LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] fietsaanrijding

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Hansw
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 apr 2004 12:01

fietsaanrijding

Ongelezen bericht door Hansw »

Beste,

Onlangs heb ik een fietsaanrijding gehad met een van de leerlingen van
een groep scholieren die een dagje uitwaren.
Toen ik en mijn vrouw de scholieren tegemoet fietsten (met matiging van onze snelheid) zijn wij onmiddellijk achter elkaar en zoveel mogelijk rechts gaan fietsen.
De scholieren fietsten twee aan twee naast elkaar. Een groot gedeelte van de groep passeerden wij zonder problemen, echter een leerling fietste door onachtzaamheid te veel naar links en raakte mijn stuur, waardoor ik ten val kwam en letsel aan mijn
hand en schade aan mijn fiets opliep.
De verzekeringsmaatschappij van de school geeft het volgende antwoord:

Wanneer wij de meegezonden stukken bekijken komen wij tot de conclusie dat de dochter van verzekerde heeft gehandeld conform de instructies van de school. Zij reed netjes twee aan twee, zij het op een smal fietspad. Niet is gebleken dat zij is uitgeweken. Wij zien daarom niet in wat haar verweten kan worden en zien dan ook geen aansprakelijkheid aan de zijde van verzekerd.

De verzekering heeft geen contact opgenomen met ons voor wederhoor.
Wij hebben onze toelichting /ervaring van het fietsongeluk naar de verzekering
opgestuurd maar tot heden geen antwoord gekregen.

Welke stappen an ik nog ondernemen.

Mvg

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: fietsaanrijding

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Zo snel mogelijk uw rechtsbijstandsverzekering inschakelen, u zult nl verweer moeten voeren.

Er is een verzekering alleen wordt er geen schuld erkent. U kunt dus nu ook niet rechtsstreeks naar de veroorzaker stappen.

Ws kan ook nog de wa verzekering van school worden aangesproken, meisje moch en kon daar dus niet met 2 rijden......

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: fietsaanrijding

Ongelezen bericht door nevermind »

Frantic2 schreef:Zo snel mogelijk uw rechtsbijstandsverzekering inschakelen, u zult nl verweer moeten voeren.

Er is een verzekering alleen wordt er geen schuld erkent. U kunt dus nu ook niet rechtsstreeks naar de veroorzaker stappen.

Ws kan ook nog de wa verzekering van school worden aangesproken, meisje moch en kon daar dus niet met 2 rijden......


In Nederland is het juridisch toegestaan dat fietsers met z’n tweeën naast elkaar rijden

Bron
http://www.fietsberaad.nl/index.cfm?rep ... 0Nederland?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: fietsaanrijding

Ongelezen bericht door crazyme »

Lijkt mij een standaard reactie : "wij deden niets fout, dus bewijs het maar"

De vraag is ook : moet u de school of (ouders van) de leerling aanspreken ?

Het zal ik elk geval wel knokken worden.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: fietsaanrijding

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Ik verzon dat niet, dat is de reden dat de verzekeraar van dat meisje naar de begeleiding wees. Het citaat lijkt me niet compleet, een ander mag je nog altijd niet hinderen. Ps link is naar een niet werkende site.
Laatst gewijzigd door Frantic2 op 10 jul 2012 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: fietsaanrijding

Ongelezen bericht door nevermind »


Gesloten