zijn. Bij de politie is loonbeslag bijvoorbeeld ook al gauw reden voor een onderzoek door interne zaken, en dat heeft ook al vaak tot ontslag geleid. Je moet voor sommige functies immers "onkreukbaar" zijn en niet in chantabele posities komen te verkeren.

Gesloten