Tijdens mijn vakantie in Nepal ineens het bericht dat mijn moeder overleden was.. gelukkig was er plaats op een vlucht naar Amsterdam en ben gelijk dezelfde dag naar huis gevlogen.
Dit in de veronderstelling dat mijn doorlopende resiverzekering zou betalen voor een nieuw retourticket om later, na de begrafenis, mijn vakentie voort te zetten, ik had nog een maand . Vanuit Kathmandu had ik dezelfde dag nog ff naar FBTO gemaild om het te melden.
Nou het viel wel anders uit... wat blijkt .... ik had in Kathmandu een nieuw ticket moeten kopen en daarmee naar Nederland moeten vliegen !
Terwjil ik een ticket had en zo vlug mogelijk naar huis moest... dan ga je toch niet ff een ander ticket kopen.. wat niet zo makkelijk is in een stad als Kathmandu, en je moet toevallig ,maar genoeg geld bij je hebben etc. En je kop staat er niet naar.
Dus FBTO keerde niks uit, en ik moest zelf een nieuw ticket kopen wilde ik terug naar Kathmandu.
Bedankt FBTO voor niks .
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] FBTO
Re: FBTO
Tja, ze zeggen het in hun eigen reclame al....
Je kunt zelf je verzekeringen regelen
Je kunt zelf je inboedelwaarde vaststellen
Je kunt zelf je schade dragen
Deze laatste komt nog in een spotje van FBTO
Natuurlijk is het onredelijk van FBTO om in het ene geval wel een ticket te vergoeden en nu het ietsjes anders is gegaan dan in de regeltjes staat het niet te doen. Ze mogen zich wel wat coulanter opstellen, zeker gezien de reden waarom jij halsoverkop terug moest naar Nederland.
Ik zou nog 's een keurige brief sturen met uitleg van de situatie en of men coulancehalve wellicht nog wat wil doen.
Succes.
Je kunt zelf je verzekeringen regelen
Je kunt zelf je inboedelwaarde vaststellen
Je kunt zelf je schade dragen
Deze laatste komt nog in een spotje van FBTO
Natuurlijk is het onredelijk van FBTO om in het ene geval wel een ticket te vergoeden en nu het ietsjes anders is gegaan dan in de regeltjes staat het niet te doen. Ze mogen zich wel wat coulanter opstellen, zeker gezien de reden waarom jij halsoverkop terug moest naar Nederland.
Ik zou nog 's een keurige brief sturen met uitleg van de situatie en of men coulancehalve wellicht nog wat wil doen.
Succes.
staat er in de voorwaarden van je reisverzekering niet dat je eerst een alarmnummer moet bellen voordat je op eigen houtje terugreist?
Lijkt mij vrij normaal. Ik begrijp dat je direct terug wilde vliegen maar om aanspraak te maken op je reisverzekering zul je je wel aan de voorwaarden moeten houden.
Lijkt mij vrij normaal. Ik begrijp dat je direct terug wilde vliegen maar om aanspraak te maken op je reisverzekering zul je je wel aan de voorwaarden moeten houden.
-
Eens met Mirjam, edoch...... elke polis kent wel een of andere harheidsclausule waarbij de verzekeraar alsnog KAN uitkeren ookal hoeft ze dat niet. Dus alsnog een nette duidelijk brief sturen met een warme douche in het vooruitzicht.